کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رواشناسان توانایی خود را در دوران کرونا بیش از پیش نشان داده اند

11 ارديبهشت 1400 ساعت 13:44

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملارد بر نقش روانشناسان در دوران کرونا و پسا کرونا تأکید کرد.


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، داود خادم گفت: طی یکسال و نیم اخیر روانشناسان و مشاوران شاغل در بهزیستی بیش از پیش توانایی های خود را نشان داده اند. در بحث مشاوره کرونا روانشناسان با برقراری ارتباط تلفنی با تعداد زیادی از خانواده های افراد مبتلا به ویروس کرونا نقش بسیار ارزنده ای را در بهبود شرایط روحی این افراد ایفا نموده اند.

خادم در ادامه ضمن تشریح فعالیت روانشناسان و مشاوران این اداره گفت: در حال حاضر در تمامی حوزه های تخصصی بویژه اورژانس اجتماعی روانشناسان مجرب و کار آزموده مشغول ارائه خدمات تخصصی بوده و در زمان مراجعه ارباب رجوع راهنمایی های کامل را ارئه میدهند.

وی گفت: در مبحث طلاق نیز طبق سنوات قبل مشاورین با تجربه در معاونت امور اجتماعی مستقر هستند که بر طبق نوبتدهی و معرفی دادگاه به انجام مشاوره زوجین مشغول میباشند و در موارد بسیاری نتیجه این جلسات مشاوره امیدوار کننده بوده است.

خادم افزود: روانشناسی رسالتی است بس عظیم چون هماهنگونه که پزشکان نقش خطیری در سلامت جسمی افراد دارند، تلاش روانشناسان و مشاوران در بهبود سلامت روان افراد و در نتیجه جامعه نیز بسیار مهم است، زیرا جامعه سالم و شاد در گرو داشتن افرادی است که مشکلات و تعارضات خود را توسط افراد متخصص حل فصل نموده اند و در این مبحث روانشاسان شاغل در ستاد و نیز مراکز و دفاتر مشاوره تحت نظارت سازمان بهزیستی توانسته اند خدمات بسیار تخصصی را به مراجعه کنندگان ارائه دهند.

خادم در پایان با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی استفاده از خدمات مشاوره گفت: تلاش ما در اداره بهزیستی بر این است تا بتوانیم فرهنگی را ایجاد نمایئم که افراد جامعه این موضوع مهم را درک کنند ، همانگونه که افراد جهت کنترل و بهبود سلامت جسم خود نیازمند مراجعه به پزشکان گرامی میباشند، حضور روانشناس متعهد و متخصص نیز بصورت مدام در زندگی هر یک از افراد یک جامعه سالم امری بسیار ضروری است.


کد مطلب: 53225

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/53225/رواشناسان-توانایی-خود-دوران-کرونا-بیش-پیش-نشان-داده-اند

میگنا
  https://www.migna.ir