کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افسردگی در بین مبتلایان به سرطان و نارسایی قلبی شایع است

خبرگزاری مهر , 27 ارديبهشت 1400 ساعت 9:32

نتایج مطالعه جدید نشان می دهد افراد مبتلا به نارسایی قلبی ۲۰ درصد بیش از افراد مبتلا به سرطان در طول ۵ سال بعد از تشخیص بیماری شان دچار افسردگی می شوند.


به گزارش مدیسن نت، به گفته محققان آلمانی، از هر ۴ بیمار مبتلا به نارسایی قلبی، یک بیمار دچار افسردگی یا اضطراب است.

دکتر «مارک لود»، سرپرست تیم تحقیق از گروه کاردیولوژیست های برمرهاون آلمان، در این باره می‌گوید: «درمان بیماری‌های روانی در بیماران سرطانی مدتهاست که ثابت شده است، اما خدمات مشابه برای بیماران قلبی هنوز در مراحل ابتدایی است. مطالعه ما نشان می‌دهد که بیماران نارسایی قلبی می‌توانند از حمایت بیشتری در زمینه مشکلات روانی بهره مند شوند.»

محققان در این مطالعه داده‌های مربوط به حدود ۹۷ هزار بیمار مبتلا به نارسایی قلبی و حدود ۶۷ هزار بیمار مبتلا به سرطان را در مدت ۵ سال بعد از تشخیص بیماری شأن بررسی کردند و نرخ ابتلاء به سرطان و اضطراب را در آنها مقایسه کردند. در مدت ۵ سال، ۲۳ درصد از بیماران نارسایی قلبی مبتلا به افسردگی یا اضطراب شده بودند. این رقم در مبتلایان به سرطان سینه، ۲۵.۷ درصد، سرطان‌های دستگاه گوارش ۲۲ درصد و سرطان پروستات ۱۵ درصد بود.

لود در ادامه می‌افزاید: «بروز بالا افسردگی و اضطراب در بیماران نارسایی قلبی حاکی از اهمیت این مشکلات است.»

به گفته لود، «افزایش شیوع مسائل بهداشت روان در طول زمان در بیماران قلبی و بیماران سرطانی می‌تواند ناشی از محدودیت در فعالیت‌های روزمره به دلیل خستگی، اختلال در تحرک و سایر علائم ناتوان کننده باشد.»


کد مطلب: 53373

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/53373/افسردگی-بین-مبتلایان-سرطان-نارسایی-قلبی-شایع

میگنا
  https://www.migna.ir