کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چگونه بهترین همسر دنیا شویم؟

فاطمه سادات زاهدی

17 خرداد 1400 ساعت 9:52

در این نوشتار قصد داریم مواردی را که ما را به بهترین همسر دنیا تبدیل می‌کند باهم بررسی کنیم.


همه این را می‌دانیم که دنیای مردان با زنان متفاوت است، مهم ترین وظیفه زنان و مردان در زندگی زناشویی، پرو بال دادن به داشته ها و اعتماد به نفس به همسران است.

به گزارش میگنا بسیاری از زوجینی که دارای تعارض زناشویی هستند، وقتی آموزش های صحیح دریافت می‌کنند؛ با صلح و آرامش به زندگی شان ادامه می‌دهد و همین آموزش ها از طلاق و جدایی زوجین جلوگیری می‌کند.

در این نوشتار قصد داریم مواردی را که ما را به بهترین همسر دنیا تبدیل می‌کند باهم بررسی کنیم.

عدم یادآوری و تکرار اشتباهات گذشته همسر
اگر خواهان این هستید که محبوب همسرتان شوید، لطفاً از یادآوری و تکرار مدام اشتباهات گذشته همسرتان بپرهیزید.

همدیگر را ببخشید
ازدواج یک پروسه طولانی مدت است و در این پروسه ممکن است اتفاقات خوب و بد زیادی رخ دهد. ممکن است هر زن و مردی اشتباهاتی را مرتکب شوند و زمان های بد را برای دیگری بیافرینند. شما باید بتوانید همسرتان را به خاطر اشتباهاتش عفو کنید و به جلو حرکت کنید. به یاد داشته باشید که دفعه بعدی ممکن است شما نیاز به بخشیده شدن داشته باشید، اگر این بار شما همسرتان را نبخشید، آیا بار دیگر همسرتان شما را خواهد بخشید؟!


رابطه سالم نتیجه تلاش دو طرف
همسر آگاه و فهمیده می‌داند، رابطه سالم نتیجه تلاش هر دو طرف رابطه است و اگر در رابطه یک نفر فقط تلاش کند، آن رابطه نتیجه بخش نخواهد بود و به مشکل برخواهد خورد.

احترام به وقت های تنهایی همدیگر
همه انسان های سالم گاهی نیاز به تنهایی دارند و دوست دارند در لاک خود فرو روند، پس گاهی به همسرتان اجازه بدهید تنها و با خودش خلوت کند و مزاحم اوقات تنهایی اش نشوید.

درک تفاوت های همدیگر
همه انسان ها با هم متفاوت هستند و همان‌طور که متفاوتند؛ دارای نقاط ضعف و قوت نیز هستند، یک همسر خوب کسی است که این تفاوت ها را درک می‌کند و به آن احترام می‌گذارد.

با همسرتان سر فرزندان دعوا نکنید
اختلاف و بحث در مورد کودکان، یکی از مضرترین مسائل برای زندگی متأهلی است. بحث بر سر بچه ها را تمام کنید تا فرزندان بدانند شما با آنها موافق نیستید. در صورت نیاز، راهنمایی حرفه ای دریافت کنید و به دیدگاه های مختلف هم احترام بگذارید.

حداقل روزی یک بار از همسرتان تعریف کنید
احتمالاً همسرتان در هر روز کارهای خوب زیادی انجام می‌دهد، پس روزی یک بار از یکی از کارهای خوب او تعریف کنید که این کار علاوه بر ایجاد صمیمیت بین شما و شریک زندگیتان، منجر به ایجاد یک رابطه سالم و پویا می‌شود.

خوبی ها را پر رنگ تر کنید
از هر فرد متأهلی در مورد ازدواج بپرسید، خواهد گفت: "ازدواج همه چیز دارد". زمان های خوب، زمان های بد، و ... ازدواج در صورتی امکان پذیر است که ارزش خوبی، بیشتر از بدی باشد. هر چه بیشتر خوبی را درک کنید و سعی کنید که راه بد را رها کنید، آسان تر خواهد شد و علاقه و ارتباط بیشتری نسبت به همسرتان احساس خواهید کرد.

 
نویسنده: فاطمه سادات زاهدی؛ کارشناس ارشد مشاوره -درمانگر خانواده


کد مطلب: 53565

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/53565/چگونه-بهترین-همسر-دنیا-شویم

میگنا
  https://www.migna.ir