کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توسط کمیته ساماندهی تحقیقات کووید-۱۹ منتشر شد

فراخوان معرفی بهترین‌های پژوهش حوزه کووید-۱۹

خبرگزاری ایسنا , 20 خرداد 1400 ساعت 8:55

کمیته ساماندهی تحقیقات کووید-۱۹ در فراخوانی از تمامی محققان،مراکز تحقیقاتی، دانشگاه‌ها و ... دعوت کرد تا تاریخ پنج تیر ماه سال جاری، نسبت به ارسال آثار پژوهشی خود اقدام کنند.


یکی از اهداف کمیته ساماندهی تحقیقات کووید-۱۹ ارائه راهکارهایی مناسب برای شناسایی فرصت‌ها، سرآمدی‌ها و مرجعیت در حوزه پژوهش است. به همین منظور این کمیته قصد دارد به شناسایی و معرفی بهترین‌ها و اثرگذارترین پژوهش‌ها در حوزه کووید-۱۹ بپردازد و ضمن تقدیر از آن‌ها از تجارب علمی و پژوهشی مناطق مختلف کشور، استفاده کند.

 این برنامه در راستای برنامه دوم از محور اول سند کمیته ساماندهی تحقیقات کووید-۱۹ است و چهار هدف اصلی به شرح ذیل خواهد داشت:
- معرفی بهترین‌های پژوهش در حوزه تولید شواهد علمی  کووید-۱۹
- معرفی بهترین‌های پژوهش در تحقیقات کاربردی مرتبط با کووید-۱۹
- معرفی بهترین‌های پژوهش در انجام فعالیت‌های خلاقانه در مدیریت تحقیقاتی در دوران پاندمی کووید-۱۹
- معرفی بهترین‌های مراکز تحقیقاتی با تغییر کاربری مناسب در دوران پاندمی کووید -۱۹

محورهای اصلی این فراخون شامل موارد زیر است:
- بهترین‌ها در تولید شواهد علمی مناسب و گردش صحیح آن (شامل سه بخش: تولید مقاله، کتاب و سایر موارد)
- بهترین‌ها در پژوهش‌ها و تحقیقات کاربردی (کاربرد در بالین، کاربرد سلامت عمومی و کاربرد در علوم پایه)
- بهترین‌ها در فعالیت‌های خلاقانه یا نوآوری در مدیریت تحقیقات در دوران پاندمی کووید-۱۹
- بهترین‌های مراکز تحقیقاتی با تغییر کاربری مناسب و نوآوری ها در دوران پاندمی کووید-۱۹

در سه محور اول تمامی افراد حقوقی و حقیقی، مراکز تحقیقات، دانشکده ها، بیمارستان ها و سایر سازمان هایی که در حیطه تحقیقات مرتبط با سلامت فعالیت داشته‌اند، امکان شرکت خواهند داشت؛ اما محور چهارم ویژه مراکز تحقیقاتی است که تغییر کاربری مناسب و درست برای کمک به کاهش مشکلات مربوط به پاندمی کووید-۱۹ در کشور داشته‌اند.

منظور از فعالیت خلاقانه در محور دوم، هر گونه فعالیتی در دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی است، که منجر به مدیریت مناسب اجرایی و کیفیت طرح های تحقیقاتی شده است.

منظور از تغییر کاربری در محور سوم که ویژه مراکز تحقیقاتی و هر گونه فعالیت و یا تغییر کاربری در مراکز تحقیقاتی است، منجر به تغییر و اثربخشی مثبت در کاهش حجم مشکلات مربوط به پاندمی کووید-۱۹ شده است.

توضیح مهم: برای شرکت در فراخوان لازم است نویسنده مسئول طرح تحقیقاتی (مجری)، نویسنده مسئول مقاله یا بالاترین مسئول شرکت کند. برای مثال برای محور چهارم اگر یک مرکز تحقیقاتی قصد شرکت دارد لازم است رئیس مرکز تحقیقات به عنوان مسئول شرکت کند.

پژوهشگران می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال آثار پژوهشی، به وب سایت کمیته ساماندهی تحقیقات کووید-۱۹ به آدرس https://corona.research.ac.ir مراجعه کنند. همچنین ایمیل covid_research@yahoo.com پاسخگوی سوالات افراد است.

دانلود مراحل شرکت در فراخوان 
دانلود پروتکل اجرایی برنامه های بهترین پژوهش 
دانلود فرم ها به صورت یکجا

 
 


کد مطلب: 53600

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/53600/فراخوان-معرفی-بهترین-های-پژوهش-حوزه-کووید-۱۹

میگنا
  https://www.migna.ir