جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ / ۲۰:۲۰
کد مطلب: 53605
۱
۱

رییس سازمان تعلیم و تربیت کودک منصوب شد

رییس سازمان تعلیم و تربیت کودک منصوب شد
محسن حاجی‌میرزایی در دومین جلسه هیأت امنای سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با بیان اینکه ایده توجه به تعلیم و تربیت کودکی مورد توجه اغلب کشورها بوده است، اظهار کرد: این موضوع شاید در ایران کمتر مورد توجه عمیق قرار گرفته است که با فرمایشات مقام معظم رهبری و پیگیری شورای عالی انقلاب فرهنگی در دستورکار قرار گرفت و ساماندهی مهدهای کودک و توسعه این مأموریت برای افرادی که در این سنین هستند، به عنوان مأموریت این سازمان تعریف شد.

وی افزود: اساسنامه این سازمان به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده و اقداماتی برای راه‌اندازی آن انجام شده است لذا اکنون باید درباره انتخاب رئیس تصمیم می‌گرفتیم.


حاجی میرزایی بیان کرد: بر اساس ۳معیار مشخص دنبال افرادی بودم که برای این سازمان پیشنهاد کنم یک معیار این است که فرد باید در حوزه تعلیم و تربیت کودک کار کرده باشد و حوزه و ضرورت‌های آن را بشناسد، معیار دیگر این است که این سازمان جدیدالتأسیس است و نیازمند مدیر کاردان و باتجربه است لذا فرد انتخاب شده باید توانایی اداره و تأسیس این سازمان را داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش در مورد شاخص سوم گفت: رئیس این سازمان باید آموزش و پرورش را بشناسد برای مجموعه این خصوصیات افراد زیادی داشتیم که درنهایت به آقای حاجیان زاده رسیدیم.

وی اعلام کرد: حاجیان زاده سابقه کار برای کودکان و مجلات رشد را دارد و در این زمینه فعالیت کرده است. او مدتی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده است و جز مدیران شناخته شده و خوش نام آموزش و پرورش است لذا پیشنهاد من علیرضا حاجیان زاده است.

علیرضا حاجیان زاده دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش نیز پس از سخنان وزیر آموزش و پرورش گفت: سال‌هاست با عناصر مربوط به کودک آشنایی نزدیکی دارم و اطلاعاتی را در این حوزه کسب کرده‌ام.
 

وی ادامه داد: کودکان باید در خانواده تربیت شوند و توانمندسازی خانواده‌ها یکی از عناصر جدی این سازمان خواهد بود. مربیان نیز اثرات خوبی بر روی کودک دارند و انتخاب و توانمندسازی آنان مهم است.

حاجیان‌زاده گفت: به دلیل آشنایی بنده با وزارت آموزش و پرورش تعامل با بخش‌های مختلف وزارتخانه برایم آسان است و باید این تعامل ادامه‌دار باشد.

وی همچنین در ادامه تاکید کرد: بهره مندی از ظرفیت‌های موجود کشور را جز اصلی برنامه‌ها و سیاست‌های خود می‌دانم، تمرکز بر سیاست گذاری، راهبری و هدایت اصل دوم برنامه‌های من است، این سازمان باید دانش محور باشد و نیروهای خلاق و متخصص را جذب کند.

حاجیان‌زاده نوع مدیریت در این سازمان را پروژه محور و مسأله محور دانست و اعلام کرد برای راه اندازی این سازمان باید اولویت‌ها و تولید محتواهای مشخصی را تدوین کرد. همچنین تنظیم استانداردهای لازم را برای مهدکودک‌ها حائز اهمیت می‌دانم.

در این جلسه ضمن اینکه افراد حاضر به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود برای انتخاب رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک پرداختند، برای انتخاب حاجیان زاده به عنوان رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک از سوی اعضای هیأت امنای سازمان رای گیری صورت گرفت و در نهایت با اکثریت آرا علیرضا حاجیان زاده به عنوان رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک منصوب شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
زیر نظر آموزش و پرورش؟!!!!!!
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
هیچوقت برای تبدیل شدن به کسی که میخواستین باشین دیر نیست... فقط کافیست اولین قدم را بردارید.