شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۸:۱۲
کد مطلب: 53619
۰

بینی بزرگم اعتماد به نفسم را بشدت پایین آورده" چه کنم؟

بینی بزرگم اعتماد به نفسم را بشدت پایین آورده" چه کنم؟
ناشناس ( تحصیلات : دبیرستان ، 17 ساله )
سلام. من دختر 17سالم و از بچگی خیلی مشکل داشتم و اعتماد بنفسم بخاطر بینی بزرگم خیلی پایین بود. بینی م اصلا خوب نیست بزرگ و درازه توی خانواده م. داداشام همش مسخرم میکردن خیلی ناراحتم میکردن. الانم که بزرگ شدم خیلی شدیدتر شد. تو این سن که به توجه نیاز دارم و دوست دارم مثل دخترای دیگه رفتار کنم بقیه دخترای اطرافم خیلی زیبان بینی های قشنگی دارن و یکی هست که دوسشون داشته باشه ولی من نه اصلا خوب نیستم. چند بار میخواستم خودکشی کنم حسرت یه عکس قشنگ از خودم موند تو دلم. چند وقت پیش از یه پسر خوشم اومد خیلی دوسش داشتم اما اصرار داشت بیاد ببینتم ولی من همش بخاطر بینی م نه میگفتم و اون فهمید قیافم یه مشکلی داره و اخر ولم کرد و قلبمو شکوند. قبل اونم یه پسره بهم گفت بینی ت شبیه خرطوم فیله که کلا برای یه مدت طولانی افسردگی گرفتم اما بعضی ها بهم میگن خوشکلی بینی ت به صورتت میاد.

نمیخوام ناشکری کنم ولی کاش بینی م کوچک تر بود کاش اعتماد بنفسم بالا بود. همش خیال و فکر میکنم که چقد بینی م خوبه چقد همه میگن زیبام چقد خوشبختم. امکان عملم ندارم خانواده م بشدت سختگیرن. خیلی دلم گرفته کاش بینی م خوب بود. کاش منم مثل بقیه بودم خیلی کمبود دارم منم دلم میخواد مثل بقیه دخترا عاشق بشم و عشقمو ببینم بدون خجالت. بینی بزرگم به بابام رفته تو رو خدا بگید چیکار کنم؟ خیلی حالم بده هیچ دوستی هم ندارم اونا هم به نوعی مسخره م میکنن یه روش هایی هست که میگه اگه انجام بدی بینی ت کوچک تر میشه ولی اصلا هیچ امیدی ندارم خیلی دوست دارم بمیرم. تو رو خدا مسخرم نکنید.


مشاور: سیده نرجس رضایی
سلام همراه گرامی

زیبایی مانند هر امر نسبی دیگر به تعداد آدمهای روی زمین تعریف دارد و بر اساس معیارهای مختلف، بزرگی یا کوچکی یک عضو در ترکیب و هماهنگی با اعضای دیگر سنجیده می شود. اگر چه ممکن است بعضاً این هماهنگی و هارمونی کمتر باشد و افراد با اندکی تغییر (جراحی) این ترکیب را هماهنگ می کنند. اما اکثر این نارضایتی ها ناشی از کمبود اعتماد به نفس در افراد است، چنانچه اگر ما در بخشهای دیگر زندگی مان توانمندی‌ های ویژه داشته باشیم آن وقت شاید دغدغه های این چنینی کمتری داشته باشیم. اما وقتی اعتماد بنفس بعنوان سرمایه روانی در ما کم باشد، احتمالا بعد از سر و سامان دادن به عضو به ظاهر نخواستنی، موضوع دیگری پیدا خواهد شد تا ما باز هم احساس نارضایتی کنیم.

اگر این موضوع مثل خوره به جان شما افتاده و شما را دچار وسواس کرده است ممکن است شما درگیر اختلال خود زشت انگاری شده باشید. اختلالی است که مهم‌ترین تظاهر آن اشتغال ذهنی مفرط به وجود نقصی خیالی یا بزرگ‌ نمایی‌شده در ظاهر است. این اختلال معمولا در سنین نوجوانی شروع و در زنان بیشتر از مردان مشاهده می شود.

راه اصلی درمان این اختلال تقویت اعتماد بنفس است. این را بپذیرید که هر کس شما را دوست داشته باشد باید شما را با تمام عیب و نقص هایتان می پذیرد. اصلا خیال نکنید اگر زیباتر یا بدون عیب بودید قرار بوده با آن پسر ازدواج کنید. او شما را برای خودش می خواست نه خودتان. بنابراین خوشحال باشید که این نقص ظاهری سبب این شد که آن اتفاق تلخ برایتان پیش نیاید. در آخر اگر واقعا سخت است خود را این گونه بپذیرید (اگر چه چند سال پس از سن نوجوانی و بلوغ پف بینی تان می خوابد) از لیزر یا فیلر بدون عمل جراحی می توانید بینی تان را کوچکتر کنید.
مرجع : راسخون
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
نمی توانی به عقب برگردی و شروع را عوض کنی، ولی می توانی از جایی که هستی آغاز کنی و پایان را عوض کنی...