کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جهان را برای دختران جای قشنگتری کنیم +دلنوشته

برترین ها , 22 خرداد 1400 ساعت 9:22

هر ساله سالروز تولد حضرت معصومه‌(س) و روز ملی دختران به پاس قدرانی از این قشر وسیع و تاثیرگذار جامعه جشن گرفته می‌شود.


بدون تردید، توجه به اهمیت و ضرورت این روز و فرصت‌های آن، همچنین دقت به وضعیت دختران در جامعه که برای اصلاح و بهبود آن به عزم و اهتمام ملی نیاز است، می‌تواند از روز ملی دختران، فرصتی مغتنم برای کار جمعی در مورد دختران بسازد که زمینه‌های حرکت‌های بزرگ و تغییر و تحولات درخشان برای توسعه و بهبود زندگی دختران را فراهم نماید.

دختران نقش بسیار مهمی در خانواده و جامعه دارند. آنها در آینده مسولیت اداره کانون خانواده را که مهم ترین عنصر یک جامعه است، عهده‌دار می شوند و وظیفه ی تربیت نسل‌های آینده نیز به عهده آنهاست.

اگر یک دختر به خوبی تربیت شده و برای زندگی خانوادگی و اجتماعی آماده شود، می تواند سعادت و خوشبختی نسل آینده را تضمین کند.

یکی از مسائلی که هنوز هم در برخی از جوامع برای دختران مسئله ساز می‌شود، تفاوت ها و تبعیض‌هایی است که در خانواده و جامعه نسبت به دختران و پسران اعمال می‌شود. این مسئله در دوره ی بلوغ که دوره آشنایی دختران با مسائل پیرامونشان است پر رنگ تر می‌شود و باعث نا رضایتی بسیاری از دختران از جنسیت خود خواهد شد.

به مسائلی که در زیر برای شما آورده‌ایم بیشتر توجه کنید تا احساس ارزشمندی را در دختران تقویت کنید و آنها را از ارزشهایی که یک دختر در جامعه برخوردار است، آگاه سازید، تا دختران اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنند و دختربودن را برای خود افتخار بدانند نه سرافکندگی و سرشکستگی. جهان را برای دختران جای قشنگتری کنیم:



























 


کد مطلب: 53620

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/53620/جهان-دختران-جای-قشنگتری-کنیم-دلنوشته

میگنا
  https://www.migna.ir