کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور:

بنیادی به نام دکتر محمود منصور ایجاد شود

26 خرداد 1400 ساعت 9:46

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در مراسم بزرگداشت و یادبود محمود منصور، پیشکسوت بزرگ علم روانشناسی ایران گفت: بنیادی به نام دکتر محمود منصور ایجاد شود، تا نام و راه او جاودانه شود.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره مراسم یادبود و بزرگداشت شادروان محمود منصور استاد برجسته دانشگاه تهران و از پیشکسوتان بزرگ علم روان شناسی ایران و چهره ماندگار در سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور برگزار می شود.

محمد حاتمی در این مراسم اظهار داشت: ما امروز سوگواریم. صحبت کردن درباره محمود منصور جسارت می خواهد، اما اینجانب به عنوان دانشجوی کوچک ایشان درس جسارت در مکتب ایشان آموختم.

وی افزود: امروز به مناسبت فقدان بزرگ مرد علم روانشناسی دورهم جمع شده ایم. خدمت خانواده محترم، دختر بزرگوار ایشان و جامعه روان شناسی و مشاوره تسلیت عرض می کنم. پیشنهاد می کنم بنیادی به نام محمود منصور ایجاد شود تا نام و راه او جاودانه شود. محمود منصور از بین ما رفته اما راه او، سبک او دانش او از بین نرفته است؛ ما همه رهرو او هستیم.

حاتمی تصریح کرد: او دانشجویان زیادی را تربیت کرد. دکتر محمود منصور شخصیت منحصر به فردی بودند که در واقع ما سبک معلمی، شیوه اداره کلاس و شیوه ارتباط با دانشجویان را از او آموختیم. راستی و صداقت، مردانگی و جسارت را از دکتر محمود منصور یادگرفتیم.

وی افزود: از ایشان یاد گرفتیم باید کمترین وقت خودمان را هدر ندهیم و در جهت ارتقای علم و دانش تلاش کنیم. ایشان تا آخرین دقایق عمر مبارک شان مساله روان شناسی و ارتقا آن جزو دغدغه هایشان بودند. دکتر منصور آثاری را از خود به جا گذاشته اند که همیشه به عنوان چراغی در محافل دانشگاهی ایران باقی خواهد ماند.

حاتمی خاطرنشان کرد: من واقعا امروز به جامعه روان شناسی کشور تسلیت عرض می کنم، تسلیتی که جایگزینی برای دکتر محمود منصور نخواهیم داشت. دکتر محمود منصور هیچ گاه از حافظه تاریخی علم روانشناسی ایران فراموش نخواهد شد.

وی اضافه کرد: امروز به عنوان رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره عرض می کنم ما باید افکار و آمال محمود منصور را چراغ راه خود قرار دهیم و برای رسیدن به آن تلاش کنیم.

گفتنی است دکتر محمود منصور، ۱۹ خردادماه سال ۱۴۰۰ دیده از جهان فروبست. او در سال ۱۳۰۹ خورشیدی در شهرستان اراک به دنیا آمد. ادامه زندگینامه را اینجــــا بخوانید.


کد مطلب: 53665

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/53665/بنیادی-نام-دکتر-محمود-منصور-ایجاد-شود

میگنا
  https://www.migna.ir