کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مرکز مشاوره و روانشناسی دانشگاه پیام نور استان اصفهان افتتاح شد

2 تير 1400 ساعت 14:48

رییس دانشگاه پیام نور استان اصفهان گفت: در زمان شیوع ویروس کرونا نیاز به مراکز مشاوره بیش از گذشته است.


محمدرضا جلالی- رییس دانشگاه پیام نور استان اصفهان امروز (چهارشنبه- ۲ تیرماه) در آیین افتتاحیه مرکز مشاوره و روانشناسی دانشگاه پیام‌نور، اظهار کرد: در بسیاری از دانشگاه های کشور مراکز مشاوره وجود داشت و ضرورت احداث آن در دانشگاه پیام نور استان اصفهان با توجه به اینکه امسال ۱۲ درصد افزایش جذب دانشجو داشته ایم احساس می شود. 

وی تاکید کرد: دانشگاه پیام نور رتبه دوم جذب دانشجو را دارد و لازم است چنین مراکزی مشاوره ای را با بالاترین سطح آموزش داشته باشد و حضور همکاران هیئت علمی در مرکز مشاوره آزاد است. تعامل با نهادها و سازمان های شهر و استان بسیار با اهمیت است و این تعاملات بیشتر می تواند در ارتقا عملکرد این مرکز اثرگذار باشد.

رییس دانشگاه پیام نور استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر تمام ارجاعات دادگستری در مباحث خانواده و روانشناسی به دانشگاه اصفهان سپرده می شد که این فرآیند می تواند به دانشگاه پیام نور نیز سپرده شود و مدیرکل دادگستری استان اصفهان از این موضوع استقبال کرده اند. ایجاد کلینیک حقوقی دیگر موضوع مهمی است که باید در اولویت قرار داده شود و ورود به بحث های کلان استان و کشور باید در این مرکز مد نظر قرار داده شود.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر کشور دچار سیاه چاله جمعیتی است و مراکز مشاوره با ورود به موقع در این موضوع می توانند تاثیرگذار باشند.


تعارض خرده فرهنگ ها آسیب زا است
حجت الاسلام والمسلمین حسن عارضی- مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه‌ پیام نور استان اصفهان نیز در این مراسم، گفت: ظرفیت های بسیار زیادی در بدنه دانشگاه پیام نور وجود دارد که لازم است این ظرفیت بالقوه به بهترین شکل بالفعل شود. ارتباط و تعامل دانشگاه با جامعه در صورتی که اصولی و درست باشد و بتوانیم از طریق دانشگاه خدمات ارزنده به جامعه ارایه کنیم وضعیت رو به رشدی را شاهد خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: تعارض خرده فرهنگ ها در جامعه می تواند آسیب زننده باشد و وجود چنین مراکز مشاوره و بهره گیری از نیروی تربیت شده علمی و ورود عالمانه به موضوعات راهکار مقابله است. ایجاد این مرکز مشاوره یک جریان فرایند و بستر برای تصمیم گیری اصولی است تا ارتباطات انسانی آموزش داده شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه‌ پیام نور استان اصفهان خاطر نشان کرد: بدون شک با مشورت و به خصوص آموزه های دینی از ظلمت به نور حرکت خواهیم کرد.


دانشگاه پیام نور در مرحله کارآفرینی قرار دارد
همچنین رضا مختاری ملک آبادی- معاون دانشگاه پیام نور استان اصفهان گفت: دانشگاه پیام نور می تواند با ایجاد بسترهای جدید و به روز در حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی کشور تاثیرگذار باشد. ایجاد چنین مراکزی به خصوص در حوزه های مختلف جایگاه واقعی دانشگاه پیام نور را به جامعه معرفی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه ها سه دوره آموزشی، پژوهشی و کارآفرینی را پشت سر گذاشته اند، اظهار کرد: دانشگاه پیام نور اکنون در مرحله کارآفرینی و تعامل با جامعه قرار دارد و دانشگاه پیام نور اقدامات قابل تاملی در یک سال گذشته انجام داده است. این مرکز عملکرد مهم و حیاتی دارد و با همت جمعی می توان امید داشت عملکرد مطلوبی را شاهد باشیم.

مختاری با بیان اینکه خلا چنین مرکزی در دانشگاه پیام نور احساس می‌شد، توضیح داد: در برخی از بخش ها همچون تعاونی مصرف و مسکن و خدمات رفاهی باید ورود داشته باشیم تا بتوانیم عملکرد بهتری در سطح کشور ارائه دهیم.


مرکز مشاوره نقطه تحولی برای آرامش خانواده ها
مریم قربانی- مسئول مرکز مشاوره و روانشناسی دانشگاه پیام نور اصفهان نیز با بیان اینکه در دنیای امروز که دنیای شلوغ تکنولوژی است با انواع استرس ها روبرو هستیم که سلامت روان را نشانه گرفته و این موضوع برای جامعه بسیار مضر و خطرناک است، اضافه کرد: اهمیت مراکز مشاوره به حدی است که توسعه این مراکز امری ضروری به شمار  می رود و به این دلیل که خانواده های زیادی نیازمند مشاوره هستند لزوم ایجاد این مراکز احساس می شود.

وی تاکید کرد: این مرکز مشاوره نقطه تحولی برای آرامش خانواده ها و رسیدن به جامعه ای امن از لحاظ روانی است. تلاش می شود در این مرکز مشاوره به اولویت ها و هدف هایی که مدنظر است برسیم که لازمه آن همکاری همه اساتید است.
 


کد مطلب: 53741

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/53741/مرکز-مشاوره-روانشناسی-دانشگاه-پیام-نور-استان-اصفهان-افتتاح

میگنا
  https://www.migna.ir