سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۳ تير ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۷
کد مطلب: 53746
۵

درگذشت «مهشاد کریمی» داغ عمیقی بر دل دانشگاهیان گذاشت+عکس

درگذشت «مهشاد کریمی» داغ عمیقی بر دل دانشگاهیان گذاشت+عکس
خبر تلخ است و غیرمنتظره. نه آدم‌های پا به سن گذاشته‌ای هستند که بگویی عمرشان را کرده بودند و این‌طوری خودت را تسلی بدهی و نه مرگ بر اثر ابتلا به کروناست که این روزها به شنیدن اسامی قربانیان آن عادت کرده‌ایم تا شانه بالا بیندازیم و بگوییم عمرشان به دنیا نبود. دو خبرنگار جوان پر از امید و نشاط به زندگی همین‌طور یک دفعه بروند و آن هم بر اثر واژگونی اتوبوسی که می‌توانست با اندکی تدبیر به مقصد برسد و به سوی مرگ نرود.
 
جزئیات حادثه
سازمان حفاظت محیط زیست در اطلاعیه‌ای ضمن تسلیت مجدد بابت درگذشت دو تن از خبرنگاران ارزشمند محیط زیست، جزئیاتی از سفر خبرنگاران برای بازدید از پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه منتشر کرد؛ با دعوت ستاد احیای دریاچه ارومیه از صبح روز چهارشنبه تور رسانه‌ای برای بازدید از پروژه‌های عمرانی این ستاد آغاز شد.

در این سفر دو روزه ۲۰خبرنگار از رسانه‌های کشور به همراه ۴ نفر از کارکنان روابط‌عمومی سازمان محیط زیست و ۲ نفر از کارکنان ستاد احیا دریاچه ارومیه برای بازدید از پروژه‌های احیا دریاچه ارومیه ساعت ۶:۳۰ صبح از فرودگاه مهرآباد تهران به ارومیه سفر کردند.

گروه اعزامی از تهران پس از رسیدن به ارومیه با اتوبوس تهیه شده توسط اداره‌کل محیط زیست استان آذربایجان غربی برای بازدید از تونل زاب در شهرستان پیرانشهر اعزام شدند. ظهر امروز خبرنگاران از طریق لوکوموتیو وارد تونل شدند و پس از بازدید از تونل زاب حوالی ساعت ۶ بعدازظهر برای استراحت و صرف ناهار به محل سد کانی‌سیب مراجعت می‌کنند که متاسفانه اتوبوس حامل خبرنگاران و تیم اعزامی بر اثر نقص فنی واژگون می‌شود.


بعد از این حادثه تلخ بلافاصله نیروهای امدادی هلال احمر و اورژانس به محل حادثه اعزام می‌شوند و مصدومان را به بیمارستان امام‌خمینی شهرستان نقده اعزام می‌کنند. بر اثر این حادثه متاسفانه دو خبرنگار برجسته حوزه محیط‌زیست خانم‌ها ریحانه یاسینی از خبرگزاری ایرنا و مهشاد کریمی از خبرگزاری ایسنا بر اثر جراحات وارده فوت می‌کنند.
 

در این حادثه ۱۷ نفر دیگر دچار مصدومیت شدند که ۴ نفر از این مصدومان جهت ادامه مداوا به ارومیه اعزام شدند و ۱۳ نفر دیگر به صورت سرپایی در حال مداوا هستند. اما هرچه که از این حادثه ماند، ناراحتی و تاسف از به پایان نرسیدن این خبرنگاران بود و آنان نتوانستند آخرین خبر خود را به پایان برسانند و خود به خبری برای رسانه ها تبدیل شدند.  
 
در این ارتباط دکتر حسین سلیمی ضمن ابراز تسلیت به مناسبت ضایعه درگذشت خبرنگار ایرنا و همچنین مهشاد کریمی خبرنگار حوزه محیط زیست ایسنا در حادثه واژگونی اتوبوس در استان آذربایجان غربی، گفت: ستاره‌های آسمان دانشگاه علامه طباطبایی انسان‌های تلاشگر و ثمربخشی هستند ‌که هم در بودنشان درخشیدند و هم در رفتنشان پهنه این آسمان را درخشان‌تر کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: مهشاد کریمی از جمله ستاره‌های دانشگاه علامه طباطبایی بود که بر وجه‌الله نورافشانند و نظر انداختند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: فقدان مهشاد کریمی خبرنگار حافظ محیط زیست که در حقیقت گام در راه حفاظت از آیات خدا گذارده بود، داغ عمیقی بر دل دانشگاهیان و جامعه خبرنگاران، فرهیخته و دانش‌آموخته علامه گذارد؛ اما راه زیبای اطلاع‌رسانی را همچنان گشوده نگاه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، مهشاد کریمی دانش‌آموخته دانشگاه علامه طباطبایی بود.
 

 
میگنا ضمن ابراز تاسف این حادثه تلخ، درگذشت دو خبرنگار پرتلاش خانم ها مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی را به خانواده داغدار، خبرنگاران و دوستان آنان تسلیت عرض می نماید.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
هرگز با آدم نادان مجادله نكنيد، تماشاگران ممكن است نتوانند بين شما را تشخيص دهند