جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۹ تير ۱۴۰۰ / ۰۷:۴۰
کد مطلب: 53814
۰

تنوع دانشگاه ها؛ عاملی در جهت کاهش ترس داوطلبان از کنکور

تنوع دانشگاه ها؛ عاملی در جهت کاهش ترس داوطلبان از کنکور
دکتر عبدالمجید خشنود عضو هیئت علمی دانشکده هوافضای دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی درباره اجرایی شدن مصوبه برگزاری ۲ بار کنکور در سال اظهار کرد: به عنوان عضو هیئت علمی با هر عاملی که باعث کاهش سطح استرس دانشجویان می‌شود کاملا موافق هستم.
 
او درباره رعایت برخی نکات ویژه داوطلبان کنکوری گفت: استرس روی تمامی دانش آموزان اثر منفی دارد و باید تصمیماتی اتخاذ شود تا از میزان استرس کمتر شود، افرادی که تسلط کافی روی مطالب علمی دارند و تلاش خود را جهت مطالعه دروس کرده اند، نباید به هیچ عنوان ترسی از روز کنکور داشته باشند؛ چرا که به راحتی می‌توانند با استفاده از یافته‌های علمی خود استفاده کنند.

خشنود تصریح کرد: استرس باعث کاهش توانایی و ظرفیت داوطلبان کنکوری می‌شود و می‌تواند یافته‌های علمی آن‌ها را به فراموشی بسپارد. افرادی که قانون گذاری شان بالاتر از مقصد مورد نظرشان بوده حتی در صورت بروز استرس نتیجه تلاش خود را می‌بینند و در دانشگاه مورد نظر قبول می‌شوند.

عضو هیئت علمی دانشکده هوافضای دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با اشاره به کاهش سطح استرس داوطلبان در زمان کنکور اظهار کرد: ظرفیت دانشگاه‌ها در کشور به صورت متنوع و گسترده قابل مشاهده است و تعداد آن‌ها به مراتب افزایش یافته است و افراد نباید نگرانی خاصی از رسیدن به نقاط مطلوب و هدفمند خود در زمینه‌های علم و فناوری و دانشی داشته باشند؛ چرا که به راحتی می‌توانند نتایج تلاش خود را ببینند.
عضو هیئت علمی دانشکده هوافضای دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: گفتنی است که طی دهه‌های گذشته تحصیل افراد در موارد خاص محدود بوده، اما امروزه تنوع رشته‌ها و دانشگاه‌ها زیاد شده است و بنابراین نگرانی و استرس در این زمینه کاملا بی معنی است.


افراد بعد از نتایج کنکور نباید به سمت خودکشی بروند
خشنود درباره خودکشی برخی از داوطلبان بعد از مشاهده نتایج کنکور گفت: این اتفاق بسیار ناخوشایند بوده که حاصل آن اطلاعات غلط است، برای مثال اگر داوطلبی در دانشگاه مورد علاقه خود پذیرفته نشود راهکاری جز از بین بردن خود نمی‌بیند، در حالیکه دانشجویانی داریم که بعد از قبولی در رشته‌های فنی یا مهندسی به علت عدم علاقه تغییر رشته داده اند و هم اکنون در رشته‌های علوم انسانی مانند: وکالت، روانشناسی، مدیریت و ... ادامه تحصیل می‌دهند؛ بنابراین در این زمینه علاقه افراد ممکن است دچار تغییراتی شود که در نتیجه اقدام به تغییر رشته کنند.
عضو هیئت علمی دانشکده هوافضای دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی اضافه کرد: فرصت‌ها و تغییراتی که در اختیار افراد قرار می‌گیرد ایجاب می‌کند که اگر آن‌ها زمانی در رشته مورد علاقه خود پذیرفته نشدند به هیچ عنوان ناامید نشوند و تصمیم به خودکشی نگیرند، بلکه باید از توانایی‌ها و استعداد‌های خود در راه‌های بهتری استفاده کنند و بدانند که در هر زمان و مکانی می‌توانند همواره خود را به بهترین شکل ممکن به همه افراد ثابت کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
موفقیت به سراغ کسانی می آید که آن قدر در تلاشند که وقت نمی کنند دنبال آن بروند.