پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۹ تير ۱۴۰۰ / ۰۸:۴۸
کد مطلب: 53815
۱

چرا شوهرها به حرف خانم‌شان گوش نمی‌دهند؟

چرا شوهرها به حرف خانم‌شان گوش نمی‌دهند؟
یکی از تفاوت‌های اساسی که بین دو جنس زن و مرد وجود دارد، نحوه تمایل آن‌ها به برقراری ارتباط است. به همین دلیل یکی از شکایت‌های شایع اغلب زنان این است که مرد زندگی آن‌ها، خوب به حرف‌هایشان گوش نمی‌دهد. برای این‌که بتوانیم دلیل این موضوع را بهتر درک کنیم، به چند مورد از دلایل عمده‌ای که به نظر می‌رسد عامل این رفتار مردان است نگاهی انداخته‌ایم. با ما همراه باشید.
 
زبان احساسی خانم‌ها را درک نمی‌کنند
زنان اغلب تمایل دارند با زبانی احساسی صحبت کنند. مشکل این جاست که رمزگشایی از این زبان اغلب برای مردان دشوار است. مردان وقتی به چیزی احتیاج دارند، سرراست‌تر و واقعی‌تر درباره آن صحبت می‌کنند در حالی که زنان نیازهای خود را از طریق احساس خاصی که در آن زمان دارند به زبان می‌آورند.

از آن جایی که مردان از نظر ژنتیکی با زنان تفاوت دارند، ممکن است اغلب احساس کنند که مکالمات احساسی فشار زیادی بر آن‌ها وارد می‌کند و آن‌ها نمی‌توانند از نحوه برخورد درست با آن مطمئن باشند. اگر مردان نتوانند این مشکل را هرچه زودتر حل و فصل کنند ممکن است دچار ناراحتی یا استرس شوند، به همین دلیل برخی از آن‌ها تمایل دارند از چنین گفت وگوهایی خارج شوند.

جان گری، نویسنده کتاب «مردان مریخی، زنان ونوسی» می‌گوید: «اگر مرد بدون این که ناراحت و عصبی شود به احساسات زن گوش دهد هدیه فوق‌العاده‌ای به او داده زیرا محیطی امن برای بیان احساسات او ایجاد کرده است. هرچقدر قدرت بیان زن بیشتر باشد، بیشتر احساس شنیده شدن و درک شدن خواهد کرد.»


حوصله صحبت درباره مشکلات را ندارند
بیشتر زنان، روزانه با مسائل و موضوعات مختلف زیادی درگیر هستند. آن‌ها می‌توانند همزمان مادر، دختر، همسر، کارمند و کارفرما باشند. گاهی اوقات همه آن چه آن‌ها به آن نیاز دارند، تصدیق کار خستگی‌ناپذیری است که مدام انجام می‌دهند. از طرف دیگر، مردان تمایل دارند مشکلات خود را بعد از یک روز طولانی فراموش کنند. بنابراین مطرح شدن موضوعات سنگین در چنین مواقعی اغلب ممکن است به دردسر منجر شود.


توانایی مدیریت مشغولیت‌های ذهنی‌شان را ندارند
به طور کلی، مردان به شکلی غیرقابل باور، توانایی انجام همزمان چند کار را ندارند و معمولاً تمایل دارند هر بار با دقتی لیزرمانند فقط روی یک موضوع تمرکز کنند. به همین دلیل وقتی همسرشان در شرایطی که آن‌ها درگیر موضوع دیگری هستند، موضوع جدیدی را مطرح می‌کند، ممکن است پاسخ آن ها چیزی که همسرشان انتظار داشته است نباشد. با این حال، دلیلی برای نگرانی وجود ندارد زیرا مردان به محض برطرف شدن دغدغه اولیه‌شان، به حالت عادی خود باز می‌گردند.


از قطع شدن حرف‌شان متنفرند
باید بپذیریم که بسیاری از زنان می‌توانند بهتر از مردان صحبت کنند. هنگامی که زن نظر مرد را درباره موضوعی جویا می‌شود و سپس با پاسخ صادقانه او موافقت نمی‌کند، ممکن است بلافاصله رشته کلام را به دست بگیرد، بدون این که اجازه دهد مرد توضیح کامل خود را ارائه کند. اگر زنان و مردان هردو می‌توانستند بدون قطع کردن حرف دیگری به صحبت‌های طرف مقابل‌شان گوش کنند، زندگی برای‌شان بسیار راحت‌تر بود.

نمی‌توانند غیر حضوری، خوب صحبت کنند
از آن جا که زنان به مراتب بهتر از مردان، توانایی انجام همزمان چند کار را دارند، منطقی است که بتوانند با شخصی که حتی در اتاق دیگری است، گفت‌وگو کنند! از طرف دیگر، مردان چنین گفت‌وگوهایی را بسیار دشوار می‌دانند. بدون هیچ عامل تحریک کننده بصری و قابل مشاهده‌ای، مکالمه برای مرد به راحتی معنای خود را از دست می‌دهد. برای این که گفت‌وگوی معناداری با همسرتان داشته باشید، بهتر است صبر کنید تا او درست مقابل شما قرار بگیرد.

از حرف‌های حاشیه‌ای متنفرند
بسیاری از مردان نمی‌توانند به آن چه که در دنیای سلبریتی‌ها می‌گذرد، اهمیت بدهند. آن‌ها همچنین به آن چه شما و همکاران‌تان در مهمانی روز گذشته درباره آن حرف زده‌اید اهمیتی نمی‌دهند! چیزهایی که همسرتان دوست دارد درباره آن‌ها بشنود آرزوهای مشترک‌تان، کارهایی که قصد دارید در زمان مشترکی که در کنار هم سپری می‌کنید، انجام دهید و اساسا هر چیزی است که به دنیای او ارتباط دارد.

زنان معمولا درباره همه چیز حرف می‌زنند
زنان در شرایطی که دچار استرس هستند معمولا به سرعت بحث را از موضوعی به موضوع دیگر منتقل می‌کنند. در نتیجه، مردان که سعی می‌کنند چگونگی ارتباط هر موضوع با موضوع دیگر را حتی اگر ارتباطی میان آن‌ها وجود نداشته باشد- پیدا کنند، گیج می‌شوند. به طور خلاصه، اگر زنان سعی کنند هر بار درباره یک موضوع خاص صحبت کنند، گفت‌وگوی آن‌ها با مردان بسیار پربارتر خواهد بود.

دایره تمرکز محدودی دارند
مردان اغلب نمی‌توانند تمرکز خود را روی صحبت‌هایی که به مدت طولانی ادامه پیدا کند، حفظ کنند. آن‌ها به ندرت حوصله به خرج می‌دهند که برای بیشتر از مدت محدودی که معمولا حداکثر ۱۰دقیقه است، به صحبت‌های زنان گوش کنند بنابراین همین مسئله باعث می‌شود تا همسرشان تصور کند شوهرش علاقه‌ای به هم صحبتی با او ندارد.


منبع: روزنامه خراسان

 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
سخن گفتن با خدا مانند صحبت کردن با یک دوست پشت تلفن است... ممکن است او را در طرف دیگر نبینیم، اما می دانیم که دارد گوش می دهد...