جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱۱ تير ۱۴۰۰ / ۰۱:۱۷
کد مطلب: 53835
۰

ارائه خدمات روانشناسی برای خانواده‌های متوفی کرونا

ارائه خدمات روانشناسی برای خانواده‌های متوفی کرونا
دکتر علیرضا رئیسی عصر پنجشنبه در مراسم راه‌اندازی خط مشاوره تلفنی ترک دخانیات اظهار کرد: در حوزه روانشناسی کار‌های خوبی با شیوع بیماری کرونا در کشور انجام و بسته‌های آموزشی در حوزه روانشناسی ویژه کارشناسان تدوین شده است.
 
او افزود: خط تلفن ۴۰۴۰ در حوزه‌های مختلف به ویژه ارائه خدمات روانشناسی با شیوع بیماری کرونا انجام شده است و کارشناسان روانشناس خدمات خوبی را به مردم ارائه داده‌اند. بیشترین مشکلات مردم ترس و اضطراب ناشی از بیماری کرونا بود.

رئیسی بیان کرد: صله رحم در کشور ما جایگاه ویژه‌ای دارد و اعمال محدودیت‌ها باعث بروز استرس و یک سری مسائل در بین مردم شده است. خودارزیابی روانشناختی طرح خوبی است که امروز رونمایی می‌شود، زیرا کل جامعه تحت تاثیر بیماری کرونا قرار گرفته است.

او تاکید کرد: سامانه روانشناختی در کشور طراحی شده است و افراد با مراجعه به این سامانه و بر اساس ارزیابی راهنمایی‌های لازم به مردم داده می‌شود. برای خانواده‌های متوفی مداخلات روانشناختی و روانشناسی خوبی انجام شده است. کارشناسان روانشناس یک مدت طولانی با افراد خواهند بود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: افرادی که کاهش هوشیاری را تجربه کرده بودند تحت درمان‌های روانشناختی قرار گرفتند تا از افسردگی احتمالی و دیگر مشکلات روحی و روانی جلوگیری شود.


ابلاغ بخشنامه‌ ممنوعیت عرضه قلیان در قهوه‌خانه‌ها 
او افزود: در زمینه کنترل دخانیات در کشور کار‌های خوبی انجام شده است. ایران برای ارتقای سلامت جامعه به سازمان جهانی بهداشت تعهد و در این زمینه اقدامات خوبی را انجام داده است. دادستان کل کشور بخشنامه‌ای به سراسر کشور مبنی بر ممنوعیت عرضه قلیان در قهوه‌خانه‌ها داده است و ۸۰ درصد از شهر‌ها این بخشنامه را رعایت کرده‌اند. ۶۳ شهر و ۶۳ روستای بدون دخانیات داریم که عرضه قلیان در آنها ممنوع است.

او گفت: فعالسازی بخش خصوصی برای آموزش و اخذ گواهی جهت ارائه خدمت در زمینه ترک مصرف دخانیات انجام شده است. امروزه مراکز غیرقانونی عرضه قلیان شناسایی و با آن‌ها برخورد شده است. مالیات بر دخانیات باید افزایش پیدا کند تا کنترل مصرف آن بهتر از گذشته انجام شود.

او افزود: فضای مجازی برای شناسایی سایت‌های معرفی محصولات دخانیات رصد و با همکاری پلیس فتا بسته و دانشگاه‌های بدون دخانیات در کشور ایجاد شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
ز باغ رعيت، گر مَلك خورد سيبي / برآرند غلامان، درخت از بيخ