پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱۱ تير ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۱
کد مطلب: 53841
۰

کنترل حملات پانیک به روشی متفاوت

کنترل حملات پانیک به روشی متفاوت
به گزارش دیلی میل، این دستگاه که همانند یک افشانه به نظر می‌رسد در ایالات متحده بر روی بیمارانی که از حملات پانیک رنج می‌برند یا دچار حمله قلبی(که می‌تواند منجر به افزایش سطح اضطراب شود) شده‌اند در دو آزمایش بالینی در حال آزمایش است. درمان‌های فعلی حملات پانیک شامل مشاوره و دارو است اما باید گفت حتی این داروها نیز عوارض جانبی خاص خود را دارند که این امر توجه محققان به جستجوی درمان‌های بدون دارو را جلب کرده است.

وقتی احساس خطر می‌کنیم، سیستم عصبی ما شروع به کار کرده و انرژی آزاد می‌کند تا بدن را برای عمل آماده کند که این امر ضربان قلب را افزایش داده و خون اضافی را به عضلات ارسال می‌کند. به عنوان بخشی از پاسخ جنگ یا گریز، تنفس سریع‌تر و کم عمق‌تر می‌شود، بنابراین می‌توان اکسیژن بیشتری را برای جنگیدن یا دویدن دریافت کرد. با از بین رفتن خطر، دستگاه عصبی پاراسمپاتیک برای بازگرداندن عادی وضعیت را تحت کنترل خود قرار داده و به دست می‌گیرد. رشته‌های عصبی پاراسمپاتیک یا دستگاه عصبی خودکار در بخش پاراسمپاتیک، همانند بخش سمپاتیک، جسم سلولی نورون پیش گره‌ای در شاخ پهلویی نخاع قرار گرفته و آکسون(انتقال دهنده پیام عصبی به بیرون) آن به نام رشته پیش گره‌ای وارد گره(گانگلیون) پاراسمپاتیک(بیشتر در نزدیکی یا دیواره اندام واکنشگر) شده و با نورون پس گره‌ای سیناپس(محل نزدیک شدن رشته‌های عصبی) می‌دهد. اما در حملات پانیک و استرس حاد، بدن در حالت هشدار باقی می‌ماند که این موضوع باعث تحریک علائم شدید روحی و جسمی می‌شود. افرادی که دچار حمله قلبی شده‌اند علائم مشابهی را تجربه می‌کنند.


دردی که بین همه توزیع می‌شود
این درمان جدید تنفس را کنترل کرده و سرعت تنفس را به میزان طبیعی کاهش می‌دهد. سرویس سلامت همگانی انگلیس(NHS) تمرینات تنفسی خاصی را هم برای اضطراب و هم برای استرس توصیه کرده است اما هنگامی که سطح وحشت، اضطراب و استرس به اوج می‌رسد انجام این کار یک چالش بزرگ است.

دستگاه جدیدی که به منظور درمان حملات پانیک توسعه یافته، مجهز به باتری است و شکل و اندازه یک اسپری آسم که بیماران مبتلا به آسم از آن استفاده می‌کنند را دارد. این دستگاه ابتدا در الگوی تنفس طبیعی فرد کالیبره می‌شود و برای این کار ، کاربر با قرار دادن دهان بر روی دستگاه باید چندین بار باید عمل دم از بینی و بازدم از دهان را انجام دهد. در هنگام حمله پانیک یا اضطراب یا استرس، کاربر باید در دستگاه نفس کشیده و تا روشن شدن آخرین چراغ این دستگاه نباید این روند را متوقف کند. سپس مجدد نفس کشیده و این روند را برای حدود سه دقیقه تکرار می‌کند.

این دستگاه همچنین می‌تواند رایحه‌هایی مانند اسطوخودوس همراه با آرامش را منتشر کند. در یک آزمایش در بیمارستان لنوکس هیل، نیویورک ، ۳۵ بیمار مبتلا به اختلالات پانیک با این دستگاه تحت درمان قرار دارند. محققان می‌گویند: گزینه‌های محدودی برای مدیریت اضطراب و علائم پانیک وجود دارد.

فرضیه ما این است که این یک گزینه مناسب و بدون دارو است که باعث بهبود اضطراب و علائم حمله پانیک بیماران می‌شود. آزمایش دوم اما در کلینیک مایو، مینه‌سوتا انجام می‌شود و در آنجا از آن برای مدیریت استرس در ۱۰۰ بیمار دچار سکته قلبی استفاده می‌شود. این گروه از بیماران از همه مراقبت‌های معمول برخوردارند و تنها نیمی از آنها دستگاه را یک بار در روز و به مدت ۱۲ هفته استفاده خواهند کرد.

محققان دیگر در این باره افزودند: به نظر می‌رسد این دستگاه ایده خوبی است اما باید از آن در کنار گفتگو درمانی و سایر روش‌های درمانی استفاده کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند ، هر چه بیشتر اوج بگیری کوچکتر خواهی شد.