سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۵
کد مطلب: 53938
۱

پسر فیزیکدان ۱۱ ساله‌ای که می‌خواهد انسان‌ها را جاودانه کند

پسر فیزیکدان ۱۱ ساله‌ای که می‌خواهد انسان‌ها را جاودانه کند
به گزارش آی‌ای، یک کودک اعجوبه ۱۱ ساله با کسب مدرک کارشناسی(لیسانس) فیزیک از دانشگاه "آنتورپ" بلژیک، به عنوان یکی از جوان‌ترین فارغ التحصیلان دنیا معرفی شده است.
عجیب‌تر اینکه این پسر فیزیکدان، دوره تحصیل سه ساله خود را تنها در یک سال به پایان رساند.
"لارن سیمونز"(Laurent Simons) مدرک کارشناسی خود را در عرض یک سال و با بالاترین نمره به پایان رساند.

وی که در شهر "اوستنده" بلژیک چشم به جهان گشوده، در ۱۱ سالگی موفق شده تنها طی یک سال در رشته فیزیک فارغ التحصیل شود.
"لارن" ممکن بود حتی در سن کمتری مدرک کارشناسی خود را اخذ کند، اما در سال ۲۰۱۹ و در ۹ سالگی از دانشگاه "آیندهوون" هلند انصراف داد، چرا که مقامات از صدور مجوز فارغ التحصیلی وی تا رسیدن به سن ۱۰ سالگی خودداری می‌کردند.

"لارن" در مصاحبه‌ای با روزنامه هلندی "De Telegraf" گفت: برایم واقعاً مهم نیست که جوان‌ترین [فارغ التحصیل] باشم. کسب دانش برای من همه چیز است. این اولین قطعه پازل از هدف من برای جایگزینی اعضای بدن با قطعات مکانیکی است و جاودانگی هدف من است. من می‌خواهم بتوانم تا آنجا که ممکن است اعضای بدن را با قطعات مکانیکی جایگزین کنم. من یک مسیر را برای رسیدن به آن ترسیم کردم و شما می‌توانید آن را به عنوان یک پازل بزرگ ببینید. فیزیک کوانتوم -مطالعه کوچکترین ذرات- اولین قطعه از این پازل است.

"سیمونز" در ادامه گفت که کسب و استفاده از دانش اهداف اصلی او در زندگی است و هدف دوم وی این است که با بهترین اساتید جهان مدرن کار کند. اما عجیب اینکه او می‌خواهد مغز آنها را نیز بررسی کند و بفهمد که آنها چگونه فکر می‌کنند.

به گفته سخنگوی دانشگاه "آنتورپ"، این دانشگاه، فارغ التحصیلی و نمرات "لارن" را تأیید کرده است. وی گفت: "سیمونز" از مارس ۲۰۲۰ در رشته کارشناسی فیزیک تحصیل می‌کند و اکنون با نمره ۸۵ درصد فارغ التحصیل شده است که بالاترین نمره است.

وی ادامه داد: امسال او همچنین برخی از دروس دوره کارشناسی ارشد را گذراند و پس از تابستان، او رسماً دوره کارشناسی ارشد خود را آغاز می‌کند.

"الکساندر سیمونز" پدر "لارن" پس از انصراف پسرش از دانشگاه "آیندهوون" ادعا کرد که این دانشگاه "لارن" را به دلیل توجه بیش از حد رسانه‌ها مورد انتقاد قرار داده است.

وی به یک روزنامه هلندی گفت: اگر کودکی بتواند به خوبی فوتبال بازی کند، همه ما تصور می‌کنیم که توجه رسانه به او بسیار خوب است. حالا پسر من استعداد دیگری دارد. چرا نباید به این موضوع افتخار کند و مورد توجه قرار بگیرد؟

حساب اینستاگرام "لارن" که توسط خانواده وی اداره می‌شود و برای نمایش فعالیت‌های این پسر اعجوبه استفاده می‌شود، هم اکنون بیش از ۵۱ هزار دنبال کننده دارد. این بدان معناست که خانواده "لارن" برای در معرض نمایش گذاشتن وی و دیگر مسائل مشکلی ندارند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
در نهان به آنان دل می بندیم ؛ که دوستمان ندارند و در آشکار از آنان که دوستمان دارند غافلیم شاید این است دلیل تنهایی ما... دکتر علی شریعتی