دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - 20 Sep 2021
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۰:۵۴
کد مطلب: 54238
۱

۶ استراتژی کارآمد برای باانگیزه ماندن در دوران کرونا

۶ استراتژی کارآمد برای باانگیزه ماندن در دوران کرونا
اهداف روزمره کوچکی را برای خودتان معین کنید
مهم‌ترین مسئله‌ای که در این دوران می‌تواند به هر کسی کمک کند این است که تشخیص دهد این روزها، روز‌های عادی نیستند و طبیعی است که کسی نتواند بهره‌وری بالایی داشته باشد و این مسئله هیچ ایرادی ندارد.

تعیین اهداف روزانه می‌تواند به شما کمک کند تا روز خود را تا حد ممکن پربار کنید، اما فراموش نکنید که این اهداف باید واقع‌بینانه باشند، زیرا اهداف خیلی بزرگ می‌توانند غیر معقول باشند. به همین منظور، اهداف خیلی کوچکی تعیین کنید که می‌توانید آن‌ها را به راحتی از فهرست خود خارج کنید.

تعیین اهداف کوچک‌تر که به طور عملی در یک روز قابل انجام دادن هستند، می‌توانند به شما در حفظ مسیر کمک کنند. بنابراین، سعی کنید یک فهرست کوتاه از کار‌هایی که توانایی مدیریت آن‌ها در یک روز دارید را تهیه کنید.


زمان خود را در طول روز به کار و استراحت اختصاص دهید
وقتی در خانه کار می‌کنید، عوامل زیادی از جمله سریال‌های تلویزیونی، اینترنت و ...، شما را وسوسه می‌کنند و به این ترتیب، کار کردن به یک فعالیت دشوار تبدیل می‌شود و در این میان، برخی از افراد هستند که به دلیل داشتن وقت زیاد، مدام کار اصلی خود را عقب می‌اندازند.
تعیین زمان کار و زمان استراحت می‌تواند به شما در مدیریت تعادل کار و زندگی سالم در خانه کمک کند و برخی از افراد با در نظر گرفتن ۸ ساعت کار در خانه و با در نظر گرفتن ساعت استراحت و ناهار به بهترین شکل، زمان کاری خود را مدیریت می‌کنند و بعد از ساعت کاری خود، به فعالیت‌های داخل خانه می‌پردازند و استراحت می‌کنند، اما ممکن است، برخی ساعت دیگری را انتخاب کنند که در آن زمان پربارتر هستند.
یکی از مزایای کار در خانه این است که می‌توانید به راحتی ساعت کاری و یا استراحت خود را تنظیم کنید، اما مهم‌ترین نکته این است که بتوانید ساعت کاری و ساعت استراحت خود را از هم جدا کنید. بنابراین، برای کار، استراحت، فیلم دیدن و یا بازی کردن خود برنامه‌ریزی و سعی کنید در روز‌های هفته به آن برنامه پایبند باشید.


بهره‌وری خود را با فاصله اجتماعی بالا ببرید
عده زیادی از افراد در اجتماع وجود دارند که با تعامل داشتن با دوستان و همکاران خود می‌توانند بهروه‌وری بیشتری داشته باشند، اما قرنطینه‌ها و همچنین، ترس از بیماری باعث شده است تا این تعامل‌ها چندان ادامه‌دار نباشند.
در این میان، فناوری به کمک انسان‌ها آمده است؛ به نحوی که خیل زیادی از اپلیکیشن‌های ارتباط آنلاین و حتی اپلیکیشن‌های برگزاری جلسه وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای برقراری ارتباط با فاصله اجتماعی استفاده کنید.

دور همی‌های مجازی با دوستانتان تنظیم کنید
فاصله‌گذاری اجتماعی می‌تواند سخت‌ترین جنبه این بیماری همه‌گیر برای بسیاری از افراد باشد و وقت نداشتن برای جمع شدن با دوستان می‌تواند از نظر احساسی روی افراد تأثیر بگذارد، اما فاصله اجتماعی به این معنا نیست که شما باید به طور کامل با یک زندگی اجتماعی خداحافظی کنید.
شما می‌توانید با دوستان خود دورهمی‌های مجازی تنظیم کنید و به طور مرتب، با آن‌ها در ارتباط باشید و کار‌هایی که نمی‌توانید کنار هم انجام دهید را در جلسات مجازی خود انجام دهید.


سلامت روان خود را در اولویت قرار دهید
وقتی ذهن شما پر از اضطراب است، داشتن انگیزه می‌تواند تقریبا غیر ممکن باشد و وقتی این استرس غیر قابل کنترل باشد، هر گونه تکنیک کاری نمی‌تواند انگیزه شما را حفظ کند.
خودمراقبتی می‌تواند به شما کمک کند تا سلامت روان خود را در این مدت مدیریت کنید. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که کمی ورزش روزانه منظم داشته باشید، هنگام خوردن وعده‌های غذایی، از محل کار خود دور شوید و استراحت و یک برنامه خواب طبیعی داشته باشید.

با بازدهی پایین خود کنار بیایید
ممکن است بعضی از روز‌ها تمرکز نداشته باشید، اما فراموش نکنید که زندگی هیچکس در حال حاضر عادی نیست.
در این میان، ممکن است گاهی اوقات برای شما روز خوبی باشد و انگیزه بالایی داشته باشید و روز‌های بدی هم داشته باشید که انگیزه شما را خواهند کُشت.

وقتی کار کردن غیر ممکن به نظر می‌رسد، آن کار‌هایی که باید در آن روز انجام دهید را اولویت‌بندی کنید و ابتدا کار‌هایی که مهم‌تر هستند را انجام دهید و اگر نتوانستید که کار‌های با اولویت پایین را انجام دهید، ایرادی ندارد، آن‌ها را به روز بعد موکول کنید.

این روز‌ها که اغلب افراد از منزل به کار می‌پردازند، همه خود را با شرایط وفق می‌دهند و در پی این هستند تا جدیدترین راه‌های ارتباطی با دوستان و خانواده خود را داشته باشند.

اگرچه باانگیزه ماندن در این ایام می‌تواند بسیار مشکل باشد، اما شما می‌توانید با تنظیم برنامه‌های واقع‌بینانه و اختصاص دادن وقت برای مراقبت از خود، به خودتان کمک کنید تا انگیزه داشتن برای شما کمی آسان شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

اختلالی که با تغییر فصل خود را نشان می‌دهد
پنج مهارت افراد موفق که در مدرسه یاد نمی‌گیریم
چرا بلاگرنماها مضر هستند؟/ خسارات مادی و معنوی بلاگرها به کاربران فضای مجازی چیست؟
خود شفقتی برای اختلال اضطراب اجتماعی
۱۷ روش یادگیری دوست داشتن خود و شاد بودن
چگونه احساس تنهایی نکنیم ؟
ششمین مرحله سوگواری چیست؟ آیا این مراحل را درست فهمیده‌ایم؟
خودکارآمدی؛ چرا باید خودمان را باور داشته باشیم؟
چرا هیچ‌وقت به اندازۀ کافی وقت نداریم؟
رفتار‌های ویرانگر والــدیــن!
نشانه‌هایی که می‌گویند شما با افراد سمی و سخت‌گیر در ارتباط هستید!
تفاوت بیماری و اختلال چیست؟!
خدايا،ميشه چند لحظه وقتتو بگيرم! اين دفعه چيزي ازت نمي خوام! فقط مي خوام  خيلي ساده بگم: ممنون براي همه چيز...