پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۰ / ۱۶:۵۶
کد مطلب: 5425
۰

دلایل افزایش قیمت دفترچه کنکور فراگیر/ از گرانی کاغذ تا قیمت کارشناسی شده

ثبت نام در آزمون کارشناسی فراگیر پیام نور در حالی از روز گذشته آغاز شد که داوطلبان در اولین مرحله از فرایند ثبت نام با سیر صعودی افزایش قیمت دفترچه ها مواجه شدند.
به گزارش مهر، قیمت دفترچه های فراگیر پیام نور در سال جاری به 65 هزار تومان رسید در حالیکه این مبلغ در سال گذشته 50 هزار تومان بود. کاغذ گران شد سعید حسامی - قائم مقام دانشگاه پیام نور در گفتگو با خبرنگار مهر، علت افزایش قیمت دفترچه های فراگیر این دانشگاه را خارج از اختیارات پیام نور دانست و گفت: افزایش قیمتهای دفترچه پیام نور در اختیار ما نیست و دست سازمان سنجش است. وی افزایش قیمت کاغذ را دلیل اصلی افزایش قیمت دفترچه های دوره های فراگیر پیام نور در سال جاری عنوان کرد و افزود: به هر حال طبیعی است با توجه به افزایش قیمت کاغذ، دفترچه های فراگیر هم گرانتر شود البته این افزایش ناچیز است. قائم مقام دانشگاه پیام نور در حالی قیمت دفترچه های فراگیر را همراه با افزایش ناچیز قیمت عنوان می کند که امسال این مبلغ در مقایسه با سال گذشته 15هزار تومان گرانتر شده است. افزایش قیمت دفترچه ها به گرانی کاغذ ارتباطی ندارد محمد هادی امین ناجی - رئیس مرکز آزمون دانشگاه پیام نور نیز در گفتگوی خود با مهر، علت افزایش قیمت دفترچه های فراگیر را چیزی فراتر از قیمت کاغذ عنوان کرد. وی نه تنها افزایش قیمت دفترچه ها را گرانی کاغذ ندانست، بلکه تاکید کرد: قیمت دو سال قبل دفترچه های فراگیر پیام نور همین مبلغ 65 هزار تومان بود و پارسال این مبلغ به 50 هزارتومان کاهش یافت. امین ناجی ادامه داد: با آنکه سال گذشته قیمت دفترچه ها 50 هزار تومان بود اما برخی مسئولان پیام نورعنوان کردند که این قیمت غیر کارشناسی است و باید به همان قیمت قبلی یعنی 65 هزارتومان افزایش یابد. رئیس مرکز آزمون دانشگاه پیام نور، سایر هزینه ها از جمله آماده سازی دفترچه ها، تعیین رشته ها و رشته محلها و هزینه چاپ را عوامل دیگر دفترچه های 65 هزار تومانی اعلام کرد. پاسخهای سازمان سنجش اما جلال طباطبایی - معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگوی خود با خبرنگار مهر، تاکید کرد: آن مبلغ 65 هزارتومانی که بابت دفترچه های فراگیر پیام نور از داوطلبان دریافت می شود دست ما نیست و باید علت را از خود دانشگاه پیام نور سوال کرد. وی تاکید کرد: ما فقط هزینه پست را اعلام می کنیم که امسال این قیمت حتی کاهش هم داشته است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
با خودت صادق باش و نگران آنچه دیگران درباره ات فکر می کنند نباش . تعریفی را که آنها از تو دارند نپذیر ، خود ، خودت را تعریف کن