سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ / ۲۲:۴۸
کد مطلب: 54252
۳

شفای درونی

عفت حیدری
شفای درونی
هیچکدام از ما کاملا از بیماری هایی که سلامت ما را تهدید می کنند، رها نیستیم. هر کسی سلولهای سرطانی میکروارگانیسمی دارد که میتواند باعث بیماری شود. مواد سمی ساخته بشر میتواند وارد جریان خون و اعضای هر کسی شود. زندگی فارغ از پاتوژن ها و عوامل بیماری زا وجود ندارد. در حقیقت، ترس از پاتوژن ها شما را بیمار ساخته و سیستم ایمنی بدن تان را افسرده می سازد و به احتمال قوی شما بیمار خواهید شد.

ریشه طب غربی در بررسی پاتولوژیک نهفته است: الگوی جنگ و مبارزان جنگجو. در مورد سلامتی و مسائل مربوط به سلامتی هیچ گاه مطالعه و آموزش صورت نگرفته است. بنابراین از رحم مادر برنامه ریزی شده ایم که به بدن و محیط های اطراف خود به عنوان مناطق جنگی فکر کنیم و همواره خود را نیازمند مجهز شدن به قرص و جراحی برای جنگ با میکروب ها بدانیم. به شدت قدرت سیستم های ایمنی بدن و توانایی بدن خود را برای تقویت ایمنی دست کم گرفته ایم. سیستم فکری و ترس ناشی از این طرز تفکر را باید رها کرد. حال وقت آن است که عقل و خرد شفاگر درون خود را اعاده کنیم. شکی نیست که طب غربی می تواند در شرایط خاص و حاد بسیار مفید باشد. وقتی از نردبان می افتید و دستتان می شکند یا ضربه مغزی می شوید، البته که باید به اورژانس مراجعه و کمک بگیرید. من عاشق طب غربی و اثر چشمگیر آن برای جراحی لگن آسیب دیده یا یک بحران جدی هستم. وقتی بیماری زندگی تان را تهدید می کند، حق دارید که به بهترین آزمایش های پزشکی و درمان های لازم بپردازید. به هرحال بیشتر مشکلات پزشکی حاد نیستند.

بیماری ها به مرور زمان پیش می آیند و می توانیم در هر مرحله آنها را کنترل کنیم. بیشتر بیماری ها به سادگی و به دلیل یک ویروس یا یک عامل فیزیکی به وجود نمی آیند. جنبههای روحی، و احساسی و معنوی و انرژی های منفی در آن دخیل اند. بهترین فرایند برای سلامتی آن است که به بیماری ها اشراف و اذعان داشته باشیم و آنها را با فرایندی روحی ذهنی درمان کنیم نه صرفا با مداخله فیزیکی.

بیماریها و اختلالات بخشی از شیوه طبیعت هستند. بیماری می تواند به ما این امکان را بدهد تا به درون خود نگاه کنیم و با احساساتی روبرو شویم که یک عمر از آنها غفلت کرده ایم. دکتر برنی سیگل می گوید مسئله اصلی که بیشتر بیماران با آن مواجه اند، ناتوانی در دوست داشتن خودشان است. چالش ما این است که یاد بگیریم خود را بدون قید وشرط دوست داشته باشیم. باید به خود اهمیت بدهیم. نه فقط برای آنکه موفقیتهایی به دست آورده ایم یا به دلیل خدماتی که به دیگران عرضه می کنیم.

این پیامی است از جانب همه کسانی که در آستانه مرگ بوده اند و دوباره به زندگی بازگشته اند. بیش از پیش باید خود را دوست داشته باشیم و قدر خود را بدانیم. می توانیم یاد بگیریم که از یک زاویه دید عاشقانه به خود عشق بورزیم. به لحاظ جسمی و احساسی و روحی و معنوی به خود عشق بورزیم. گویی کودکی دوست داشتتنی هستیم، با این کار سرزندگی خود را باز می یابیم.

به زنان آموخته اند که کامل و همیشه در تلاطم باشند و برای دیگران بدون توقف و استراحت کار کنند. اغلب اوقات در حین عجله کردن ها، غذایی فوری می خوریم و ساعتها به رانندگی و کار با کامپیوتر و غیره می پردازیم. به ورزش هم در حد یکی از کارهایی که باید انجام دهیم، می پردازیم. بدن و روح خود را خسته می کنیم و سعی می کنیم که کاری را انجام دهیم که از ما خواسته اند.

بدن ما، هرگز برای نشستن طولانی مدت طراحی نشده است.ما طرحی نشده ایم که نشده ایم که فست فود بخوریم و در حین رانندگی با ماشین یا پشت چراغ قرمز به آنها گازهای بزرگ بزنیم. خواب و استراحت برای ما ضروری است.

زندگی فاقد پویایی و خواب کافی و غذای مناسب، زندگی خشکی است و شما را به سرعت پیر می کند و سیستم ایمنی و سیستم عصبی مرکزی و سیستم اندوکراین شما را مسموم می سازد. من خواب را داروی شماره یک میدانم، خواب خوب شبانه بسیاری از مسائل را حل می کند. برای آنکه خواب خوب موجب سرزندگی می شود و احساسات و عقایدی را که مانع از ان می شوند که ماهیت الهی خود را بیان کنید، برطرف می سازد. سیستم ایمنی شما را تقویت و باعث می شود که جاذبه زمین به نفع شما کار کند.

سیستم ایمنی شما طبیعتا پستی و بلندی هایی دارد. لنفوسیت ها یا گلبولهای سفید خونی که در دیواره زحم دیده می شوند با چرخه عادت ماهانه از آن جدا می شوند. قبل از عادت ماهانه سیستم ایمنی شما ضعیف است، به این همین علت است که قبل از عادت ماهانه شما مستعد دردهای میگرنی و سرماخوردگی و بیماری های دیگر هستید. بیشتر این ناراحتی ها قبل و در حین عادت ماهانه رخ می دهند. این مسئله بعد از یائسگی از بین می رود.

برای تقویت سیستم ایمنی باید بیشتر به خودتان برسید. به این علت است که خود چرخه عادت ماهانه ابزاری طبیعی و قوی برای یادگیری هنر مراقبت از خود است. اگر به خودتان عشق نورزید و به خودتان نرسید. منجر به دردهای خاص این دوره و عوارض عادت ماهانه می شود.

شفا دهنده درونی قوی که در همه ما وجوددارد، با قدرت الهی تقویت می شود: عشق الهی . با این نیرو کار کنید و اجازه دهید که در زندگی متجلی شود. این نیرو یعنی نیروی الهی زخم های بهبود نیافته ما را بهبود دهد. از نیروی الهی بخواهید که شما را از خشم و غم و رنجش دور کند. این تنها زمانی است که ما چشم به ماهیت حساس خود می گشاییم. ماهیت و طبیعتی که با آن می توانیم به نیازمان برای شفا و بهبودی برای شفا و بهبودی اذعان کنیم. الهه ها هرگز پیر نمی شوند.

نویسنده: کریستین نورتراپ
ترجمه: عفت حیدری
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
کلمات بیش از آنچه که شما تصور می کنید تاثیر گذارند. همیشه پیش از صحبت کردن فکر کنید.