کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درگذشت استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر بر اثر کرونا

12 مرداد 1400 ساعت 15:25

دانشگاه امیرکبیر در پی درگذشت یکی از اساتید این دانشگاه، پیام تسلیت صادر کرد.


به گزارش میگنا از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سیدناصر هاشمی عضو هیات علمی دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر بامداد روز شنبه نهم مردادماه بر اثر بیماری کرونا به دیدار حق شتافت.
 
مرحوم سیدناصر هاشمی مدرک دکتری خود را در رشته مهندسی برق و کامپیوتر از دانشگاه واترلو اخذ کرد. سپس این استاد بزرگوار، دو سال دوره پسادکتری خود را در دانشگاه وینیپگ گذراند و با وجود امکان ماندن در کشورهای کانادا و آلمان در سال 1386 به ایران بازگشت و به عنوان عضو هیات علمی گروه علوم کامپیوتر در دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر مشغول به تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم شد.

وی در طی سالهای فعالیت علمی و پژوهشی خود 41 دانشجوی کارشناسی ارشد و 10 دانشجوی دکتری تربیت کرد.

سیدناصر هاشمی، همواره به عنوان شخصیتی متین، مومن، بردبار و مهربان، در کلام و رفتار، در بین همکاران و دانشجویانشان شناخته می شد. ایشان همچنین معلمی دلسوز و آگاه بود و نگاه درستی به پژوهش در دانشگاه داشت.

ایشان همواره حضور پررنگ در دانشکده داشته و زمان خود را به مباحثه علمی و پژوهش با دانشجویان و دیگر اساتید اختصاص می داد. بدون تردید این واقعه اسفناک، فقدانی جبران ناپذیر برای جامعه علمی و دانشگاهی به شمار می رود.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر درگذشت سیدناصر هاشمی را به جامعه علمی و دانشگاهی کشور تسلیت می گوید. متن پیام تسلیت این دانشگاه در پی درگذشت دکتر هاشمی به شرح ذیل است:
" نهایت تأسف؛ فقدان تأثرانگیز استاد ارجمند دانشکده «ریاضی و علوم کامپیوتر» جناب آقای دکتر «سیدناصر هاشمی» را تسلیت عرض می نمایٔیم. استاد ارجمندی که در راه تعلیم و تربیت جوانان نخبه کشور و هم چنین خدماتی ارزشمند برای اعتلا و بالندگی این مرزوبوم از هیچ کوششی فروگذار نکردند.

باردیگر این ضایعه اندوه بار را به خانواده ایشان و جامعه علمی کشور تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال برای آن فقید سعید، علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل مسیٔلت داریم. روحشان شاد و یادشان گرامی باد."


کد مطلب: 54281

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/54281/درگذشت-استاد-دانشگاه-صنعتی-امیرکبیر-اثر-کرونا

میگنا
  https://www.migna.ir