جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۸
کد مطلب: 54402
۱
۱

سامانه همدم ؛ پلتفرم همسریابی بر بستر تلفن همراه

سامانه همدم ؛ پلتفرم همسریابی بر بستر تلفن همراه
در معرفی سامانه همدم آمده است که این پلتفرم از ابتدای تصمیم‌گیری برای ازدواج تا 4 سال پس از ازدواج همراهی خواهد کرد و آموزش‌ها و مشاوره‌های لازم را در اختیار آنها قرار خواهد داد. آزمون‌های تخصصی شناختی به همراه تفسیر و توضیح به افرادی که تمایل به ازدواج دارند ارائه خواهد شد.

در این سامانه امکان جستجو و انتخاب زوج مناسب برای افراد مهیاست و در تمامی مراحل شناخت، آشنایی و اقدام برای ازدواج مشاوران این شبکه تبیان همراه آنان خواهد بود.

پلتفرم همدم حاصل تلاش تیمی جوان است که با هدف انتخاب آگاهانه و ازدواج پایدار جوانان طراحی شده است. این پلتفرم قرار است پاسخگوی نیاز جوانان و خانواده‌ها در امر ازدواج باشد و در راستای تحکیم ازدواج و خانواده به عنوان دستیار عمل نماید.

این سامانه تنها مرکز معتبر و تأییدشده‌ی نهادهای رسمی کشور برای همسریابی جوانان و مجردان، است و حالا پس از 5 سال تجربه موفق در زمینه همسان‌گزینی، از پلتفرم همدم رونمایی می‌کند.

سامانه همدم دارای 4 سرویس مهم است:
همدم‌یاب برای مجردانی که قصد ازدواج دارند
خدمات مشاوره‌ای به شکل تلفنی و حضوری
آزمون‌های روانشناسی، خودآگاهی و سازگاری
مجله آنلاین و محتواهای آموزشی  

موانع استفاده ازپلتفرم همسریابی "همدم"
 
پسرانی که حس"پیرپسر" شدن و دخترانی که "کسرشانشان" می‌شود
رئیس سابق کمیسیون پیوست نگاری فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی، با اشاره به پلتفرم همسریابی "همدم" و با بیان اینکه این پلتفرم یکی از بهترین کارهای علمی انجام شده و دارای روشی خوب است، گفت: در حال حاضر بسیاری از دختران ما تصور می‌کنند ثبت نام در این پلتفرم، برایشان کسر شان محسوب می‌شود و پسران نیز فکر می‌کنند ثبت نام در این پلتفرم و استفاده از این مدل برای همسریابی به معنی "پیر پسر" شدن آنها است. اینها متاسفانه موانع فرهنگی است که در اذهان وجود دارد.

حسن بنیانیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تصوراتی که ثبت نام در پلتفرم "همدم" برای همسریابی را "کسر شان" تلقی می‌کند، اظهار کرد: این پلتفرم باید با کمک صدا و سیما این تصورات غلط را از مردم بگیرد. باید جوانان متوجه شوند که از این طریق زودتر می‌توان به مورد مناسب برای ازدواج رسید تا هم دختران و هم پسران جوان از این ساز و کار استفاده کنند.

این کارشناس مسائل اجتماعی و فرهنگی در خصوص ضعف‌های پلتفرم یاد شده گفت: به نظر می‌رسد "متمرکز" بودن این پلتفرم اشکال دارد و باید ضمن حاکمیت اصول کلی بر آن؛ مدلهای دیگری از آن متناسب با شهرستانهای مختلف ایجاد شود تا اینگونه اقتضائات محیطی نیز در آن دیده شود.

وی در عین حال این را هم گفت که مشکل اصلی جوانان برای ازدواج در حال حاضر، پیدا کردن فرد و مورد مناسب ازدواج نیست بلکه نبود تقاضا برای ازدواج است.

بنیانیان تصریح کرد: مشکلات اقتصادی و عوامل فرهنگی و تحولات زندگی مدرن در مجموع، جوانان را به این جمع‌بندی نمی‌رساند که به سراغ ازدواج بروند. اگر مشکل تقاضا حل شود آن‌موقع برای مشکل انتخاب فرد و مورد مناسب ازدواج باید نهادسازی انجام دهیم. با نهادسازی اجتماعی باید از انتخاب‌های احساسی جلوگیری کنیم. نقطه شروع انتخاب همسر نباید احساسی و از درون خیابان باشد چراکه احتمال طلاق در این نوع آشنایی‌ها بسیار زیاد است.

رئیس سابق کمیسیون پیوست نگاری فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی، در پایان سخنان خود تاکید کرد: باید یک مدل علمی برای ایجاد نهادهای اجتماعی متناسب با اقتضائات زمان ایجاد کنیم تا دختران و پسران آماده ازدواج در آن ساختار ثبت نام کنند و با نظارتی که وجود دارد یک روانشناس افراد مناسب را به یکدیگر معرفی کند. اگرچه در حال حاضر مشکل اصلی ازدواج پیدا کردن کیس و مورد مناسب ازدواج نیست اما اگر این مهم نیز انجام شود، بخشی از مشکلات ازدواج را می‌تواند حل کند.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Mina
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا برعکس نظر ایشان، مشکل اکثر جوانان مجردی که می شناسم پیدا کردن فرد مورد اعتماد برای ازدواج است
ضمن اینکه بیش از ۶ هفته است که در این برنامه ثبت نام کرده ایم و برای هیچ کس موردی معرفی نشده است
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
شاید باورتون نشه اما دنیا به کوچک‌ترین خوبی‌های شما نیاز داره، خوب بمونید.