کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آغاز مهلت مجدد انتخاب رشته آزمون پذیرش دستیار تخصصی

19 مرداد 1400 ساعت 21:34

مرکز سنجش آموزش پزشکی برای آن دسته از داوطلبانی که در مهلت مقرر موفق به انتخاب رشته نشده اند و یا نیاز به ویرایش انتخاب رشته محل خود دارند، مهلت مجددی در نظر گرفته شده است.


بر این اساس آن دسته از داوطلبانی که در چهل  و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی مجاز به انتخاب رشته محل می‏باشند و در مهلت مقرر موفق به انتخاب رشته محل نشده اند و یا نیاز به ویرایش انتخاب رشته محل خود را دارند میتوانند تا روز جمعه ۲۲ مردادماه با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی نسبت به ویرایش و انتخاب رشته محل اقدام نمایند.
 
داوطلبان لازم است پس از ثبت نهایی انتخاب رشته محل، اقدام به چاپ و نگهداری فرم مذکور نمایند.همچنین داوطلبان می بایست پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما اقدام به انتخاب رشته محل کنند.

شایان ذکر است امکان حذف کامل و انصراف از انتخاب‏ها پس از ثبت نهایی وجود نخواهد داشت.

چهل و هشتمین آزمون دستیاری تخصصی پزشکی صبح روز سه شنبه ۸ تیرماه در ۲۸ حوزه امتحانی دانشگاه های علوم پزشکی برگزار شد.بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی، تعداد ۱۲ هزار و  ۶۰۱ نفر در این دوره از آزمون ثبت نام کرده بودند که از این تعداد  ۷ هزار و ۱۳۸ نفر زن و مابقی مرد بودند. از میان افراد ثبت نام کننده، ۸۴.۵ درصد کارت ورود به جلسه را دریافت کردند.

تعداد ۵۹ نفر از داوطلبان آزمون فوق مبتلا به کرونا بودند که بر اساس اعلام وزارت بهداشت این افراد در مکانی جداگانه آزمون خود را برگزار کردند.

نمره کل از ۶۰۰ برای هر شرکت کننده نمره کل از ۶۰۰ درج شده است، برای هر پاسخ صحیح سه نمره مثبت و برای هر پاسخ غلط یک نمره منفی در نظر گرفته شده است و از مجموع این نمرات، نمره کل بدست آمده است که در کارنامه داوطلب درج شده و داوطلب می تواند با ملاحظه پاسخ نامه خود که در سایت آمده است و با توجه به کلید نهایی این نمره را محاسبه کند. آن دسته از داوطلبان که حداقل نمره ۱۵۰ را کسب کرده باشند، اجازه انتخاب رشته خواهند داشت.

رتبه در سهمیه های تایید شده از جمله رزمندگان ۲۵ درصد، رزمندگان ۵ درصد، بومی مناطق محروم کل و استانی در کارنامه درج شده است.کسانی که سهمیه آنها مورد تایید ارگان های مربوطه قرار نگرفته است، در کارنامه آنها این موضوع درج شده است به طور مثال" سهمیه مناطق محروم شما مورد تایید نمی‏باشد.

براساس تصمیمات اتخاذ شده در نشست شورای آموزشی پزشکی و تخصصی، با توجه به پاندمی بیماری کووید-۱۹ ،مقرر شد در این دوره مصاحبه جهت پذیرش در رشته های " روان پزشکی" و "زنان و زایمان" صورت نپذیرد.

ظرفیت تکمیل نشده سهمیه مناطق محروم دانشگاه های علوم پزشکی به سایر داوطلبان آزاد با رعایت مقررات پذیرش تعلق می‏یابد.پس از ثبت نام تکمیل فرم ثبت نام به  هیچ عنوان تغییر سهمیه یا تغییر دانشگاه منطقه محروم جهت گذراندن تعهدات خاص امکانپذیر نمی‏باشد.

تغییر رشته و انتقال پذیرفته‏ شدگان سهمیه مناطق محروم ممنوع بوده و امکانپذیر نمی‏باشد و در صورت درخواست انتقال دانشگاه میتواند نسبت به لغو حکم دستیاری فرد پذیرفته شده اقدام نماید.

پیش از این روزهای ۱۳ و ۱۴ مرداد ماه برای انتخاب رشته پذیرفته‏شدگان چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی در نظر گرفته شده بود که با اعلام مرکز سنجش  آموزش پزشکی، این مهلت تمدید شد.

 


کد مطلب: 54411

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/54411/آغاز-مهلت-مجدد-انتخاب-رشته-آزمون-پذیرش-دستیار-تخصصی

میگنا
  https://www.migna.ir