پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ / ۲۲:۴۲
کد مطلب: 54413
۲
۱

برای ازدواج، سوزن انتخابتان روی ظاهر فرد گیر نکند!

برای ازدواج، سوزن انتخابتان روی ظاهر فرد گیر نکند!
زیبایی ظاهری همیشه در جذب شدن به افراد موثر است و درواقع، ما به طور طبیعی، جذب افرادی می‌شویم که آن‌ها را زیبا می‌دانیم، فارغ از این که این زیبایی از نظر دیگران هم به چشم می‌آید یا فقط در نظر ما وجود دارد.
 
نکته‌ای که وجود دارد این است که وقتی حرف ازدواج پیش می‌آید ممکن است انتخاب همسری که هم ویژگی‌های موردنظر ما را داشته و هم زیبا باشد، کار سختی به نظر برسد و واقعا هم همین طور است چرا که همیشه زیباترین ها، بهترین گزینه‌ها نیستند و سوالی که در ذهن افراد به وجود می‌آید این است که در این موقعیت چه باید کرد؟ زشت و زیبا یعنی چه؟

فاطمه کوهپایه زاده روانشناس، در رابطه با نقش ظاهر و زیبایی فرد در ازدواج، اظهار کرد: مهم‌ترین مساله در سنجش ویژگی‌های ظاهری یک فرد، این است که شما قبل از هرچیز سلیقه فیزیکی خود را بدانید و به طور دقیق، از این موضوع مطلع باشید که از چه نوع ظاهری خوشتان می‌آید و چه چیزی در ظاهر طرف مقابل برایتان مهم است که نبودنش باعث می‌شود به دلتان ننشیند و چه نوع تیپ و ظاهری مطلوب شما است.

وی بیان کرد: مطلوبیت فیزیکی به سلیقه شخصی شما مربوط می‌شود، اما بنا نیست در این خصوص وسواس داشته باشید یا فقط روی یک مورد دقت کنید چراکه همیشه مقدار اولیه‌ای از مطلوبیت فیزیکی لازم است و در حقیقت، ادامه راه، بدون وجود این مطلوبیت و بدون این که طرف مقابل از نظر شما خوشایند و دلنشین باشد، کار سختی است.

این روانشناس تصریح کرد: در مواقعی که با فردی برای ازدواج آشنا می‌شوید، با ظاهر و رفتار و منش او می‌توانید تشخیص دهید که این فرد به لحاظ ظاهری به دل شما نشسته است یا خیر؟ که این بدان معناست که طرف مقابل می‌تواند شما را به هیجان بیاورد یا خیر؟ بنابراین، در صورتی که ظاهر او در شما حالت ناخوشایندی را ایجاد نکرد می‌توانید سایر جذابیت‌ها را برای خودتان بررسی کنید و در این خصوص، به یک جمع بندی برسید.

اگر ظاهر فرد مقابل آنقدر برایتان ناخوشایند است که دیده شدن در کنار او و حتی قدم زدن با او برای شما آزاردهنده و اذیت کننده است، مطمئن باشید که این مساله با گذر زمان حل نمی‌شود و در آینده نیز به همین منوال خواهد بود چراکه شاید زیبایی برای شما عادی شود، اما چیزی که زشت می‌پندارید هیچ زمانی برای شما عادی نمی‌شود و بی توجهی به سلیقه فیزیکی و نداشتن هیچ گونه کششی به طرف مقابل، در آینده تاثیر بدی در زندگی زناشویی خواهد گذاشت.

کوهپایه زاده ادامه داد: موضوع مهم دیگری که باید به آن اشاره کرد, این است که رضایت ارتباط عاطفی و زناشویی صرفا با مطلوبیت فیزیکی ارتباط ندارد و به عوامل دیگری مانند سواد و آگاهی جنسی دو نفر، آراستگی( لباس مناسب پوشیدن،تمیز بودن،استفاده از عطر و...)، نظافت شخصی، مهارت های قابل یادگیری و گفت و گو در خصوص سلیقه و خواسته های دو نفر نیز مربوط می شود.

زوجین باید بدانند که همیشه مقدار اولیه ای از مطلوبیت فیزیکی لازم است و در حقیقت، بدون وجود این مطلوبیت و بدون این که طرف مقابل از نظر شما خوشایند و دلنشین باشد، ادامه راه،کار سختی است و در صورتی که این جذابیت با تغییراتی در پوشش ظاهری, استفاده از ادکلن, ورزش کردن و...ایجاد شود شاید بتوانید خواسته ها و تمایلاتتان را به شکل محترمانه به طرف مقابلتان اعلام کنید اما با این فکر که " ازدواج می کنیم, بعد تیپش را تغییر می دهم " یا " ازدواج می کنیم بعد از او می خواهم لاغر/چاق شود و... " جلو نروید.

این روانشناس تاکید کرد: بعد از اعلام خواسته هایتان در یک بازه زمانی، فرد مقابل را زیرنظر داشته باشید تا ببینید که آیا واقعا انگیزه و تلاش برای تغییر دارد یا خیر؟ یعنی برای خودش تغییر کردن و مطلوب تر شدن مهم است یا خیر؟ و آیا در کشش و تمایل شما نسبت به او تغییری ایجاد شده است یا خیر؟

کوهپایه زاده تصریح کرد: مطلوبیت فیزیکی به سلیقه شخصی شما مربوط می‌شود، اما بنا نیست در آن وسواس شوید یا فقط روی یک مورد دقت کنید. به طور مثال؛ حساسیت شما به حدی نباشد که بگویید قد او فلان قدر باشد، رنگ چشمانش خاص باشد و... چراکه جذابیت یک ویژگی ترکیبی است که تیپ و اندام و چهره و البته رفتار و سکنات و شیوه صحبت کردن در آن دخیل است.

 تمرکز روی یک مسئله در انتخاب همسر، باعث نادیده گرفتن برخی از موارد اساسی می‌شود و ضریب خطا را بالا می‌برد و به همین منظور، برای یک انتخاب خوب، نباید انتظار داشت که تمام ایده آل‌های ما در فردی وجود داشته باشد و اگر حداقل‌های خود را در فردی پیدا کردید، می‌توانید با مدتی معاشرت و بررسی تناسب ها، تصمیم گیری کنید.

این روانشناس ادامه داد: بعد از ازدواج با یک فرد، باید همیشه یادتان باشد که ممکن است در زندگی با اشخاصی زیباتر از او روبرو شوید، اما باید به طرف مقابل خود تعهد و مسئولیت پذیری داشته باشید. یعنی چشم بستن بر هوا و هوس‌های بعدی و احترام گذاشتن به انتخابی که داشته اید چرا که شما پس از ازدواج، دیگر حق ندارید که رابطه‌های موازی داشته باشید که نتیجه این تعهد, داشتن شریک زندگی  است که به شما آرامش و امنیت می‌دهد و با او می‌توانید یک زندگی مطلوبی را بسازید.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
ظاهر خیلی مهم هست. باید به دل بشینه
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای انسان نابینا شیشه و الماس فرقی ندارد اگر کسی قدرتان را ندانست فکر نکنید شیشه اید یقین بدانید که او نابیناست ...