سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۶
کد مطلب: 54453
۰

آیا پایان "کرونا" ممکن است؟

آیا پایان "کرونا" ممکن است؟
به گزارش العالم، با واکسیناسیون‌های ناهمگون و سویه‌های خطرناک جدید، این ایده که ما روزی از شر "کووید -۱۹" خلاص می‌شویم یک ایده "احمقانه" به نظر می‌رسد. اما تجزیه و تحلیل جدید دانشمندان نیوزلندی نشان می‌دهد که ما هنوز نباید تسلیم شویم و ویروس کرونا را می‌توان به طور کامل از جامعه "ریشه کن" کرد.
 
در یک متا آنالیز مطالعات قبلی، با بررسی مقایسه‌ای با آبله و فلج اطفال این تیم یادآور می‌شود که ریشه کنی کرونا هنوز هم ممکن است، گرچه آسان نیست.

دانشمندان عوامل فنی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را برای هر سه عفونت مقایسه کردند و یافته‌های آن‌ها در مجله آنلاین BMJ Global Health منتشر شد.

آن‌ها اظهار کردند که "ریشه کنی" به لطف ترکیبی از واکسن ها، اقدامات بهداشت عمومی و علاقه جهانی برای دستیابی به این هدف امکان پذیر است.

آن‌ها در مقاله خود می‌نویسند: "در حالی که تجزیه و تحلیل ما یک تلاش اولیه است، با بسیاری از اجزای ذهنی، به نظر می‌رسد که امکان حذف COVID-۱۹ در جهان وجود دارد.

ریشه کنی چنین تعریف شده است: "کاهش دائمی عفونت جهانی ناشی از عامل خاصی در نتیجه تلاش‌های عمدی به صفر می‌رسد. "
اگرچه SARS-CoV-۲ در سطح جهانی برای زنده ماندن به مبارزه ادامه می‌دهد، اما در مقیاس کوچک، برخی از نقاط حتی بدون واکسیناسیون قادر به از بین بردن ویروس بوده اند.

دانشمندان توضیح دادند که کشور‌های بزرگی مانند چین و هنگ کنگ و کشور‌های کوچکتر مانند ایسلند و نیوزلند با استفاده از کنترل مرز‌ها، استفاده از ماسک، فاصله فیزیکی، آزمایش و ردیابی تماس‌ها توانستند قبل از انتشار واکسن‌ها ویروس را موقتاً حذف کنند.
علاوه بر این، ما قبلاً توانسته ایم حداقل یک بیماری انسانی را که آبله است، به طور کامل ریشه کن کنیم.

انسان‌ها ۳۰۰۰ سال در کنار آبله زندگی کردند تا اینکه کمپین بزرگ جهانی واکسن آن را در سال ۱۹۸۰ ریشه کن کرد.

همچنین، فلج اطفال یک داستان موفقیت آمیز دیگر برای ایمن سازی و ریشه کنی است، زیرا دو مورد از سه سروتیپ ویروس فلج اطفال در سطح جهانی ریشه کن شده اند و موارد بیماری فلج اطفال وحشی از سال ۱۹۸۸ تا ۲۰۱۸، ۹۹ درصد کاهش یافته است؛ بنابراین، آیا می‌توانیم این کار را با کووید -۱۹ نیز انجام دهیم؟

در مطالعه جدید، این تیم یک سیستم امتیاز دهی سه نقطه‌ای برای ۱۷ متغیر حذف ایجاد کرد، مانند در دسترس بودن واکسن ایمن و مؤثر، سن مصونیت، تأثیر اقدامات بهداشت عمومی و مدیریت موثر پیام‌های کنترل عفونت توسط دولت.

این تیم به این نتیجه رسیدند که "در این تجزیه و تحلیل اولیه، ریشه کنی COVID-۱۹ بیشتر از فلج اطفال امکان پذیر است، اما به طور قابل توجهی امکان آن از آبله کمتر است. "

این بدان معنی است که هدف از بین بردن بسیار سخت‌تر از آبله است، اما کاملاً غیرممکن نیست.

دانشمندان بر این باورند که دامنه وسیع تأثیرات بهداشتی، اجتماعی و اقتصادی "کووید -۱۹" در اکثر نقاط جهان "باعث علاقه بی سابقه جهانی به کنترل بیماری‌ها و سرمایه گذاری عظیم در واکسیناسیون همه گیر شده است. "

بر خلاف آبله و فلج اطفال، مبارزه با COVID-۱۹ از تأثیر اضافی اقدامات بهداشت عمومی مانند کنترل مرز‌ها، فاصله گذاری اجتماعی، ردیابی تماس و پوشیدن ماسک سود می‌برد.

آن‌ها ادامه می‌دهند: "در مجموع، این عوامل ممکن است به این معنا باشد که تجزیه و تحلیل ارزش مورد انتظار می‌تواند در نهایت تخمین بزند که مزایا بیش از هزینه‌ها است، حتی اگر ریشه کنی سال‌ها طول بکشد و خطر شکست بالایی داشته باشد. "

دانشمندان اذعان دارند که مطالعه آن‌ها مقدماتی است و به کار عمیق‌تر و گسترده تری نیاز است. آن‌ها از سازمان بهداشت جهانی خواستند به طور رسمی امکان سنجی و توصیه برای از بین بردن "کووید -۱۹" را بررسی کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
کسانی که شما را دوست دارند حتی اگر هزار دلیل برای رفتن وجود داشته باشد هرگز رهایتان نخواهند کرد، آنها یک دلیل برای ماندن خواهند یافت.