پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ / ۲۲:۰۵
کد مطلب: 54482
۲

نصف کنکوری‌ها قید دانشگاه را زدند

نصف کنکوری‌ها قید دانشگاه را زدند
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: از میان یک میلیون داوطلب مجاز در کنکور ۱۴۰۰ بیش از نیمی از آنها رشته های با آزمون کنکور ۱۴۰۰ را انتخاب کردند.
 
فاطمه زرین آمیزی در گفتگو با مهر افزود: نتیجه اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ به صورت کارنامه از ۱۰ مرداد بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت و متقاضیان کارنامه نتیجه اولیه خود را مشاهده کردند.

وی افزود: دفترچه راهنمای انتخاب رشته به همراه سه سری اصلاحیه حاوی تمامی شرایط و ضوابط رشته‌های مختلف تحصیلی دوره‌های روزانه، شبانه، مجازی، پردیس خودگردان و شهریه پرداز، دانشگاه پیام‌نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی (اعم از باآزمون و پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی «بدون آزمون») منتشر شد.

سخنگوی سازمان سنجش یادآور شد: مهلت تمدید شده انتخاب رشته ساعت ۲۴ پنجشنبه ۲۱ مرداد به پایان رسید.

زرین آمیزی یادآور شد: با پایان مهلت انتخاب رشته از میان ۱ میلیون و ۸۲ هزار و ۹۰۰ نفر داوطلب مجاز به انتخاب رشته تعداد ۵۲۳ هزار و ۶۷۱ نفر نسبت به انتخاب رشته های با آزمون سال ۱۴۰۰ اقدام کردند که این تعداد در مقایسه با آمار انتخاب رشته سال ۱۳۹۹ با تعداد ۴۵۹ هزار و ۴۴۱ نفر، به میزان بیش از ۶۴ هزار نفر بیشتر است.

گفتنی است آزمون عمومی و اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ در تاریخ ۹ تا ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰ در ۴۱۴ شهرستان و بخش مختلف کشور و ۳ هزار و ۵۲۲ حوزه امتحانی و ۱۱ کشور خارجی با رقابت یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۸۱۸ نفر داوطلب برگزار شد.

۱ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۷۰۸ نفر ثبت نام کردند. تعداد ۱ میلیون و ۳۶۹ هزار و ۴۱۶ نفر داوطلب در چند گروه بودند. تعداد ۱ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۱۳۰ نفر داوطلب حاضر در جلسه آزمون بودند و تعداد مجازین به انتخاب رشته ۱ میلیون و ۸۲ هزار و ۹۰۰ نفر است.

جمع کل ظرفیت پذیرش( باآزمون و با سوابق تحصیلی) توسط سازمان سنجش آموزش کشور ۵۳۴ هزار و ۹۱۹ نفر است. جمع کل ظرفیت پذیرش( باآزمون و با سوابق تحصیلی) توسط دانشگاه آزاد اسلامی ۴۵۸ هزار و ۳۱۵ نفر است.

اسامی معرفی شدگان دانشگاه شاهد، فرهنگیان و سایر رشته‌های خاص در هفته اول شهریور و نتایج نهایی پذیرش دانشجو در کنکور سراسری ۱۴۰۰ هفته آخر شهریورماه اعلام می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
انسانهاي شاد دنياي درونشان را ميسازند، انسانهاي غمگين دنياي بيرونشان را سرزنش ميكنند.