جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ / ۲۰:۱۴
کد مطلب: 54507
۲۵
۹

کتاب روش آموزشی «کیو سی تی» رونمایی شد

کتاب روش آموزشی «کیو سی تی» رونمایی شد
توسعه فناوری نیازمند آموزشهای حرفه ای و تخصصی است
دکتر سیامک آزادی « رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه» در این مراسم که ظهر دوشنبه 11 مردادماه برگزار شد اظهار داشت: یکی از الزامات بسیار جدی ما این است که بتوانیم آموزشهای فنی و حرفه ای را از گروه های پایین شروع کنیم.

آزادی افزود: توسعه فناوری نیازمند آموزشهای حرفه ای و تخصصی است و در این راستا کارهای بسیار خوبی نیز انجام شده است و کرمانشاه به عنوان پایلوت این طرح را در ۲۰ مرکز آموزشی همچون فرهنگسرای شهرداری، مرکز آموزشی جهاد دانشگاهی و برخی مهدکودکها آموزش می دهد.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه در ادامه گفت: شرکت بستان تجارت اورامان که بومی سازی این مدل آموزشی را در کشور برعهده داشته یکی از شرکت های زیرمجموعه پارک علم و فناوری کرمانشاه است و هم اکنون چهار شرکت و ساختار در پارک در حوزه های اینچنینی فعالیت دارند.

آزادی امیدواربود تا پایان سال جاری به کمک این ساختارها و شرکت ها استارت آپ های دانش آموزشی را در پارک علم و فناوری کرمانشاه راه اندازی شود.


بنیان گذار مدل آموزشی کیوسی تی کشور:
کیو سی تی کیفیت آموزشی گروهی، جدید ترین مدل آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان
دکتر نبی بستان نیز درجمع خبرنگاران گفت: برای اولین بار در ایران استان کرمانشاه همزمان با چهل و یکمین سالگرد جهاد دانشگاهی پایلوت شده و در ۱۲ شهرستان و ۲۲ نمایندگی به فرزندان سه تا ۱۸ ساله آموزش های لازم داده می شود.

دکتر بستان با اشاره به اینکه این روش آموزشی جذابیت بسیار بالا دارد و تغییر رفتار را در کنار آموزشهای رسمی یاد می دهد افزود: آموزشها در هفته یک ساعت و بدون تکلیف می باشد و بنا به شرایط سنی متقاضیان آموزشهای لازم داده می شود.

بنیان گذار مدل آموزشی کیوسی تی در ایران تاکید کرد: این مدل آموزش اکنون در ۴۰ کشور دنیا بیش از چهل سال است که آموزش داده می شود، و اکنون سه سال می باشد که با همکاری آموزش و پرورش بالغ بر ۳۰۰۰ شرکت کننده از این روش استفاده و استقبال خوبی نیز شده است.

مولف کتاب کیو سی تی تاکید کرد: آموزشهای هوش هیجانی، مهارتهای اجتماعی،عزت نفس و اعتماد به نفس، تمرکز و توجه، نظم و مسئولیت پذیری، خلاقیت و حل مساله، انگیزه مشارکت در فعالیت های گروهی،مهارتهای ارتباط موثر و،تقویت رفتار مثبت و رفتار شهروندی از مزایای این روش آموزشی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

به گفته دکتر بستان این مدل آموزش با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه شروع به فعالیت کرده است که اهداف این مدل آموزشی رشد همه جانبه کودکان و نوجوانان در زمینه های حسی حرکتی، شناخت به صورت سطح بندی و شامل هر سطح ۴ جلسه در ماه به مدت یک ساعت در گروههای مختلف سنی، ۳ تا ۶ سال، ۷ تا ۱۰ سال،۱۱ تا ۱۴ سال و ۱۵ الی ۱۸ سال از آذر ماه سال ۱۳۹۷در شهر کرمانشاه شروع شده است و تا کنون با استقبال خوب کودکان و نوجوانان و همچنین رضایت و بازخورد مثبت والدین همراه بوده است و بصورت ساده توسط مربیان و تسهیل گران مجرب که دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته های روانشناسی و مشاوره می باشند، آموزشهای لازم تئوری و عملی را کسب کرده و طبق پروتکل و رعایت کاربرگهای مدل آموزشی «کیو سی تی» بصورت متمرکز در تمامی مراکز مشغول به آموزش می باشند.

بنیان گذار مدل کیو سی تی در ایران در ادامه گفت: در این روش آموزشی اکثر کودکان از دوران رشد کودکی دستیابی به عزت نفس که عزت نفس بالا دارند در شرایط سخت زندگی به راحتی از راه حل ها و توانمندی درونی خودشان استفاده می کنند.دانش آموزانی که عزت نفس بالا دارند می توانند در بازی های گروهی ازمهارتها و توانمندی شخصی خودشان استفاده کنند و احساس خود ارزشمندی بالا دارند.

دکتر بستان خاطر نشان کرد: تا امروز هیچ مدل آموزشی مشابه «کیو سی تی» نبوده و مهمترین کاربرد آن غربالگری کودکان و نوجوانان است.

لازم به ذکر است: سایت www.qctbostan.com برای اطلاع بیشتر از این روش آموزشی معرفی شد.
 
 
 
مرجع : طلوع کرمانشاه
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

فرانک صادقی
Iran, Islamic Republic of
مدل آموزشی کیو سی تی یک مدرسه و مکمل پروتکل های آموزشی در مدارس رسمی کشور است. کودکان و دانش آموزان برای رشد و ترقی خود نیاز به یادگیری در هر دو فضای آموزشی دارند
ولیئی
Iran, Islamic Republic of
سلام و احترام خدمت تمام مردم سرزمینم ایران
بنده به عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ کیوسی تی از تجربیات حدود۳ سال همکاری با استاد گرانقدر جناب دکتر بستان در قالب الگوی جدید آموزش کیو سی تی با شما به اشتراک میگذارم در مدت همکاری با این گروه از سال۹۷ بیشتر از پیش متوجه اهمیت این اموزش در کنار دیگر آموزش ها شدم به این دلیل که تا زمانی که اعتماد به نفس را در فرزندان ایران عزیز نهادینه نکنیم و فرزندانمان را به خودارزشمندی خود اگاه نکنیم دیگر آموزش ها در هر علم و هنری به درخشندگی و روشنی که باید جلوه کند دیده نمی شود، نیاز انسان به درجمع بودن که با یاد گرفتن و شناخت روحیات و طرز فکرهای جدید و نو آسان می شود و منجر به شناخت و دوستی های آگاهانه میشود یا یاد گرفتن برای کمک کردن و کمک خواستن از همدیگر و اموزش و پروراندن خلاقیت و ایده های نو چرا که بچه ها اینده سازان مهین عزیزمان ایران هستند و به امید آینده ای روشن برای کشور عزیزم ایران
پراوه طاهری
Iran, Islamic Republic of
من شخصا بعنوان یکی از مدیران کیو سی تی ، مدل آموزشی کیو سی تی آموزش مهارتهای اجتماعی در قالب بازی و با هیجانی خاص بدون استفاده از تکالیف در خانه انجام میگیرد و در بالا بردن اعتماد به نفس بچه ها و نسل نوجوان و پیدا کردن شغل در آینده بسیار موثر خواهد بود .
Iran, Islamic Republic of
از زحمات دکتر بستان گرانقدر و مجموعه همکاران و مربیان کیو سی تی برای ارایه این خدمات ارزشمند واقعا سپاسگزارم بعنوان کسی که از نزدیک شاهدتلاشهای بی وقفه وچندین وچندساله مجموعه پرتوان کیو سی تی بوده ام ، از رسانه وزین میگنا هم واقعا باید قدردانی کرد چرا که در این راه همراه نوآوری و خلاقیت این عزیزان بوده است
ریحانی
Iran, Islamic Republic of
مدلی جامع و کامل با پروتکلی دقیق،که برای رشد فرزندان سرزمینم بسیار سودمند و مفید هست
Iran, Islamic Republic of
مدل نه، اما کاسبی جدید است البته بازم مطمئن نیستم
رضایی
Iran, Islamic Republic of
عرض سلام وآرزوی اوقاتی خوش برای تمام دوستداران دانش نو
بسیار خرسند هستم که به افتخار عضویت مجموعه کیو سی تی سهم کوچکی دارم در آموزش نوین کودکان و نوجوانان شهر وکشورم
هرچه از تجربیات شیرین آموزش با مدل کیو سی تی نوشته شود بازهم حق جذابیت کار ادا نمی‌شود اما مختصر می‌توان گفت آشنایی بامدل کیو سی تی حق تمام فرزندان ایران است
همه ی بچه ها سهم دارند در دریافت آموزش و پرورش به شیوه نوین و خلاق و جذاب متناسب با سن خود
اگر معلمی خلاق و والدی هوشمند باشیم از کیو سی تی به عنوان شاهراهی برای رسیدن به اهداف آموزش صحیح و مورد پسند فرزند خود غافل نمیشویم
امید است در پناه حق و سایه استاد دلسوزم مدیر و موئسس کیو سی تی جناب دکتر نبی بستان بیش از پیش درمسیر پیشرفت و ترقی کیو سی تی در سراسر کشور عزیزم ایران یاد بگیریم و یاد بدهیم و سهمی داشته باشیم در پیشرفت علمی فرزندان این دیار
ارادتمند شما دوستداران علم ,رضایی مدیرو مربی کیو سی تی ,
مهتاب غلامی
Iran, Islamic Republic of
سلام خدمت تمام مردم وطن عزیزم ایران من به عنوان یکی از مدیران کیو سی تی حدود سه سال همکاری با استاد گرانقدر جناب دکتر بستان بنیان گذار کیو سی تی در ایران رو دارم من در این مدت فهمیدم کیو سی تی بهترین آموزش نوین ‌برای رشد و ارتقاء کودکان است چرا که این آموزش به صورت گروهی و بازی تشکیل میشود .و برای رشد اعتماد بنفس،هوش هیجانی،مهارتهای اجتماعی ، صبر و تاب آوری در بچه‌ها بسیار مفید و ارزشمند است من خدا رو شکر میکنم که این آموزش بسیار عالی در کشور ما داره اجرا میشه و از آقای دکتر بستان تشکر می‌کنم به خاطر زحمات ‌‌فراوانی که در این راه کشیدن باارزوی سلامتی و موفقیت ‌‌‌‌برای آقای دکتر و همه‌ی عزیزانی که در خانواده کیو سی تی هستند .کیو سی تی راهی برای فرداهای بهتر بچه های ایران زمین.
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت هموطنان عزیزم.


با توجه به اینکه تمامی کودکان و نوجوانان ایران زمین که آیندگان این سرزمین خواهند بود به عنوان سرمایه طلایی نسلهای آینده نیاز به مراقبت، آموزش و پرورش بیشتر دارند و مدل QCT با پروتکلی دقیق راهی نوین برای استعداد یابی کودکان و نوجوانان می باشد.


یادگیری و تمرین قوانین و مهارت های QCT برای کودکان،نوجوانان و بزرگسالان از لحاظ روابط بین فردی و کشف پتانسیل های هر فرد،میتواند تحولی عظیم به ارمغان بیاورد.


مدلQCT روشی است برای ابراز احساسات کودکان،نوجوانان و بزرگسالان بدون هیچگونه تکلیف و تمرین اضافی که این موضوع باعث تفاوت بارز مدل کیو سی تی با سایر مدل های آموزشی و تربیتی شده است.

در کلاسهای QCT شرکت کنندگان در طول کلاس به جهت هیجانات ناشی از جذابیت های حاکم بر فرایند یادگیری، متوجه گذر زمان نمیشوند و آنقدرغرق در هیجان شادی هستند که غالباً از پایان یافتن کلاس ناخرسند می‌شوند.......

قوانین طلایی QCT معجزه گریست برای تربیت صحیح کودکان و نوجوانان که میتواند به شرکت کنندگان انقلابی درونی در جهت رسیدن به زندگی دلخواهشان هدیه کند.

در نهایت برای مدل QCT میتوان گفت: اعتماد نکن،امتحان کن!

بسی شایسته است از تلاشهای مداوم ،متعهدانه و مبتکرانه برادر شریفم جناب آقای دکتر نبی بستان در تدوین ،طراحی واشاعه مدل آموزشی و پرورشی QCT و بسط و توسعه علم و دانش و نیز ازتعمیق روشن گری و کارگشایی ثمر بخش در گستره سرزمینم سپاسگزاری نمایم.
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
انسانهاي شاد دنياي درونشان را ميسازند، انسانهاي غمگين دنياي بيرونشان را سرزنش ميكنند.