سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ / ۲۳:۵۱
کد مطلب: 54567
۰

۲۵ ویژگی شخصیتی خوب که برای شادی و خوشبختی ضروری‌اند

مهرنوش قربانی
۲۵ ویژگی شخصیتی خوب که برای شادی و خوشبختی ضروری‌اند
شخصیت خوب چیست؟
شخصیت خوب شامل ویژگی‌هایی مانند وفاداری، صداقت، شجاعت، راست‌گویی، ثبات شخصیت و سایر فضایل و ویژگی‌های مهمی است که رفتار انسان را تعالی و ارتقا می‌بخشند. فردی با شخصیت خوب در تمام موقعیت‌ها سعی می‌کند که کار درست را انجام دهد زیرا معتقد است که کاری که انجام می‌دهد از نظر اخلاقی درست است و به نفع همه است.

ویژگی‌های شخصیتی مثبت دیگری هم وجود دارد که ارتباط چندانی با اخلاق ندارند اما همچنان شخصیت فرد را تعیین می‌کنند و او را از سایرین متمایز می‌کنند. به عنوان مثال، سرسخت بودن یا خلاق بودن می‌توانند ویژگی‌های بسیار خوبی باشند اما جزو ضرورت‌های اخلاقی نیستند.

هنگامی که شخص دارای شخصیت خوب و برجسته‌ای است، این مسأله از طریق گفتار و رفتار او نمود پیدا می‌کند.
این مسأله هم صرفاً به داشتن یک ارزش یا ویژگی محدود نمی‌شود، بلکه به حالتی اطلاق می‌شود که این ویژگی‌ها در انتخاب‌های «خوب» افراد و پرهیز از انتخاب‌های «بد» آن‌ها نمود پیدا کند.

چرا شخصیت خوب مهم است؟
به گفته وارن سوسمن مورخ و پژوهشگر در کتابش با عنوان «فرهنگ به عنوان تاریخ»، استفاده از عبارت «شخصیت خوب» در قرن ۱۹ به اوج خود رسید.

سوسمن می‌گوید: «شخصیت یک کلمه و مفهوم کلیدی در واژگان روزمره انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها بود. و آن‌قدر در چشم جامعه مهم بود که به عنوان یکی از اجزای اساسی هویت فرد مطرح می‌شد.»

اما اوضاع در قرن بیستم کم کم تغییر کرد، زیرا ما از یک جامعه تولیدی به یک جامعه مصرف‌کننده تبدیل شدیم. در نتیجه تأکید و تمرکز روی فضیلت و خوبی جای خود را به توجه و تمرکز بر خود و دارایی‌های مادی داد.
سوسمن می‌گوید: «چشم‌انداز ایثار و فداکاری کم کم جای خود را به خودآگاهی داد.»

پرورش ویژگی‌های فردی، نفوذ و ادراک بیرونی اهمیت بیشتری نسبت به پرورش قلب، ذهن و اعمال خالص و خوب داشت.
در عصر مزاحمت‌های سایبری و اختلافات سیاسی، به نظر می‌رسد ویژگی‌های خوب شخصیتی اهمیت خود را از دست داده‌اند.


آیا پرورش فضیلت‌ها و ویژگی‌های شخصیتی خوب یک ارزش منسوخ شده و بیهوده است که در جامعه‌ی مدرن ارزش چندانی ندارد؟
برای پی بردن به اهمیت ویژگی شخصیتی صداقت و ارتباط آن با عزت‌نفس، روابط و سطح رضایت از زندگی، به تلاش و تجربه زیادی نیاز نیست.
ویژگی‌های خوب شخصیتی به شما کمک می‌کنند تا:
  • احترام و اعتماد دیگران را جلب کنید.
    افراد با شخصیتی بهتر و متعالی‌تر با شما برخورد کنند.
    عزت نفس و اعتماد به نفس درست شکل بگیرد.
    چهارچوبی برای تصمیم‌گیری‌ها و انتخاب‌های مهمتان داشته باشید.
    ویژگی‌های رهبری و صفات مدیریتی را در رفتار شخصی و حرفه‌ای خود بروز دهید.
علاوه بر این، فضیلت‌ها و ویژگی‌های فردی پایه و اساس یک جامعه‌ی سالم و توانمند هستند.
اگرچه ممکن است این کار چندان محبوب نباشد، اما توسعه و پرورش این ویژگی‌های مهم شخصیتی یکی از رضایت‌بخش‌ترین و هوشمندانه‌ترین اقداماتی است که یک انسان می‌تواند انجام دهد.
شخصیت خوب زمانی حاصل می‌شود که ارزش‌ها و صفات شخصیتی خود را بر اساس اصول سنجیده و تأملات شخصی خود تعریف کرده و شجاعت لازم را برای زندگی کردن بر اساس آن اصول و رویه‌ها را داشته باشید.

بنابراین چگونه می‌توانید شخصیت خود را بهبود بخشید؟
۲۵ ویژگی شخصیتی مثبتی که برای یک زندگی خوب الزامی است
از شما دعوت می‌کنیم در ادامه‌ مقاله فهرست ویژگی‌های شخصیتی را مرور کرده و حداقل یکی از این ویژگی‌های خوب را انتخاب کنید و روی پرورش آن در خودتان کار کنید.
۱. صداقت در رفتار
صداقت در رفتار یک ویژگی شخصیتی مهم است که برگرفته از اصول اخلاقی قوی و ارزش‌های اساسی است و راهنمای شما در تمام عرصه‌های زندگی و تصمیم‌گیری‌هایتان است.
وقتی که در رفتارتان صداقت دارید، پایبندی خود را به ارزش‌هایتان فارغ از اینکه دیگران در حال تماشای شما هستند یا نه، نشان می‌دهید.

۲. راست‌گویی
راست‌گویی یک ویژگی خوب است که فراتر از بیان حقیقت است. راست‌گویی به معنای زندگی کردن در راستای حقیقت و راستی است.
این امر به معنای انتخاب راستی و درستی و قابل اعتماد بودن در همه تعاملات، ارتباطات و افکارتان است. صادق بودن نیازمند راستی و اصالت است.


علی (ع) میفرماید:
مواظب افکارت باش که گفتارت میشود
مواظب گفتارت باش که رفتارت میشود
مواظب رفتارت باش که عادتت میشود
مواظب عادتت باش که شخصیتت میشود
مواظب شخصیتت باش که سرنوشتت میشود
پس افکار انسان در نهایت تبدیل به سرنوشت انسان میشود!

 
۳. وفاداری
وفاداری یک ویژگی اخلاقی مهم است که شامل پایبند بودن به عزیزان، دوستان و هر کسی است که با آن‌ها رابطه دارید، به همراه فداکاری نسبت به آن‌ها.
وفاداری یک ویژگی شخصیتی با ارزش است که می‌تواند در ابعاد مختلف زندگی شما نمود پیدا کند از رابطه‌تان با کارفرمایتان تا سازمانی که به آن‌ها تعلق دارید و جامعه و کشور.

۴. احترام
به واسطه این ویژگی شخصیتی، با خودتان و دیگران با ادب، مهربانی، احترام و متانت رفتار می‌کنید.
شما احترام را به عنوان نشانه‌ی ارزشی که برای همه‌ی انسان‌ها قائلید و توانایی خود در پذیرفتن نقص‌هایی که همه ما داریم، ابراز می‌دارید.

۵. مسئولیت‌پذیری
این ویژگی استثنایی شامل پذیرش و رعایت تعهدات شخصی، شغلی و اجتماعی است، حتی اگر اجرا و پایبندی به این تعهدات مشکل باشد.
این ویژگی شخصی پذیرش آگاهانه‌ی مسئولیت رفتار و انتخاب‌ها و تصمیماتتان است.

۶. تواضع
این ویژگی شخصیتی اشاره به داشتن برداشتی مطمئن و در عین حال معتدل از ارزش و اهمیت خودتان است.
در واقع به واسطه‌ی تواضع شما خودتان را در قیاس با افراد یا موقعیت‌های دیگر خیلی بهتر و بالاتر ارزیابی نمی‌کنید.
به واسطه‌ داشتن این ویژگی شرافتمندانه، شما ذهنیت یادگیری و رشد خود را فعال می‌کنید و ترجیح می‌دهید به جای انتظارات و خواسته‌های بیشتر، قدردان داشته‌های خود باشید.

۷. دلسوزی
این ویژگی شخصیتی شامل احساس همدردی و ترحم عمیق نسبت به رنج و مشقت دیگران است و تمایل به انجام دادن کاری که رنج آن‌ها را کاهش دهد.

۸. انصاف
این ویژگی شخصیتی باعث می‌شود تا به واسطه‌ی درک، بصیرت، دلسوزی و صداقت و همچنین بر اساس مصلحت جمع و انتخاب بهترین گزینه برای همه، تصمیم‌گیری و اقدام کنید.

۹. بخشش
به واسطه‌ی این ویژگی شما آگاهانه تصمیم می‌گیرید تا از رنجش و عصبانیت خود نسبت به کسی که خطایی مرتکب شده، بگذرید، خواه فرد خطاکار متوجه بخشش شما بشود یا نه.
بخشش ممکن است شامل عفو، ترمیم رابطه یا آشتی هم باشد.

۱۰. اصالت
به واسطه‌ی این ویژگی پر فضیلت شما می‌توانید خود واقعی‌تان را بدون تظاهر، عدم صداقت و سانسور، به دیگران ابراز کنید.
در واقع شما قادر به نشان دادن آسیب‌پذیری‌هایتان به شیوه‌ای مناسب و همچنین خودآگاهی‌تان نسبت به آن‌ها هستید.

۱۱. شجاعت
علیرغم ترس از خطر، ناراحتی یا درد، این ویژگی خوب انسانی که مستلزم قوای ذهنی است به شما این امکان را می‌دهد تا با تعهد و با آگاهی از اینکه کاری که انجام می‌دهید صحیح است، به مسیرتان ادامه دهید.

۱۲. سخاوت
به واسطه‌ی این ویژگی خوب فرد به صورت آگاهانه و خودخواسته زمان، انرژی، احساسات یا دارایی خود را بدون انتظار دریافت چیزی در مقابل، به دیگری ارائه می‌دهد.
به واسطه‌ این ویژگی شخصیتی، فرد موارد فوق را با اختیار و تمایل خودش و همچنین با رضایت کامل به دیگری ارائه می‌دهد.

۱۳. پشتکار
پشتکار یک ویژگی شخصیتی است که شامل عزم راسخ برای ادامه مسیر و رسیدن به هدف یا نتیجه مطلوب است، حتی اگر مسیر رسیدن به این هدف یا نتیجه دشوار و سخت باشد.

۱۴. ادب
این ویژگی شخصیتی شامل رعایت احترامات متداول و متقابل و آداب معاشرت است و همچنین تمایل به اعمال و ابراز این آداب رفتاری در مورد همه افرادی که با آن‌ها روبرو می‌شوید.

یادگیری مهارت فردی ادب همچنین به شما کمک می‌کند تا تا روابط و عزت نفس خود را تقویت کنید.

۱۵. مهربانی
مهربانی یک ویژگی مثبت است که اشاره به ملاحظه‌گر بودن و خیرخواه بودن شما نسبت به دیگران دارد.
این ویژگی پرفضیلت با گرایش و تمایل به برقراری تعاملات گرم و دلپذیر است.

۱۶. محبت
این ویژگی شخصیتی اشاره به محبت کردن به کسانی دارد که دوستشان دارید، به این معنی که از طریق گفتار، رفتار و حالت‌های مختلف خود به طرف مقابل نشان دهید که چقدر به آن‌ها اهمیت می‌دهید.
این ویژگی نوعی تمایل به گشوده بودن و آسیب‌پذیری در مقابل معشوق است.

۱۷. مثبت‌اندیشی
مثبت‌اندیشی یک نمونه با ارزش از امید و اطمینان داشتن نسبت به آینده است.
این ویژگی شخصیتی شامل یک نگرش ذهنی مثبت است که به واسطه‌ی آن شما رویدادهای زندگی، افراد و موقعیت‌های مختلف را در پرتو امید و خوش‌بینی تفسیر می‌کنید.

۱۸. قابل اطمینان بودن
به واسطه‌ی این ویژگی شخصیتی فرد تابع تعهدات، اقدامات و تصمیماتش می‌ماند و به انجام آن‌ها تا انتها پایبند می‌ماند. در واقع شما کاری را که می‌گویید انجام می‌دهید.

۱۹. وظیفه‌شناسی
به واسطه‌ این ویژگی شخصیتی، فرد تمایل دارد که کارها را به خوبی یا به بهترین نحو انجام دهد.
شما بر اساس اصول یا با توجه به احساس خود در مورد آنچه درست است، در تمام فعالیت‌ها و اقدامات خود سعی می‌کنید کاملاً با دقت، کارآمد، سازمان‌یافته و هوشیار عمل کنید.

۲۰. خود انضباطی
به واسطه‌ی این ویژگی خوب، شما می‌توانید از طریق پرورش عادات خوب یا با تکیه بر اراده، بر خواسته‌ها یا احساسات خود غلبه کنید تا قادر با اتخاذ درست‌ترین تصمیمات و پایبند بودن به تعهدات یا اصول خود باشید.
در واقع برای رسیدن به اهداف دلخواه خود، به واسطه‌ی این ویژگی از خودکنترلی قوی برخوردار هستید.
پرورش این ویژگی رفتاری عالی ممکن است دشوار باشد، اما در صورت تسلط بر آن مزایای مثبت زیادی برای بهبود کیفیت زندگی شما به همراه دارد.

۲۱. بزرگ‌اندیشی
فرد بزرگ‌اندیش، اشتیاق زیادی برای رسیدن به اهداف خود دارد.
این که شما به دنبال کسب درآمد بیشتر باشید یا ایجاد راه‌اندازی یک کسب و کار، به دنبال پیشرفت حرفه‌ای باشید یا پیدا کردن عشق زندگی‌تان، بزرگ‌اندیشی در همه‌ این موارد به شما به شما انگیزه می‌دهد تا آن‌ها را محقق کنید.
این ویژگی شخصیتی مادامی مفید و خوب است که بر ارزش‌های اخلاقی شما سایه نیندازد یا شما را مجبور به زیر پا گذاشتن دیگر ویژگی‌های مثبت شخصیتی‌تان نکند.

۲۲. مشوق بودن
شخصیت مشوق، به دیگران امید، انگیزه و انرژی مثبت می‌دهد. در واقع شما برای حمایت کردن و اعتماد به نفس دادن به دیگران حتی ممکن است اهداف و خواسته‌های خودتان را نیز نادیده بگیرید.

این یک ویژگی شخصی عالی است زیرا نشان‌دهنده توانایی شما در درک و مراقبت از دیگران است و همین‌طور هوش عاطفی بالای شما. دیگران هم به طور طبیعی به دلیل طبیعت دلگرم‌کننده شما، جذب شما می‌شوند.

۲۳. بخشنده بودن
توانایی بخشیدن خود و دیگران نشان می‌دهد که شما دیدگاه متعادلی به طبیعت انسان و خطاهای ذاتی همه انسان‌ها دارید.
شما می‌توانید کینه‌ها و کدورت‌ها را کنار بگذارید که به نوبه‌ی خود شما و هر کسی را که ممکن است به شما توهین کرده باشد را فشار ذهنی و روحی آزاد می‌کند.
این یک ویژگی برجسته و تعالی انسانی است که نیازمند شجاعت و تعهد است.

۲۴. ملاحظه‌گری
هنگامی که ویژگی ملاحظه‌کاری را دارید، با تصمیمات و رفتارتان نشان می‌دهید که می‌توانید علاوه بر خودتان به دیگران و دغدغه‌های آن‌ها نیز توجه داشته باشید.
در واقع شما به واسطه‌ی این ویژگی به دیگران اهمیت می‌دهید و به دنبال درک احساسات آن‌ها در موقعیت‌های مختلف هستید تا رفتار خودتان را بر آن اساس منطبق کنید.
ملاحظه‌گر بودن همچنین به معنای مؤدب بودن و احترام گذاشتن نیز است، حتی برای کسانی که شرایط متفاوتی با شما دارند.

۲۵. با دقت بودن
هنگامی که شما با دقت هستید، تمایل دارید تا با تلاش بیشتر اطمینان حاصل کنید که کارها به طور کامل و به شیوه‌ای صحیح انجام گرفته است.
در واقع به واسطه‌ی این ویژگی دیگران می‌توانند روی شما حساب کنند که به تعهدات خود با دقت زیاد و با توجه به جزئیات عمل می‌کنید.
توانایی شما در انجام با دقت امور به این معنی است که می‌توانید انتظار موفقیت و احترام بیشتری در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود داشته باشید.

ویژگی‌های شخصیتی برای کودکان
هیچ‌کس با یک شخصیت خوب متولد نمی‌شود. پرورش شخصیت سنین از کودکی آغاز می‌شود و برای والدین و معلمان ضروری است که آموزش ویژگی‌های مثبت شخصیتی را در این سن در اولویت قرار دهند.
کودکان از طریق انجام فعالیت‌های مختلف مثل بازی، درس خواندن و تجربیات دنیای واقعی می‌توانند شخصیت خود را پرورش داده و درک کنند که چگونه این ویژگی‌های مهم آن‌ها را شادتر، موفق‌تر و مقاوم‌تر می‌کند.
آموزش ویژگی‌هایی مانند مهربانی، احترام و مسئولیت‌پذیری نیز به کودکان در ایجاد عزت‌نفس و همچنین شکل‌گیری ارزش‌های اخلاقی‌شان کمک می‌کند.

هنگام آموزش این ویژگی‌های شخصیتی به کودکان، افراد بزرگ‌سال باید موارد زیر را در نظر بگیرند:
بیشتر بر تقویت ویژگی‌های خوب تمرکز کنید تا اشاره به ویژگی‌های بد.
هنگامی که کودکان ویژگی‌های شخصیتی منفی خود را نشان می‌دهند، شیوه‌های رفتاری مثبت‌تر را به آن‌ها پیشنهاد دهید.
با کودکان در این مورد بحث و گفت‌وگو کنید که چگونه این ویژگی‌های خوب بر زندگی آن‌ها تأثیر مثبت می‌گذارد و آن‌ها را موفق‌تر می‌کند.

برای کودکان خود استانداردهای رفتاری سطح بالایی (اما مناسب سنشان) تعیین کنید و سعی کنید آن استانداردها واضح و قابل اجرا باشد.

از کتاب‌ها و آثار ادبی دیگری که ویژگی‌های شخصیتی مثبت را تقویت می‌کنند، برای کودکتان استفاده کنید.
سعی کنید در هر موقعیتی برای کودکتان الگوی رفتاری مناسبی باشید.
الگوی رفتاری مناسبی بودن بدین معناست که بزرگ‌سالان باید خودشان و مهارت‌هایشان را ارزیابی کنند و برای بهبود شخصیتشان در زمینه‌هایی که ممکن است عملکرد ضعیفی داشته باشند، تلاش کنند.
بیایید نگاهی بیندازیم به این مسأله که چگونه می‌توانید با بهبود شخصیت خود الگویی برای دیگران باشید.

چگونه یک شخصیت خوب برای خودمان خلق کنیم؟
اگر قصد دارید با تکیه بر ویژگی‌های مثبتی که در بالا ذکر شد، شخصیت خود را توسعه دهید، در اینجا نحوه انجام این کار در چند مرحله بیان شده است.

مرحله ۱: ارزش‌های اصلی خود را مشخص کنید
آن چیزهایی را که برای شما مهم‌تر است با تعیین ارزش‌های خود برای زندگی حرفه‌ای و زندگی شخصی خود مشخص کنید.
اینها ارزش‌ها اصولی هستند که پایه و اساس اولویت‌ها، انتخاب‌ها، اقدامات و رفتارهای شما هستند.

مرحله ۲: عادات‌های رفتاری را تمرین کنید
یک یا دو مورد از ویژگی‌های مثبت شخصیتی بالا را انتخاب کنید و آن‌ها را برای چند هفته تمرین کنید.
اقداماتی را که می‌خواهید انجام دهید یا رفتارهایی را که منعکس‌کننده این ویژگی‌های اخلاقی است بنویسید و آن‌ها را در زندگی روزمره و تعاملات خود پیاده کنید.
یک مچ‌بند پلاستیکی روی مچ خود ببندید تا از طریق یادآوری هدفتان به شما در تمرین این ویژگی‌های خوب کمک کند.

مرحله ۳: افرادی را پیدا کنید که ویژگی‌های شخصیتی خوبی دارند
خود را با افرادی احاطه کنید که دارای آن دسته از ویژگی‌های شخصیتی‌ای هستند که می‌خواهید آن‌ها را در خودتان پرورش دهید.
آن‌ها به شما انگیزه می‌دهند و در شما انگیزه ایجاد می‌کنند تا این ویژگی‌ها را در خودتان ایجاد کنید.
سعی کنید از افرادی که شخصیت ضعیفی دارند و تصمیمات بدی می‌گیرید، اجتناب کنید.

مرحله ۴: ریسک کنید
شروع به انجام اقدامات کوچک در جهت رسیدن به هدف یا ارزشی کنید که تا حدی شامل ریسک‌پذیری می‌شود.
وقتی با احتمال شکست روبرو می‌شوید و با تلاش خود را به سمت موفقیت می‌کشید، از نظر ذهنی و احساسی قوی‌تر شده و به اصول خود پایبندتر می‌شوید.

مرحله ۵: نگاه بلندپروازانه
برای خودتان استانداردهای بالا و اهداف بزرگ تعیین کنید.
انتظار بهترین‌ها را از خود داشته باشید و دائماً در جهت رسیدن به آن تلاش کنید، هرچند که گهگاه با شکست مواجه خواهید شد.
با گذر از هر مرحله اعتماد به نفس و آگاهی شما نسبت به شخصیتتان گسترش یافته و تقویت می‌شود.

مرحله ۶: متعهد به تعالی شخصی
باید در نظر داشته باشید که ساخت و پرورش شخصیت شما یک پروسه‌ی مادام‌العمر است.
هر لحظه و هر موقعیت از زندگی شما می‌تواند باعث رشد و توسعه این ویژگی‌های شخصیتی شود، به شرطی که روی رفتار و تصمیمات خود همیشه تأمل کنید.

برایتان لحظه‌هایی پیش می‌آید که با تمام وجود این ویژگی‌های شخصیتی را لمس می‌کنید و آن‌ها را در تمام ابعاد زندگی‌تان اعمال می‌کنید، زمان‌هایی هم پیش می‌آید که در توجه به آن‌ها دچار تزلزل می‌شوید.
با متعهد ماندن به فرایند رشد شخصیتی و آموختن درباره خودتان، شخصیت شما به طور طبیعی حتی با وجود شکست‌ها بهبود می‌یابد.

 
نکته‌ پایانی
امیدواریم کار کردن روی این ویژگی‌ها باعث شود که شما هر چه بیشتر به خود واقعیتان نزدیک‌تر شوید. شما اکنون ابزارهایی برای بهبود زندگی خود و ایجاد تأثیرات مثبت بر زندگی دیگران در اختیار دارید.
یکی یا دو مورد از این ویژگی‌های شخصیتی را انتخاب کنید به طوری که احساس کنید در مورد آن‌ها هنوز جایی برای پیشرفت دارید.
برخی از رفتارها یا انتخاب‌هایی را که بر شخصیت شما در این زمینه‌ها تأثیر منفی می‌گذارد، بنویسید.
سپس اقدامات یا تغییراتی را که می‌توانید برای رشد در این زمینه و بهبود ویژگی‌های شخصیتی خود ایجاد کنید، استخراج کنید.
یک دفترچه هم داشته باشید تا در آن درباره تلاش‌های خود و تأثیر آن‌ها بر زندگی و روابط خود یادداشت‌برداری کنید.
همان‌طور که روی این لیست ویژگی‌های شخصیتی کار می‌کنید و به تقویت مهارت‌های خود می‌پردازید، اعتماد به نفس و عزت‌نفس شما افزایش می‌یابد و مشاهده خواهید کرد که دیگران به شما به عنوان یک رهبر و منبع الهام خواهند نگریست.

شخصیت هنوز هم مهم است، حتی در دوران مدرن که دیگر کسی زیاد روی آن زیاد تاکید نمی‌کند. در واقع شخصیت شما را به عنوان فردی با اصیل و شجاع از دیگران متمایز می‌کند. چیزی که جهان ما به آن نیاز زیادی دارد. راستی به نظر شما مهم‌ترین و ارزشمندترین ویژگی شخصیتی چیست؟

 
منبع: Live Bold and Bloom
دیجی کالا مگ
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
تا حالا هيچ آدم قوى اى كه گذشته آسونى داشته باشه نديدم .