کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

علیرضا کاظمی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش شد

4 شهريور 1400 ساعت 21:55

رئیس جمهور در حکمی علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش را به سمت سرپرست این وزارتخانه منصوب کرد.


شایان ذکر است «علیرضا کاظمی» پیش از این معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، مدیر کل آموزش و پرروش استان خراسان رضوی بود که اکنون به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم معرفی شده است.

سرپرست آموزش و پرورش، زاده 1344 در قاین استان خراسان جنوبی دارای سوابق و فعالیت‌های درخشانی در عرصه تعلیم و تربیت است و علاوه بر مسئولیت‌های فرهنگی و اجتماعی، سابقه ۱۷ ماه حضور فعال در جبهه‌های حق علیه باطل در کسوت روحانیت و طلبگی را در کارنامه خود دارد.

سوابق اجرایی و اداری:
ریاست اداره آموزش و پرورش تایباد، از گردانندگان حلقه صالحین در مرکز آموزشی ثامن الحجج مشهد، عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی واحد تایباد، معاون پژوهش، برنامه ریزی منابع انسانی سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوی، معاون آموزشی و فرهنگی دانشکده ثامن الحجج، رییس گروه معارف دانشگاه فرهنگیان مشهد و ... از مناصب اجرایی علیرضا کاظمی محسوب می‌شود و آخرین پست سازمانی وی قبل از عزیمت به تهران، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان، پردیس شهید بهشتی مشهد است.

مدارج علمی
وی علاوه بر تحصیلات حوزوی، دارای مدارک مختلف دانشگاهی از جمله کارشناسی الهیات و معارف اسلامی از دانشگاه علوم اسلامی رضوی، کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه فردوسی مشهد و کارشناسی ارشد فقه و مبانی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد و هم اکنون دانشجوی دکترای مدیریت راهبردی در دانشگاه عالی دفاع ملی است.

سرپرست فعلی آموزش و پرورش، علاوه بر مدارج علمی و قابلیت‌های اجرایی، دارای تالیفات متعدد در زمینه تاریخ و جغرافیای اسلامی است که می‌توان به تالیفاتی چون، جغرافیای تاریخی ماوراءالنهر، تاثیر مذهب بر عناصر هنری شام، تحولات فرهنگی و تعلیم و تربیت در قرن پنجم، فتوح اسلامی در مغرب وایبریا، رهبرد‌های فرهنگی دولت زمینه ساز ظهور و روند شناسی انقلاب اسلامی در ۵ مجلد نام برد.

او همچنین در حال تدوین پایان نامه دوره دکترای خود با عنوان راهبرد‌های ارتقا ملی در برنامه درس ملی در سند تحول بنیادین است و مقالاتی، چون، سیر تحول مکاتب در مدیریت استراتژیک و نیز نقد سند تحول راهبردی آموزش و پرورش ازمنظر مدیریت منابع انسانی را به رشته تحریر در آورده است.

گفتنی است چهارشنبه عصر در جلسه رای اعتماد مجلس شورای اسلامی حسین باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نتوانست مجلس را قانع کند و رای اعتماد کسب نکرد.


کد مطلب: 54659

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/54659/علیرضا-کاظمی-سرپرست-وزارت-آموزش-پرورش

میگنا
  https://www.migna.ir