پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۴ شهريور ۱۴۰۰ / ۲۱:۵۵
کد مطلب: 54659
۲

علیرضا کاظمی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش شد

علیرضا کاظمی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش شد
شایان ذکر است «علیرضا کاظمی» پیش از این معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، مدیر کل آموزش و پرروش استان خراسان رضوی بود که اکنون به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم معرفی شده است.

سرپرست آموزش و پرورش، زاده 1344 در قاین استان خراسان جنوبی دارای سوابق و فعالیت‌های درخشانی در عرصه تعلیم و تربیت است و علاوه بر مسئولیت‌های فرهنگی و اجتماعی، سابقه ۱۷ ماه حضور فعال در جبهه‌های حق علیه باطل در کسوت روحانیت و طلبگی را در کارنامه خود دارد.

سوابق اجرایی و اداری:
ریاست اداره آموزش و پرورش تایباد، از گردانندگان حلقه صالحین در مرکز آموزشی ثامن الحجج مشهد، عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی واحد تایباد، معاون پژوهش، برنامه ریزی منابع انسانی سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوی، معاون آموزشی و فرهنگی دانشکده ثامن الحجج، رییس گروه معارف دانشگاه فرهنگیان مشهد و ... از مناصب اجرایی علیرضا کاظمی محسوب می‌شود و آخرین پست سازمانی وی قبل از عزیمت به تهران، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان، پردیس شهید بهشتی مشهد است.

مدارج علمی
وی علاوه بر تحصیلات حوزوی، دارای مدارک مختلف دانشگاهی از جمله کارشناسی الهیات و معارف اسلامی از دانشگاه علوم اسلامی رضوی، کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه فردوسی مشهد و کارشناسی ارشد فقه و مبانی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد و هم اکنون دانشجوی دکترای مدیریت راهبردی در دانشگاه عالی دفاع ملی است.

سرپرست فعلی آموزش و پرورش، علاوه بر مدارج علمی و قابلیت‌های اجرایی، دارای تالیفات متعدد در زمینه تاریخ و جغرافیای اسلامی است که می‌توان به تالیفاتی چون، جغرافیای تاریخی ماوراءالنهر، تاثیر مذهب بر عناصر هنری شام، تحولات فرهنگی و تعلیم و تربیت در قرن پنجم، فتوح اسلامی در مغرب وایبریا، رهبرد‌های فرهنگی دولت زمینه ساز ظهور و روند شناسی انقلاب اسلامی در ۵ مجلد نام برد.

او همچنین در حال تدوین پایان نامه دوره دکترای خود با عنوان راهبرد‌های ارتقا ملی در برنامه درس ملی در سند تحول بنیادین است و مقالاتی، چون، سیر تحول مکاتب در مدیریت استراتژیک و نیز نقد سند تحول راهبردی آموزش و پرورش ازمنظر مدیریت منابع انسانی را به رشته تحریر در آورده است.

گفتنی است چهارشنبه عصر در جلسه رای اعتماد مجلس شورای اسلامی حسین باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نتوانست مجلس را قانع کند و رای اعتماد کسب نکرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
برای کشتی های ساکن، موج های دریا تصمیم می گیرند!