کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چرا افراد موفق هر روز لباس‌های تکراری می‌پوشند؟

وب سایت خوارزمی , 9 شهريور 1400 ساعت 8:48

همه دیده ایم که بسیاری از کسانی که به موفقیت بزرگی دست یافته اند ترجیح می‌دهند از سر تا پا طبق مد روز نپوشند. گذشته از این ها، توجه به مد و فشن هم وقت گیر است و هم ذهن را درگیر می‌کند


جدا از تاثیرات شگفت‌انگیز افراد موفق بر جهان، نبوغ خلاقانه آنها و پیروان آن‌ها، استیو جابز، مارک زاکربرگ و آلبرت انیشتین چه وجه اشتراکی با یکدیگر دارند؟ بله درست حدس زدید: آن‌ها سبک پوشش به خصوصی دارند و هر روز از همان استفاده می‌کنند.



چرا استیو جابز همیشه لباس تکراری می‌پوشید؟!
استیو جابز، موسس و مدیرعامل برند معروف اپل مثل مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیس‌بوک همیشه یک مدل لباس می پوشد و این لباس تکراری با وجود ثروتی عظیم در این افراد مشهور قطعا در ذهن ما سوال‌برانگیز می‌شود و دوست داریم بدانیم که چرا این افراد با اینکه هیچ محدودیت و مشکلی در تهیه لباس‌های گرانقیمت ندارند چرا مدام یک مدل لباس تکراری برتن کرده و در انظار و حتی مهم‌ترین کنفرانس‌ها حاضر می‌شوند؟

راز لباس تکراری استیو جابز و دیگر افراد مشهور
ما در طول روز صدها بار تصمیم می‌گیریم. مثلا تصمیم برای اینکه آلارم گوشی خود را روی چه ساعتی تنظیم کنیم؟ ساعت چند به قرار ملاقاتمان برویم؟ چند بار در هفته ورزش کنیم؟ یا چه ساعتی ورزش کنیم؟ و تصمیمات دیگر.

صدها چیز وجود دارد که در طول روز باید برایشان تصمیم گرفت. بعضی از تصمیمات مهم هستند اما بعضی دیگر حیاتی‌اند. مطالعات نشان می‌دهد قدرت تصمیم‌گیری در انسان‌ها یک قدرت بی‌نهایت است و یکی از این تصمیمات هم در مورد لباس است. این تصمیمات مانند هر نوع فکر دیگری از ما انرژی می‌گیرند و به همین دلیل است که بسیاری از افراد موفق دنیا مانند استیو جابز، مارک زاکربرگ و آلبرت انیشتن همیشه میزان تصمیم‌گیری‌های کم‌اهمیت را به حداقل می‌رساندند که یکی از آنها انتخاب لباس بوده است.

آنها عقیده داشته و دارند که قدرت و انرژی ذهن را نباید در طول روز صرف فکر کردن به انتخاب لباس کرد. به همین دلیل این افراد اکثر اوقات لباس یک مدل می‌خریدند تا مجبور به انتخاب نباشند. احتمالا شما هم استیو جابز را با همان لباس مشکی بدون طرح همیشگی‌اش و شلوارهای جینش دیده باشید.

این کار استیو نشان می‌دهد که او حاضر نیست حتی یک دقیقه هم انرژی ذهنی خود را صرف فکر کردن برای انتخاب لباس کند. دقیقا آلبرت انیشتن هم همین کار را می کرد و همیشه یک دست کت و شلوار طوسی می‌پوشید تا مجبور نباشد که هر روز برای لباس پوشیدنش تصمیم بگیرد.

این افراد عقیده داشتند که اگر شما هر روز به این فکر کنید که چه بپوشید، ذهنتان را خسته می‌کنید و قطعا برای تصمیمات مهم‌تر انرژی کافی ذهنی ندارید. یعنی در واقع دلیل اینکه افراد مشهوری مثل استیو جابز، مارک زاکربرگ و آلبرت انیشتن همیشه یک نوع و مدل لباس می‌پوشند و انتخاب لباس تکراری را به لباس‌های متنوع ترجیح می‌دهند این است که دوست ندارند ذهن خود را برای تصمیمات غیرمهم خسته کنند و از انرژی ذهن خود برای مسائل مهم و حساس استفاده می‌کنند.


 
تا به حال فکر کرده‌اید که خود شما نیز می‌توانید این کار را انجام دهید؟

در این جا به برخی از دلایلی اشاره می‌کنیم که چرا باید انجام این کار را مدنظر قرار دهید:
 
 
ساده است
سادگی اغلب به معنای نبوغ است. و پیچیدگی اغلب گیج‌کننده است. احتمالا شما نیز مانند بسیاری از افراد، حداقل ۸۰درصد از لباس‌هایی که در کمدتان وجود دارد را نمی‌پوشید. به جای این که هر روز خود را ملزم به انتخاب یک لباس و پوشیدن آن کنید، روشی را برگزینید که همواره از یک سبک منحصر به فرد استفاده کنید. سبک خاص شما، تنها متعلق به شماست و می‌تواند با توجه به سلیقه‌ی شما خاص یا معمولی باشد.

 شلوار جین و یقه اسکی؟ کت شلوار طوسی یا کت شلوار آبی؟ احتمال این که شما لباس به خصوصی داشته باشید که از پوشیدن آن لذت می‌برید و آن را به سایر لباس‌ها ترجیح می‌دهید وجود دارد، بنابراین لازم نیست که بیش از اندازه فکر کنید و به سختی تصمیم بگیرید.

به سادگی، لباس مورد نظر خود را تعریف کنید، هر آن چه را که برای روزهای هفته می‌پسندید خریداری کنید و کمد لباس خود را با توجه به آن سازمان‌دهی کنید. لباس‌هایی که دیگر برای شما استفاده‌ای ندارند را کنار بگذارید و در نهایت به کمد لباس‌ سازمان‌دهی شده‌ای دست پیدا کنید که همیشه رویای آن را در سر داشتید.


نیاز به تصمیم‌گیری ندارید
ما نسبت به گذشته، در طول روز تصمیمات بیشتری می‌گیریم، آیا باید برای هر روز نیز لباس‌های مختلفی انتخاب کنیم؟ مارک زاکربرگ از آزادی و استقلالی که تی‌شرت طوسی رنگش برای او به همراه آورده است، لذت می‌برد: "من واقعا دوست دارم تا با خیال راحت زندگی کنم و تا جایی که می‌توانم تصمیمات کمتری در مورد هر چیزی به غیر از چگونگی خدمت کردن به مردم، بگیرم.”
 

زمانی که صبح آغاز می‌شود، اینکه نیازی به تصمیم‌گیری نداشته باشید در آغاز روز بسیار رهایی‌بخش به نظر می‌رسد. به استرس و اضطراب‌های که یک یونیفرم یا یک دست لباس آماده می‌تواند از بروز آن جلوگیری کند فکر کنید. آیا می‌خواهید فردی باشید که همچنان از نظر ذهنی در فکر کمد لباس‌هایش است، در حالی که می‌توانید فردی باشید که در ذهن خود قدم بزرگ بعدی را بر می‌دارد؟

 
پول خود را پس‌انداز می‌کنید
زمانی که می‌دانید هر روز چه چیزی می‌پوشید، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که همیشه چند مورد اضافی با توجه به انتخاب‌های خود، در زمانی که این لباس‌ها حراج می‌شوند، ذخیره کرده‌اید.
 

باعث افزایش اعتماد به نفس و تمرکز شما می‌شود
شما می‌دانید که چه لباس‌هایی به درد شما می‌خورند. شما نوع بدن خود را می‌شناسید و همین مسئله اعتماد به نفس کافی به منظور تمرکز بیشتر بر روی کارهایتان را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد و در این صورت شما می‌توانید به عضو مفیدتری برای تیم خود تبدیل شوید.

لازم نیست لباسی که برایتان مناسب نیست و تنها به صورت تصادفی آن را خریده‌اید، و یا تنها لباس تمیزی که برای پوشیدن در صبح اختیار داشتید و در آن احساس ناراحتی می‌کنید را بپوشید. با ایجاد یونیفرم به خصوص خود، می‌توانید هر روز شیک باشید و احساس راحتی کنید.

 
قابل پیش‌بینی است
مهم‌تر از همه، از طریق تعریف و ایجاد سبکی منحصر و خاص خودتان، آماده هستید تا بر اساس برنامه‌ی روزانه و بدون نیاز به کمترین فکر به جلو پیش بروید. به علاوه، با وجود دنیای دیوانه‌واری که در آن زندگی می‌کنیم، حداقل می‌توانیم از نوع یونیفرم و لباس روزانه‌ی خود اطمینان داشته باشیم و آن را پیش‌بینی کنیم. و به تنها به همین دلیل، این کار مطمئنا ارزشش را دارد.


 


کد مطلب: 54731

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/54731/چرا-افراد-موفق-روز-لباس-های-تکراری-می-پوشند

میگنا
  https://www.migna.ir