کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اینفوگرافی/ چگونه اعتیاد به شبکه های اجتماعی را کنار بگذاریم؟

فرادید , 13 شهريور 1400 ساعت 2:35

امروز که نیمی از جمعیت جهان آنلاین هستند، ما واقعا در عصر دیجیتال زندگی می‌کنیم. اما این واقعیت که کاربران هر روز وقت بیشتری در فضای مجازی می‌گذرانند، باعث آشکار شدن روزافزون تاثیرات منفی اینترنت و شبکه‌های اجتماعی بر زندگی روزمره شده است.


از نگرانی در مورد حریم خصوصی گرفته تا مزاحمت آنلاین، معضلات هر روز کاربران شبکه‌های اجتماعی هستند. اما در کنار این نگرانی‌ها، پژوهش‌های تازه نشان داده‌اند که وابستگی کاربران به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی اثر منفی بر روی سلامت جسمی و روانی آن‌ها دارد.

تازه‌ترین پژوهش در بریتانیا نشان داده است که اینستاگرام تاثیر منفی بر سلامت جوانان دارد. اسنپ‌چت در این مطالعه به عنوان دومین شبکه اجتماعی مضر برای سلامت روانی ذکر شده است.

شمار زیادی از کاربران رابطه عشق و نفرت با شبکه‌های اجتماعی دارند، اما درست مانند اعتیاد به هر چیز دیگری حتی در مواقعی که از شبکه‌های اجتماعی متنفر هستند، نمی‌توانند آن را ترک کنند.

به دنبال بیشتر شدن تاثیرات منفی شبکه‌های اجتماعی، کاربران بیشتری علاقمند به تنظیم رابطه خود با دنیای آنلاین شده‌اند. این اینفوگرافی پاسخی است به سوال‌های تعدادی از مخاطبان در مورد راه‌های استفاده سالم‌تر از شبکه‌های اجتماعی.

 


کد مطلب: 54798

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/54798/اینفوگرافی-چگونه-اعتیاد-شبکه-های-اجتماعی-کنار-بگذاریم

میگنا
  https://www.migna.ir