چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - 22 Sep 2021
تاریخ انتشار :
جمعه ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ / ۱۶:۵۷
کد مطلب: 54919
۲

7 راهکار برای پیشگیری از خودکشی در زمان همه گیری

فاطمه اکبرزاده
7 راهکار برای پیشگیری از خودکشی در زمان همه گیری
 به گزارش میگنا در سطح جهان تاثیر ویروس کرونا بر میزان خودکشی، تا حد زیادی بدون تغییر است. در حقیقت در اوایل همه گیری، این تعداد در مقایسه با آمارهای قبل از همه گیری کاهش یافت(پیرکیس و دیگران،2021) اما در طول همه گیری افکار مربوط به خودکشی افزایش یافته است.( گونل،2020) به ویژه در جوانان و کسانی که در زمینه های اجتماعی آسیب پذیر هستند.

این همه گیری به دلیل ترس، عدم اطمینان، انزوا و فاصله گذاری اجتماعی، اختلال در تحصیل، چالش های اقتصادی ، خشونت خانگی و مرگ عزیزان در برابر این ویروس، مشکلات زیادی را برای بسیاری از مردم به وجود آورده است. از آنجایی که ممکن است افکار خودکشی در نهایت منجر به خودکشی شود لازم است به آن توجه شود.

متأسفانه ما هنوز از تأثیرات طولانی مدت چنین بیماری همه گیر طولانی و به ظاهر پایان ناپذیر بر سلامت روان که می تواند منجر به استرس های اقتصادی و اجتماعی گسترده در زندگی شود ، اطلاع نداریم.

در این متن میخواهیم 7 راهکار برای پیشگیری از خودکشی را بررسی کنیم:
1. افراد را تشویق به مشارکت در ارتباطات معنادار اجتماعی نمائید
انسان، موجودی اجتماعی است؛ پس ما نیاز به ارتباط با دیگران داریم. چیزی که اهمیت دارد تعداد این ارتباطات نیست، بلکه کیفیت و معنادار بودن این روابط مطرح است.

2. دیگران را به نوشتن تشویق کنید
نوشتن روشی بسیار قدرتمند برای تخلیه احساسات و هیجانات است و همچنین می تواند خودآگاهی را افزایش دهد. در برخی موارد حساس و ناامید کننده، نوشتن نامه به عزیزان هم میتواند بسیار به کاهش تنش ناشی از آن موقعیت کمک کند.

3. امید و هدف را در جامعه القا کنید
احساس تنهایی و انزوا در طول همه گیری کرونا رایج بوده است که اغلب می تواند منجر به افسردگی و متعاقبا خودکشی شود. درمانهای فردی و گروهی میتوانند پادزهری قوی برای خودکشی باشند.

4. آموزش عمومی را در ارتباط با خودکشی بیشتر کنید
مهم است که علائم هشدار دهنده خودکشی را بشناسید و همچنین مکانیسم های مقابله سالم را ارائه دهید و تاب آوری عاطفی را تشویق کنید. بسیار حائز اهمیت است که به مردم یادآوری شود، اگرچه بعضی اوقات علائم هشدار دهنده خودکشی وجود ندارند، اما دوستان و عزیزان باید به رایج ترین علائم مانند افسردگی طولانی مدت، سوء مصرف مواد و بیماری های روانی درمان نشده توجه کنند.

5. نشانه ها را بشناسید و زود تشخیص دهید.
تشخیص زودهنگام در پیشگیری از خودکشی مهم است و درمان های فردی و گروهی و مراجعه به روانشناس در این شرایط بسیار موثر خواهند بود.

6. محیطی امن ایجاد کنید
خود و یا دیگران را از موقعیت های نا ایمن که امکان سوء استفاده یا علائم دیگر خطر وجود دارد دور کنید، مطالعات نشان می دهند که برداشتن اسلحه و چاقو از خانه می تواند خطر خودکشی را کاهش دهد، این امر بویژه در ارتباط با نوجوانان و جوانان بسیار مهم است.

7. به دنبال کمک باشید
اگر شما یا کسی از اطرافیانتان در فکر خودکشی است، حتما از کمک های تخصصی استفاده کنید، میتوانید حتی از اورژانس های اجتماعی و مراکز رایگان هم کمک بگیرید.



مترجم: فاطمه اکبرزاده




منبع: سایکولوژی تو دی
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

زن‌ها بوی ترس را می‌فهمند؟
قوانین خانه امن
اختلالی که با تغییر فصل خود را نشان می‌دهد
پنج مهارت افراد موفق که در مدرسه یاد نمی‌گیریم
چرا بلاگرنماها مضر هستند؟/ خسارات مادی و معنوی بلاگرها به کاربران فضای مجازی چیست؟
خود شفقتی برای اختلال اضطراب اجتماعی
۱۷ روش یادگیری دوست داشتن خود و شاد بودن
چگونه احساس تنهایی نکنیم ؟
ششمین مرحله سوگواری چیست؟ آیا این مراحل را درست فهمیده‌ایم؟
خودکارآمدی؛ چرا باید خودمان را باور داشته باشیم؟
چرا هیچ‌وقت به اندازۀ کافی وقت نداریم؟
رفتار‌های ویرانگر والــدیــن!
طوری زندگی كن كه اسمت با جسمت زیر خاك نرود