چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - 22 Sep 2021
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ / ۰۳:۰۰
کد مطلب: 54925
۱

نحوه مراقبت از «روان» ورزشکاران در دوران کرونا

نحوه مراقبت از «روان» ورزشکاران در دوران کرونا
 یکی از گروه های مهمی که تحت تأثیر پاندمی ویروس کووید-۱۹ قرار گرفته اند ورزشکاران هستند که نه تنها از نظر فیزیکی بلکه از نقطه نظر روانی نیز آن ها را تحت تاثیر قرار داده است.

تنهایی، ناامیدی، بی خوابی، افسردگی و اضطراب می تواند به دلیل افزایش ابهام نسبت به آینده رخ دهد و انزوا جسمی می تواند تأثیر روانی بر ورزشکاران و عملکرد ورزشی آن ها پس از اپیدمی داشته باشد.

یکی از فاکتورهای مهمی که در دوران پاندمی تحت تاثیر قرار گرفته است، انگیزه است؛ انگیزه ورزشکاران ممکن است به دلیل کاهش تمرینات، افزایش عدم قطعیت در تعیین اهداف به دلیل لغو شدن یا به تعویق افتادن مسابقات و اختلال در زندگی عادی و تمرین ها تحت تاثیر قرار گیرد و این عدم انگیزه ممکن است تأثیر منفی بر عملکرد ورزشی پس از همه گیری نیز داشته باشد.

بر اساس این مطلب که از سوی شبنم اسدی، متخصص پزشکی ورزشی تهیه شده و از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته آمده است: یکی از نکات کمک کننده به ورزشکاران این است که فرآیند دستیابی به یک هدف بیشتر از دستیابی به خود هدف باعث کاهش اضطراب و بهبود عملکرد شده و توصیه می شود مسیر تمرینی خود را تا حد امکان حفظ کنند، همچنین اندیشیدن به آینده و سوال کردن در مورد شرایط تمرین و مسابقات بعد از پاندمی می تواند به کاهش ابهام و عدم قطعیت کمک کند و درنتیجه منجر به بهبود انگیزه شود.

از نکات مثبت دوران کرونا می توان به این نکته اشاره کرد که دوران قرنطینه و انزوا باعث می شود افراد بیشتر در مورد خود و ویژگی های فردی و شخصیتی شان فکر کنند که این امر باعث افزایش خودآگاهی در فرد می شده و طبق مقالات، خودآگاهی ارتباط مثبت با ذهن آگاهی، بهزیستی (well-being) و خودمراقبتی دارد.

نکته جالب اینکه بسیاری از ورزشکاران تاکید داشتند که در این دوران توانستند زمان بیشتری را با خانواده بگذرانند و قدرت طبیعت و اهمیت کمک به دیگران را بهتر درک کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

زن‌ها بوی ترس را می‌فهمند؟
قوانین خانه امن
اختلالی که با تغییر فصل خود را نشان می‌دهد
پنج مهارت افراد موفق که در مدرسه یاد نمی‌گیریم
چرا بلاگرنماها مضر هستند؟/ خسارات مادی و معنوی بلاگرها به کاربران فضای مجازی چیست؟
خود شفقتی برای اختلال اضطراب اجتماعی
۱۷ روش یادگیری دوست داشتن خود و شاد بودن
چگونه احساس تنهایی نکنیم ؟
ششمین مرحله سوگواری چیست؟ آیا این مراحل را درست فهمیده‌ایم؟
خودکارآمدی؛ چرا باید خودمان را باور داشته باشیم؟
چرا هیچ‌وقت به اندازۀ کافی وقت نداریم؟
رفتار‌های ویرانگر والــدیــن!
نمی توانی به عقب برگردی و شروع را عوض کنی، ولی می توانی از جایی که هستی آغاز کنی و پایان را عوض کنی...