پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ / ۰۳:۰۰
کد مطلب: 54925
۱

نحوه مراقبت از «روان» ورزشکاران در دوران کرونا

نحوه مراقبت از «روان» ورزشکاران در دوران کرونا
 یکی از گروه های مهمی که تحت تأثیر پاندمی ویروس کووید-۱۹ قرار گرفته اند ورزشکاران هستند که نه تنها از نظر فیزیکی بلکه از نقطه نظر روانی نیز آن ها را تحت تاثیر قرار داده است.

تنهایی، ناامیدی، بی خوابی، افسردگی و اضطراب می تواند به دلیل افزایش ابهام نسبت به آینده رخ دهد و انزوا جسمی می تواند تأثیر روانی بر ورزشکاران و عملکرد ورزشی آن ها پس از اپیدمی داشته باشد.

یکی از فاکتورهای مهمی که در دوران پاندمی تحت تاثیر قرار گرفته است، انگیزه است؛ انگیزه ورزشکاران ممکن است به دلیل کاهش تمرینات، افزایش عدم قطعیت در تعیین اهداف به دلیل لغو شدن یا به تعویق افتادن مسابقات و اختلال در زندگی عادی و تمرین ها تحت تاثیر قرار گیرد و این عدم انگیزه ممکن است تأثیر منفی بر عملکرد ورزشی پس از همه گیری نیز داشته باشد.

بر اساس این مطلب که از سوی شبنم اسدی، متخصص پزشکی ورزشی تهیه شده و از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته آمده است: یکی از نکات کمک کننده به ورزشکاران این است که فرآیند دستیابی به یک هدف بیشتر از دستیابی به خود هدف باعث کاهش اضطراب و بهبود عملکرد شده و توصیه می شود مسیر تمرینی خود را تا حد امکان حفظ کنند، همچنین اندیشیدن به آینده و سوال کردن در مورد شرایط تمرین و مسابقات بعد از پاندمی می تواند به کاهش ابهام و عدم قطعیت کمک کند و درنتیجه منجر به بهبود انگیزه شود.

از نکات مثبت دوران کرونا می توان به این نکته اشاره کرد که دوران قرنطینه و انزوا باعث می شود افراد بیشتر در مورد خود و ویژگی های فردی و شخصیتی شان فکر کنند که این امر باعث افزایش خودآگاهی در فرد می شده و طبق مقالات، خودآگاهی ارتباط مثبت با ذهن آگاهی، بهزیستی (well-being) و خودمراقبتی دارد.

نکته جالب اینکه بسیاری از ورزشکاران تاکید داشتند که در این دوران توانستند زمان بیشتری را با خانواده بگذرانند و قدرت طبیعت و اهمیت کمک به دیگران را بهتر درک کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
کسانی که شما را دوست دارند حتی اگر هزار دلیل برای رفتن وجود داشته باشد هرگز رهایتان نخواهند کرد، آنها یک دلیل برای ماندن خواهند یافت.