کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نقش استرس در پرخوری کودکان

خبرگزاری مهر , 20 شهريور 1400 ساعت 13:44

یک متخصص تغذیه، پیرامون تاثیر استرس در بد غذایی کودکان توضیحاتی ارائه داد.


گلبن سهراب گفت: بدغذایی کودک و یا پرخوری‌های ناشی از استرس خود می‌تواند یک عامل خطر باشد، والدین برای آنکه کودک غذا بخورد کمتر سختگیری می‌کنند و به عنوان مثال به کودک اجازه می‌دهند از غذاهای پرکالری که ارزش غذایی کمتری دارند (مانند سیب زمینی سرخ شده، پیتزا و…) به دفعات زیاد استفاده نمایند یا برای آنکه کودک تشویق به خوردن شود اجازه می‌دهند کنار غذا از انواع نوشابه‌های صنعتی استفاده کند که خود این موضوع می‌تواند دلیل مهمی برای چاقی کودکان باشد.

وی افزود: والدین به این نکته توجه داشته باشند که زیاده روی در مصرف غذاهای سالم نیز می‌تواند باعث ایجاد اضافه وزن و چاقی در کودکان شود.

سهراب ادامه داد: تأثیر همسالان بر روند رشد بچه‌ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: همچنان که کودک بزرگ‌تر می‌شود دنیای او نیز بزرگ‌تر می‌شود و ارتباطات اجتماعی او نیز مهم‌تر می‌شود، با افزایش سن تأثیر دوستان افزایش یافته و بر انتخاب غذا و طرز نگرش کودک تأثیر می‌گذارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اهمیت خواب کافی برای پیشگیری از اضافه وزن و چاقی را مورد توجه قرار داد و افزود: مطالعات نشان داده کودکانی که به اندازه کافی می‌خوابند کمتر گرفتار چاقی می‌شوند.


کد مطلب: 54935

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/54935/نقش-استرس-پرخوری-کودکان

میگنا
  https://www.migna.ir