کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چه کنیم جزو زوج‌های ناموفق نباشیم؟

جمله‌های بحران ساز در دعواهای زناشویی

زهره سعیدی

خبرگزاری فارس , 20 شهريور 1400 ساعت 14:06

گاهی در دعواهای زناشویی دیده می شود که یک بحث لفظی ساده به میدان جنگی تبدیل می شود که نمی توان آن را جمع کرد، وقتی زوج ها به گذشته بر می‌گردند متوجه می شوند که جملاتشان چه سوتفاهم‌هایی را ایجاد کرده است.


در زندگی زناشویی هر زوجی گاه پیش می آید که صحبت هایی رابطه شان را تخریب و یا تهدید می کند، شاید تصور کنیم که حرف زدن ساده ترین کار دنیاست و ما همان کسی هستیم که با عشق و علاقه ازدواج کرده و هرگز حرفی به همسرش نمیزند که باعث ناراحتی او شود، اما گاهی بعد از مدتی مسائلی پیش می آید که همین زبان ما را که همیشه به دوستت دارم گفتن، ختم می شده، به حرف هایی می کشاند که باعث سوتفاهم، بی اعتمادی یا دل شکستگی همسرمان می شود.

خیلی از افراد هستند که تکنیک های یک گفت وگوی مناسب با همسر را بلد نیستند و نه تنها این تکنیک ها را نمی دانند از جملاتی هم در بحث های لفظی استفاده می کنند که یک بحث ساده را به میدان جنگ می کشاند در حالیکه به طور عادی شاید نباید این دیالوگ ها باعث ناراحتی افراد شود. البته همیشه مطرح می شود که صحبت کردن بهتر از سکوت کردن است چرا که در یک رابطه زناشویی اگر کار به سکوت طرفین بکشد دیگر درست کردن ان رابطه کار سختتری از زمانی است که افراد به جرو بحث و صحبت با هم می پردازند.


بعضی جمله ها و رفتارها نباید هرگز در بحث های زوجین مطرح شود که به برخی از آنها اشاره می کنیم:

1-مادر و خانواده ات غیر قابل تحملند!
یکی از خط قرمزهای هر فردی به ویژه پسرها خانواده و به طور مشخص مادرشان هستند که دوست ندارند همسرشان هیچگاه به او توهین کند حال مادر می تواند خطایی هم مرتکب شده باشد اما مردان دوست دارند که آن خطا از سوی همسرشان نادیده گرفته شده یا درباره آن صحبت نکنند به ویژه اینکه اصلا انتظار ندارند همسرشان به آنها بگویند که مادر و خانواده شان را نمی توانند تحمل کنند پس این نکته را خانم ها بیشتر در نظر داشته باشند.

2-در خانه هیچ کمکی نمی کنی!
گاه پیش می آید که خانم ها به خاطر مشغله هم بیرون و هم داخل منزل و فشارهای عصبی ، به همسرشان گله گذاری می کنند اما گاهی این گله ها به تهدید تبدیل می شود و در این زمینه همیشه مردرا متهم می کنند که در منزل هیچ کمکی نمی کند. به جای طرح این صحبت بهتر است شرایط روحی و جسمی خود را توضیح داده و از او بخواهید که کمک حال شما باشد.

3-دیگه نمیتونم به تو اعتماد کنم و دوستت ندارم
بهتر است به جای صحبت ها و حرف های کلی در زمان بحث ، هیچگاه حرفی نزنید که بعد از آن باعث پشیمانی تان شود مثل اینکه دیگه نمیتونم به تو اعتماد کنم یا دیگه به تو علاقه ندارم مطمئنا بعد از آشتی کردن و صحبت کردن با هم ممکن است هنوز این حرف ها در ذهن همسرتان باقی بماند و پیش خود بگوید که واقعا او به من اعتماد دارد یا خیر و یا اینکه واقعا مرا از ابتدا دوست داشته یا نه؟

4-تو به من گوش نمی کنی
این هم جزو جملاتی است که به جای طرح آن می توان از همسر درخواست کرد که به حرف های شما گوش دهد. بهتر است شرایط خودر ا توضیح دهید و بگویید از او انتظار دارید که بیشتر به حرف های شما گوش دهد حتی اگر نظری هم ندارد یا پیشنهادی نمی تواند برای بهبود شرایط داشته باشد.

5-تو به من کم توجه هستی
گاه برخی بی تفاوتی ها از سوی همسر باعث سوتفاهم هایی می شود که شرایط زندگی را به جنگ و دعوا تبدیل می کند. مردی که خسته از سرکار می آید و تصور میکند همین که غذا بخورد و استراحت کند خوب است و بهترین شرایط را برای خانواده فراهم کرده اما همسرش یک هفته است که موفق نشده با او صحبت کند و یا مورد محبت او قرا رنگرفته است در اینطور مواقع ممکن است آتشفشان ناراحتی همسر ، گریبان مرد را بگیرد ، درحالیکه فقط یک سوتفاهم ساده است بهتر است اینطور مواقع نیز با یک نامه برای همسرتان یا یک پیام در روز کاری به او یادآوری کنید که بیشتر به شما توجه کند.

در زندگی زناشویی مطرح کردن برخی جملات مثل اینکه از موضوعی اطلاع ندارید، بلد نیستید ، صریح گفتن نه و یا اینکه به شما ارتباطی ندارد، خیلی ارزشمند است و باعث می شود که جرات و جسارت خود را بالا ببرید و همینطور از سوتفاهم ها جلوگیری کنید اینکه گاهی چیزی را دوست ندارید اما به خاطر خوش آمد دیگران، قبول میکنید باعث ناراحتی شما می شود پس بهتر است همان ابتدا مطرح کنید که فلان کار یا سفر یا برنامه را دوست ندارید این صراحت خیلی به شما بیشتر کمک می کند.


**برخی رازهای موفقیت زوجین
برخی کارها و رفتارها باعث می شود که علاقه و موفقیت زندگی زوجین بیشتر شود شاید این کارها خیلی ساده باشد و همه جا هم مطرح شود اما هنوز هم خیلی زوجین هستند که به آنها توجه نمی کنند مثل اینکه گاهی برای همسرشان وقت بگذارد، چیزهایی برای او بخرند ، قرارشان را فراموش نکنند ، با خانواده همسرشان هم مثل خانواده خودشان رفتار کنند.

سایر این فعالیت ها و صحبت ها مثل ، هر دعوایی دلیل بر جدایی زوجین نیست، پایبندی به رابطه خیلی مهم است، گفتن «دوستت دارم» هر چه بیشتر، بهتر، هنگام بیماری با او مهربان باشید، در نبود یکدیگر، کارهای خانه را انجام دهید، از گفتن جوک های توهین آمیز خودداری کنید، وقت شناس باشید، با افرادی که پشت همسر شما بد می گویند، به تندی رفتار کنید، او را از کوچیک ترین تصمیمات خود آگاه کنید، به تماس و پیام های او پاسخ دهید، از همسرتان بپرسید روز خود را چگونه گذرانده است و در مسافرت دعوا نکنید، مشکلات را بگذارید.برای بعد از بازگشت ، مسافرت و تفریحتان را به هیچ عنوان خراب نکنید.


کد مطلب: 54937

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/54937/جمله-های-بحران-ساز-دعواهای-زناشویی

میگنا
  https://www.migna.ir