جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ / ۰۴:۲۲
کد مطلب: 54948
۱

بر اساس مدل شمردن با انگشت ملیت افراد را حدس بزنید

بر اساس مدل شمردن با انگشت ملیت افراد را حدس بزنید
شاید شمردن با انگشتان کاری ساده بنظر برسد که همه مردم شبیه به هم این کار را انجام دهند در حالی که مدل شمردن با انگشتان به ملیت شما باز می گردد. بسیاری از مردم اقصا نقاط جهان شمردن را با انگشتانشان یاد می‌گیرند، اما شاید ندانند که شیوه شمردن انگشتان در هر فرهنگی می‌تواند متفاوت باشد.

برای مثال در بریتانیا یا بسیاری از نقاط اروپا، احتمالا بیشتر افراد از انگشت شست شروع به شمردن می‌کنند و با انگشت کوچک تمام می‌کنند.

در آمریکا اما بیشتر از انگشت اشاره خود شروع و با انگشت شست شمارش را تمام می‌کنند. بر اساس مدل شمردن با انگشت ملیت افراد را حدس بزنید در ایران و بخش‌هایی از خاورمیانه، شمارش با انگشت کوچک آغاز می‌شود.

در ژاپن شمارش را با دست باز شروع می‌کنند و یکی یکی انگشتان را می‌بندند. اما این تنوع فرهنگی همیشه به رسمیت شناخته نشده، و کمتر کسی به آن توجه کرده است.

در گذشته پژوهشگران فرض می‌کردند که شمردن با انگشت فقط به یک روش انجام می‌شود و آن هم به روشی که در غرب رایج است. توجه به تنوع فرهنگی به خصوص در امر آموزش کودکان مهم است. اما انواع شمردن حتی پیچیده‌تر از آن است که گفته شد. در هند، خطوط بین بخش‌های انگشت نیز شمرده می‌شود. به این ترتیب هر انگشت چهار شماره و هر دست ۲۰ عدد را می‌شمارد.

در بخش‌هایی از شرق آفریقا مثل تانزانیا کسانی که به زبان بانتو تکلم می‌کنند، برای نمایش اعداد اغلب از هر دو دست همزمان استفاده می‌کنند. برای مثل عدد شش را با باز کردن انگشت اشاره، وسط و حلقه‌ هر دو دست نشان می‌دهند.

گروهی از بومیان منقرض‌شده کالیفرنیا نیز از فضای بین انگشتان برای شمردن استفاده می‌کردند. این فهرست همچنان ادامه دارد، که اینجا مجالش نیست. اما شاید بد نباشد، از این به بعد برای آشنایی با یک فرهنگ جدید، بپرسید که آنها چگونه با انگشتانشان می‌شمارند.


منبع:طلا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
هم اکنون که در حال نفس کشیدن هستید، کس دیگری دارد نفس های آخرش را می کشد. پس دست از گله و شکایت بردارید و بیاموزید چگونه با داشته هایتان زندگی کنید.