چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - 22 Sep 2021
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ / ۰۸:۴۷
کد مطلب: 54954
۰

کنترل اضطراب یک فاکتور مهم برای رهایی از کرونا

کنترل اضطراب یک فاکتور مهم برای رهایی از کرونا
به گزارش میگنا دکتر جمال میرزایی فوق تخصص نقص ایمنی، سرطان و پیوند در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: یکی از اقدام‌های مهم برای مبتلایان به کرونا در دوران بیماری، تلاش برای تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از تضعیف آن  است. مهم‌ترین فاکتور در تقویت و حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن، اجتناب از استرس و اضطراب محسوب می‌شود. در واقع خانواده‌هایی که تنش و اضطراب بیشتری دارند یا افرادی که در محل کار خود این تنش را بیشتر حس می‌کنند؛ شانس ابتلا به کرونا و همچنین عوارض آن در این افراد بیشتر دیده می شود. بنابراین همه افراد باید سعی کنند در خانواده یا محل کار خود میزان استرس و تنش ها را به حداقل برسانند.
 
او در ادامه افزود: راهکار بعدی برای مبتلایان به کرونا این است که به مصرف مواد غذایی تازه، میوه و سبزیجات، آب میوه‌های طبیعی و مصرف مایعات به میزان کافی توجه ویژه داشته باشند. در واقع افراد مبتلا به کرونا به طور معمول با کم اشتهایی رو به رو می‌شوند؛ اما  با وجود کم اشتهایی بهتر است از همه مواد غذایی توصیه شده استفاده کنند.

میرزایی بیان کرد: توصیه می‌شود همه افراد به خصوص بیماران مبتلا، غذا‌هایی که دارای پروتئین خوب و مواد معدنی مطلوب هستند را حتما در برنامه غذایی خود قرار دهند. از جمله موادغذایی دارای پروتئین و مواد معدنی می‌توان به حبوبات مانند گندم، جو، عدس و غذا‌های گوشتی سفید و قرمز که چربی آن‌ها گرفته شده باشد اشاره کرد.

فوق تخصص نقص ایمنی، سرطان و پیوند گفت: متاسفانه در دوران اپیدمی کرونا میزان ورزش در بین همه افراد کاهش پیدا کرده است که توصیه می‌کنیم  به دلیل اهمیت این موضوع؛ ورزش را در حد معمول با حرکات نرمشی و کششی به صورت روزانه در منزل انجام دهید.

میرزایی در پایان تصریح کرد: در واقع قرار گرفتن اقدامات ذکر شده در کنار یکدیگر می‌توانند به میزان بیشتر و بهتری نسبت به دارو‌ها و مواد ویتامین دارویی تاثیر مثبت داشته باشند؛ بنابراین بهتر است سیستم ایمنی بدن افراد بدون مصرف انواع داروها تقویت شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

زن‌ها بوی ترس را می‌فهمند؟
قوانین خانه امن
اختلالی که با تغییر فصل خود را نشان می‌دهد
پنج مهارت افراد موفق که در مدرسه یاد نمی‌گیریم
چرا بلاگرنماها مضر هستند؟/ خسارات مادی و معنوی بلاگرها به کاربران فضای مجازی چیست؟
خود شفقتی برای اختلال اضطراب اجتماعی
۱۷ روش یادگیری دوست داشتن خود و شاد بودن
چگونه احساس تنهایی نکنیم ؟
ششمین مرحله سوگواری چیست؟ آیا این مراحل را درست فهمیده‌ایم؟
خودکارآمدی؛ چرا باید خودمان را باور داشته باشیم؟
چرا هیچ‌وقت به اندازۀ کافی وقت نداریم؟
رفتار‌های ویرانگر والــدیــن!
کلمات بیش از آنچه که شما تصور می کنید تاثیر گذارند. همیشه پیش از صحبت کردن فکر کنید.