کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک روانشناس ایرانی‌تبار شهردار فرانکفورت شد

22 شهريور 1400 ساعت 23:58

نرگس اسکندری به نمایندگی از حزب سبز به عنوان شهردار جدید فرانکفورت آلمان برگزیده شد.


نرگس اسکندری Nargess Eskandari با شکست ائتلاف سه حزب به عنوان شهردار فرانکفورت انتخاب شد.
 

نرگس اسکندری متولد ١٣۴۵ در تهران است. ٢٠ ساله بود که به فرانکفورت رفت و عضو حزب سبز شد. نرگس اسکندری از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۸ معاون شورای شهر و از سپس تا سال ۲۰۱۶ مسئول اداره هموندی آلمانی‌ها و غیرآلمانی‌ها در فرانکفورت بود.

اسکندری پس از مهاجرت به آلمان در رشته روانشناسی تا مرحله دکترا تحصیل کرد و ضمن فعالیت‌های اجتماعی مطب خود را به عنوان روانشناس و رواندرمانگر در فرانکفورت دایر کرد. وی همزمان مرکز مشاوره برای مهاجران سالمند را نیز که به صلیب سرخ آلمان تعلق دارد در همین شهر اداره می‌کرد.

همسر نرگس اسکندری، کورت گرونبرگ هم روانشناس است. رسانه‌های آلمانی پس از انتخاب شهردار جدید فرانکفورت نوشتند که او نمونه دیگری از توانائی مهاجران آلمان برای به دست گرفتن سرنوشت خودشان در این کشور است.


شهردار جدید فرانکفورت در فوریه سال ۲۰۱۸ نامزد مقام شهرداری فرانکفورت و حومه‌های آن شد و در دور نخست انتخابات با کسب بیش از ۹ درصد آراء جایگاه سوم را کسب کرد.
 
رئیس ایرانی تبار بخش هموندی شهر فرانکفورت به عنوان شهردار جدید این کلان شهر برگزیده شد. شهردار جدید فرانکفورت عضو حزب سبزها است. با این که این حزب تنها از ۲۳ کرسی در شورای شهر برخوردار است، در رای‌گیری بر سر شهرداری، سیاستمدار ۵۶ ساله ایرانی تبار آرای ۵۸ تن از ۹۱ عضو این شورا را کسب کرد.


کد مطلب: 54989

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/54989/یک-روانشناس-ایرانی-تبار-شهردار-فرانکفورت

میگنا
  https://www.migna.ir