پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۵
کد مطلب: 55001
۱

تزریق دز اول واکسن کرونا سلامت روانی را افزایش می دهد

تزریق دز اول واکسن کرونا سلامت روانی را افزایش می دهد
به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، این مطالعه که هفته جاری در مجله PLOS ONE منتشر شده است، نشان می دهد بزرگسالان آمریکایی که از دسامبر ۲۰۲۰ تا مارس ۲۰۲۱ واکسن کرونا دریافت کرده اند چهار درصد از افسردگی خفیف خود و ۱۵ درصد از خطر افسردگی شدید خود کاسته اند.
 
فرانسیسکو پرز آرس، اقتصاددان مستقر در واشنگتن دی سی و مرکز تحقیقات اقتصادی و اجتماعی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و محقق ارشد این مطالعه گفت: افرادی که واکسینه شده اند با کاهش ناراحتی های روحی روبرو شده اند و این موضوع نشان می دهد که کاهش خطرات سلامتی به کاهش استرس تبدیل می شود.  

پرز آرس و همکارانش در این مطالعه از بیش از هشت هزار بزرگسال در آمریکا نظرسنجی کردند. در این نظرسنجی از شرکت کنندگان در مورد تزریق واکسن کرونا سوال و از آنها خواسته شد که یک پرسشنامه چهار نکته ای را به منظور بررسی سریع سطح اضطراب و افسردگی آنها  تکمیل کنند.

محققان متوجه شدند افرادی که تا ماه مارس واکسینه نشده اند نسبت به افرادی که در اولین موج های توزیع واکسن کرونا، واکسن خود را تزریق کرده اند، دارای سطوح بالاتری از اضطراب و افسردگی هستند.

در واقع افرادی که واکسینه نشده بودند بیشتر مضطرب می شدند و افرادی که حداقل یک دز واکسن کرونا را دریافت کرده بودند، احساس تسکین بیشتری می کردند.

با این حال، این موضوع حائز اهمیت است که تسکین ناشی از تزریق واکسن کرونا در این مطالعه در میان افرادی مشاهده شده است که بیشتر در معرض خطر ابتلا به کووید-۱۹،   ابتلا به نوع شدید این بیماری و یا مرگ ناشی از ابتلا به کووید قرار داشتند.

 پرز آرس گفت، در این نظر سنجی ما افرادی را مورد مطالعه قرار دادیم که قبل از پایان ماه مارس واکسینه شده بودند، این افراد شامل افرادی می شدند که تمایل بیشتری برای دریافت واکسن داشتند و یا افرادی بودند که خطرات بیشتری متوجه آنها بود.

دکتر «لودمیلا دی فاریا»، رئیس کمیته سلامت روان زنان انجمن روانپزشکی آمریکا گفت: افراد مسن، کادر درمان و متخصصان مراقبت های بهداشتی در این مدت واکسینه شده اند.

با این وجود پرز آرس افزود: با این حال اکنون این احتمال وجود دارد که افرادی که با واکسیناسیون خود تسکین اولیه پیدا کرده اند، با توجه به افزایش نوع دلتا، نگران تر شده باشند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا موسوم به «کووید-۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفند ۹۸ همه گیری جهانی این ویروس را اعلام کرد.

جهش ویروس کرونا در انگلیس، بزریل، هند و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند ، هر چه بیشتر اوج بگیری کوچکتر خواهی شد.