کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ازدواج مجدد، لزوم توجه به شرایط و خواسته‌ها

باشگاه خبرنگاران , 25 شهريور 1400 ساعت 8:55

اگر ازدواج قبلی‌تان با شکست مواجه شده است، خیلی سریع به فکر رابطه جدید نیفتید.


افراد از زندگی گذشته خود، تجربیات تلخ و شیرینی دارند و با کوله باری از تجربیات و احساسات متفاوت، ممکن است زندگی مشترک جدیدی را آغاز کنند، اما قرار نیست که زندگی جدید مشابه با زندگی قبلی شان باشد.
 
افراد باید از زندگی مشترک قبلی خود به طور کامل دل بکنند و بر این باور باشند که زندگی پیش رو هیچ وجه اشتراکی با روز‌های گذشته ندارد و با یک فرد و شرایط جدید وارد زندگی مشترک جدید شده اند.

مهرنوش دارینی روانشناس خانواده درباره نگاه‌های منفی برای ازدواج مجدد گفت: افرادی که ازدواج مجدد برایشان پیش می‌آید دو دسته هستند. دسته اول، افرادی که به دلیل فوت همسرشان تنها می‌شوند و دسته دوم، افرادی که طلاق گرفته اند.

وی بیان کرد: افرادی که صاحب فرزند نیستند به مراتب مشکلات کمتری را برای ازدواج مجدد، پیش رو دارند، ولی این به این معنا نیست که فرد به ازدواج مجدد نباید فکر کند. در مورد پدیده طلاق و جداشدن زمانی که ارتباط دو نفر به هر دلیلی ناپایدار شود، افراد ممکن است به تصمیم یک طرفه یا دو طرفه برسند مبنی بر اینکه به ادامه زندگی مشترکشان خاتمه می‌دهند.

این روانشناس ادامه داد: یکی از عوامل بازدارنده ازدواج مجدد زوجین، فرزندان هستند. برخی از زوجین زندگی را با طلاق عاطفی جلو می‌برند و زیر یک سقف زندگی‌ می کنند، اما عشق و محبتی بین خانواده‌ها جاری نیست.

دارینی تصریح کرد: ازدواج مجدد، درباره فردی که از همسرش جدا شده با فردی که همسرش فوت شده بسیار متفاوت است. کسی که همسر خود را از دست می‌دهد، انتخابی برای از دست ندادن همسر به علت فوت نداشته و جامعه پذیرا‌تر است و نگاه جامعه به این صورت است که فرد تقصیری نداشته است، اما زمانی که طلاق مطرح می‌شود، علت ناپایداری رابطه قبلی طرف مقابل بسیار مهم می‌شود.

وی ادامه داد: افرادی که جدا می‌شوند باید به نکاتی توجه کنند. بعضی از افراد مجددا به رابطه قبلی خود می‌خواهند برگردند. زمانی که فرد مجددا به زندگی قبلی خود باز می‌گردد، این سوال در ذهن ایجاد می‌شود که آیا آن دلایل دیگر مطرح نیست یا دیگر مهم نیست.

دارینی مطرح کرد: غالبا در ازدواج مجدد افراد به دنبال کسی می‌گردند که نقایص شریک زندگی قبلیشان را نداشته باشند و این قضیه هم می‌تواند مثبت و هم منفی باشد.

این روانشناس افزود: دلیل نکته مثبت این است که فرد دنبال شخص کامل تری می‌گردد و دلیل نکته منفی این است که فرد بقیه جوانب را نمی‌بیند، دقیقا به نقطه آسیب خورده خودش توجه می‌کند و به دنبال فردی با آن مختصات و ویژگی‌ها است.

وی بیان کرد: اینکه افراد فکر می‌کنند که شانس زندگی مجدد را از دست داده اند، غلط است. بسیاری از افراد دچار ترس می‌شوند و یکی از ریشه‌های ترس از ازدواج مجدد به فرهنگ جامعه باز می گردد. ازدواج مجدد یک بار روانی شدیدتری را برای فرد ایجاد می‌کند. ازدواج زود هنگام پس از جدایی یکی از خطا‌های رایج است.

این روانشناس درباره اینکه ممکن است در ازدواج مجدد، فرد انتظارات بیشتری از زندگی داشته باشد گفت: برای زندگی‌ مجدد یک جور وسواس در انتخاب ایجاد می‌شود و یا یکی از مشکلاتی که وجود دارد پیش داوری است و با کوچکترین رفتار فرد جدیدی که وارد زندگی شده است، اگر شباهتی ببیند که در فرد قبلی هم وجود داشته، ممکن است گمان کند که آن فرد هم مثل فرد قبلی می‌ماند.

وی افزود: اگر ازدواج قبلی‌تان با شکست مواجه شده است، خیلی سریع به فکر رابطه جدید نیفتید. تلخی‌ها و شیرینی‌هایی که با همسر قبلی داشته‌اید را نباید به همسر فعلی تعمیم دهید که این کار بدون شک دردسرآفرین خواهد شد، زیرا هیچ‌کدام از این مقایسه‌ها به آن سرانجامی که باب میل فرد است نخواهد رسید و همین باعث تردید در تصمیمی گیری می‌شود.

 


کد مطلب: 55034

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/55034/ازدواج-مجدد-لزوم-توجه-شرایط-خواسته-ها

میگنا
  https://www.migna.ir