کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مهم ترین عوامل اضطراب و افسردگی زنان

29 شهريور 1400 ساعت 8:28

یک روانشناس گفت: یکی از مهم ترین عوامل اضطراب خانم ها، ناشی از انتظارات و توقعات زیاد آنها از خودشان است.


به گزارش میگنا مریم داودوندی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: در بیشتر جوامع افسردگی و اضطراب در زنان بیشتر از مردان گزارش می‌شود و یکی از دلایل عمده آن، کمال‌گرایی و نیز انتظارات بیش از حد زنان از خودشان است. زنان تلاش می‌کنند که فعال و در عین حال بی‌نقص باشند، با این حال اکثر آنها قدردان زحمات و تلاش خود نیستند.

وی تصریح کرد: زنان باید برای دستیابی به آرامش روانی خود، بر موانع و مشکلات زندگی خود غلبه کنند و شناسایی باورها و ارزش‌های شخصی در این مسیر اهمیت به سزایی دارد، چرا که به زندگی فرد نظم و انضباط می‌بخشد و بر اهداف شخصی اثرگذار خواهد بود.

این روانشناس اظهار کرد: زنان باید استعدادهای خود را کشف، و با تمرکز و پرورش، این استعدادها را به توانمندی‌های خود تبدیل نمایند و بر اساس این توانمندی‌ها، جهت زندگی خود را به سمت پیشرفت و موفقیت تغییر دهند. آنها باید به این باور برسند که می‌توانند قوی و موفق باشند.

داودوندی با اشاره به اینکه زنان برای دستیابی به زندگی موفق باید از درماندگی اکتسابی دوری کنند، افزود: پذیرفتن این واقعیت که زنان به تنهایی توانایی مراقبت و انجام کارهای خود را دارند برای این قشر بسیار حائز اهمیت است. دستیابی به اهداف و آرزوها و ارتقا اعتماد به نفس با برنامه‌ریزی مناسب بدون شک امکانپذیر است.

وی ادامه داد: زنان برای رسیدن به اهداف خود باید صبر و شکیبایی داشته باشند چرا که مسیر دست یافتن به موفقیت ممکن است سخت و پیچیده باشد اما در نهایت آنچه به دست خواهد آمد، ارزش ایستادگی و تحمل شرایط دشوار را دارد.

این روانشناس با بیان اینکه زنان باید برای دستیابی به آنچه می‌خواهند در مسیر خود ثابت قدم باشند، گفت: جامعه هم در این مسیر تأثیرگذار است، توجه به آرامش روانی زنان و دختران و سلامتی و تندرستی این قشر بدون شک سبب ایجاد جامعه‌ای شاد و سالم می‌شود.

داودوندی خاطرنشان کرد: دوری از روش‌های تبعیض آمیز در تربیت فرزندان و جلوگیری از به وجود آمدن احساس خود کم بینی در زنان و دختران از مواردی است که باید مورد توجه خانواده‌ها قرار گیرد.


کد مطلب: 55118

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/55118/مهم-ترین-عوامل-اضطراب-افسردگی-زنان

میگنا
  https://www.migna.ir