سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۴
کد مطلب: 55163
۱

سیر تا پیاز انتقالی و میهمانی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

سیر تا پیاز انتقالی و میهمانی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی
به‌تازگی نتایج درخواست‌های نقل‌وانتقال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شده است و بر این اساس دانشجویانی که با درخواست‌هایشان موافقت شده باید اقدامات لازم را انجام دهد. به گفته مهران صلواتی، مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی؛ «نتایج نقل‌وانتقال و میهمانی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برای نیمسال اول ۱۴۰۰-۱۴۰۱ در سامانه منادا قابل مشاهده است.»
 
بر اساس اعلام مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی؛ «تمامی مراحل فرآیند رسیدگی به درخواست‌های نقل‌وانتقال و میهمانی از طریق سامانه منادا قابل‌ پیگیری است تا دانشجویان نیازی به تردد بین واحدهای دانشگاهی مبدأ و مقصد نداشته باشند.»


موافقت با بیش از ۷۴ درصد تقاضای نقل و انتقالی دانشجویان
بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۶ هزار و ۱۹۹ نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی درخواست نقل‌وانتقال و مهمانی ارائه داده بودند که با بیش از ۷۴ درصد درخواست‌ها موافقت شده است.

حال سؤال مهم دانشجویان این است که در صورت موافقت با درخواست‌های نقل و انتقالی باید چه اقداماتی را انجام دهند. صلواتی در این باره خطاب به دانشجویان می‌گوید: «درصورتی‌که هزینه بررسی مدارک پرداخت نکرده باشند بایستی هزینه بررسی مدارک را در سامانه منادا واریز کنند و سپس برای تسویه‌حساب (دانشجویان انتقالی) یا ارسال لیست دروس (میهمانی) از واحد مبدأ پیگیری کنند و پس از آن می‌توانند برای ثبت‌نام یا تشکیل پرونده به واحد مقصد مراجعه کنند.»


دانشجویان برای انتقالی و میهمانی باید چقدر پرداخت کنند؟
یکی از ابهامات مهم دانشجویان مربوط به هزینه‌های نقل و انتقالی است. بر اساس اعلام مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی؛ «هزینه‌های دریافتی در واحد مبدأ برای دانشجویان انتقالی و میهمان مطابق ماده ۱۳ آیین‌نامه نقل و انتقالات دانشجویان است و نسبت به سال گذشته تغییر نداشته است.»

بر مبنای ماده ۱۳ آیین‌نامه نقل و انتقالی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی؛ «هزینه انتقال دانشجویان در مقاطع کاردانی ۶ میلیون ریال، کارشناسی ۹ میلیون ریال، کارشناسی ارشد ۱۵ میلیون ریال، دکتری حرفه‌ای و تخصصی ۴۰ میلیون ریال است که توسط واحد مبدأ در زمان تسویه‌حساب دریافت می‌شود.»

هزینه میهمانی نیز برای هر نیمسال در مقاطع کاردانی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال، کارشناسی ۴ میلیون ریال، کارشناسی ارشد ۸ میلیون ریال و دکتری حرفه‌ای و تخصصی ۱۵ میلیون ریال است که به همراه شهریه ثابت توسط واحد مقصد اخذ و به‌حساب واحد مبدأ واریز می‌شود.

در این میان برخی از دانشجویان که با درخواست نقل‌وانتقالی‌شان موافقت شده، پشیمان شده‌اند و می‌خواهند انصراف بدهند و به همین دلیل می‌خواهند بدانند که چگونه می‌توانند انصراف بدهند. مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی درباره امکان انصراف دانشجویان از انتقالی و میهمانی می‌گوید: «در صورت مراجعه نکردن دانشجو؛ عدم پرداخت هزینه بررسی یا ارائه ندشتن دروس در مقصد امکان انصراف خواهند داشت.» وی ادامه می‌دهد: «دانشجویان برای انصراف از انتقالی و میهمانی از مبدأ باید به‌صورت کتبی انصراف خود را اعلام کنند.»


زمان آغاز ثبت درخواست انتقالی و میهمانی در نیمسال دوم تحصیلی
تعدادی از دانشجویان که فرصت ثبت درخواست انتقالی و میهمانی در نیمسال اول را از دست داده‌اند می‌پرسند که از چه زمانی می‌توانند درخواست‌های خود را برای نیمسال آینده ثبت کنند. به گفته صلواتی، مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه؛ «ثبت‌نام درخواست انتقالی و میهمانی دانشجویان برای نیمسال دوم تحصیلی از اول تا ۳۰ آذرماه ۱۴۰۰ در سامانه منادا انجام می‌شود.»

البته دانشجویان برای اینکه بتوانند از امکان انتقالی یا میهمانی استفاده کنند باید شرایط لازم را داشته باشند. نداشتن منع ادامه تحصیل به دلیل شرایط آموزشی، انضباطی و نظام‌وظیفه و سپری کردن حداقل یک نیمسال در واحد مبدأ ثبت‌نام (به‌استثنای واجدین شرایط مهمانی یا انتقال از بدو پذیرش) جز شرایط عمومی در نظر گرفته شده است.

همچنین انتقال صرفاً برای پذیرفته‌شدگان با آزمون و با توجه به ضوابط امکان‌پذیر است، انتقال و مهمانی دانشجویان دوره‌های خودگردان فقط به واحدهای مجری دوره‌های خودگردان امکان‌پذیر است.

انتقال تنها در صورت وجود مقطع، رشته، گرایش و تطابق سال قبولی در واحد مقصد امکان‌پذیر است. انتقال در هر یک از مقاطع تحصیلی در نیمسال آخر تحصیلی ممنوع است.

در صورت داشتن مجوز مهمانی (یک ترم) در مقطع کارشناسی ارشد، اخذ پایان‌نامه صرفاً با موافقت واحدهای مبدأ و مقصد امکان‌پذیر است. و اخذ رساله در مقطع دکتری برای دانشجویان میهمان (یک ترم) ممنوع است. انتقال و مهمانی در مقطع دکترای تخصصی به غیر از ضوابط خانواده شاهد و ایثارگران، دانشجویان بیمار و معلول، ماده ۷۱ قانون خدمات کشوری، جدول هم‌ترازی آیین‌نامه ممنوع است.

انتقال مجدد در هر مقطع تحصیلی ممنوع است. انتقال و مهمانی از واحد الکترونیکی (با توجه به غیرحضوری بودن تحصیل) به سایر واحدهای دانشگاهی ممنوع بوده و بالعکس با توجه به ضوابط امکان‌پذیر است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
زندگی درس حساب است، خوبیها را جمع، بدیها را کم ، خوشی ها را ضرب و شادیها را تقسیم کنیم