سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ / ۱۹:۱۷
کد مطلب: 55165
۱

۱۵ روش تقویت روحیه و انرژی مثبت در زندگی

۱۵ روش تقویت روحیه و انرژی مثبت در زندگی
به گزارش مجله آنلاین آمریکایی «Self»، بسیاری از ما شاید دقت نکرده باشیم که انجام برخی کار‌ها می‌تواند روحیه ما را بالا برده و تقویت کند.
 
طبق بررسی ها تماشای یک نمایش تلویزیونی شاید برای همه افراد سبب نشود تا روحیه شان تقویت شود اما چند کار ساده می‌تواند حال شما را تغییر دهد.

۱- پرده‌های خانه را کنار بزنید
این کار شاید در نگاه اول احمقانه به نظر برسد؛ اما اگر شما نمی‌توانید به پیاده روی روزانه بروید و یا بخاطر محدودیت‌ها از رفتن بیرون احساس استرس می‌کنید، کنار زدن پرده های خانه‌تان در صبحگاهان می‌تواند راهی زیبا برای جهان طبیعت باشد.

حتی در روز‌های ابری، نور طبیعی می‌تواند به روشن شدن فضای خانه شما کمک کند. حتی اگه خانه شما به اندازه کافی گرم باشد، با باز کردن پنجره ها، انرژی مضاعفی را دریافت می‌کنید.

۲- خواندن کتاب برای کودکان
خواندن کتاب برای فرزندتان به شما کمک می‌کند تا رویای آن‌ها را زنده نگه دارید. حتی اگر شما نتوانید کتاب بخوانید، غوطه ور کردن خود در یک چیز ساده و دنیایی سالمتر، همان چیزی خواهد بود که شما به آن نیاز دارید.

۳- با کودکان خود صحبت کنید
صحبت باکودکان واقعا سرگرم کننده است. این کار سبب می‌شود تا به دنیای معصومیت و تواضع باز گردید.کافی است از او یک سؤال خنده دار بپرسید تا ببینید این مکالمه شما را به کجا می‌کشد.

۴- فهرست سپاسگزاری داشته باشید
تمرین سپاسگزاری و شکرگزاری یک روش امتحان شده و درست برای تقویت روحیه بسیاری از افراد به شمار می‌رود؛ هرچه قدر شما بیشتر سپاسگزار باشید، بیشتر خود را بر مثبت نگری تمرین می‌دهید؛ حتی اگر همه چیز به شدت فاجعه بار باشد.

۵- تعویض ملحفه‌ها
درست است؛ این کار شاید در نگاه اول بیش از آنکه اقدامی شادکننده باشد، اقدامی بهداشتی است اما کشیدن رویه تخت با پارچه‌ای تمیز، احساس خوبی به انسان می‌دهد. سعی کنید رایحه تازه و دلنشین مایعی را که با آن پارچه را شسته اید، تنفس کنید. این کار در روحیه شما تأثیرگذار خواهد بود.

۶- آواز خواندن
زمزمه کردن ترانه‌ها تأثیر آرامش بخشی بر انسان دارد؛ همچنانکه انجام حرکات موزون نیز شاید بتواند برای شما تأثیرگذار باشد. تحقیقات نشان می‌دهد آواز خواندن و انجام حرکات موزون می‌تواند روحیه شما را تقویت کند و از استرس تان بکاهد.

۷- خواندن یک صفحه از کتاب مورد علاقه تان
یکی دیگر از راهکار‌های تقویت روحیه، خواندن یک صفحه از کتابی است که آن را دوست دارید. در واقع این بستگی به شما دارد که چه کتابی را دوست داشته باشید. هرآنچه که برای شما شادی آور است، بخوانید و اگر برای این کار مشکل نیز دارید، از کتاب‌های صوتی بهره بگیرید.

۸- بخندید و بخندانید
تلاش کنید تا دیگران و یا حتی خودتان را بخندانید. یافتن راه‌هایی برای خندیدن می‌تواند به وضوح استرس را کاهش دهد و روحیه را تقویت کند.

۹- خوردن صبحانه
اگر برنامه معمول خود را ندارید و یا از خانه کار می‌کنید، کار‌هایی مانند خوردن و خوابیدن در کنار هم قرار گیرند. برای همین منظور، یافتن زمانی برای سرو صبحانه در صبح به شما کمک می‌کند تا روز خود را با یک «شروعی رسمی» آغاز کنید. اگر شما تقریبا بیشتر ساعات بیداری تان را در خانه می‌گذرانید، امری مفید به شمار می‌رود.

۱۰- دوش گرفتن
اگر شما با افراد دیگری زندگی می‌کنید، یافتن زمانی برای آنکه به خودتان برسید، امری دشوار به نظر می‌رسد، دوش گرفتن ممکن است امری تعیین کننده باشد. دوش گرفتن در واقع اختصاص زمانی خواهد بود تا شما در خصوص هر چیزی فکر کنید و حتی شاید با اندکی گریه، اندوه هایتان را تخلیه کنید. آنجا شاید تنها جایی باشد که افراد به حریم خصوصی شما احترام می‌گذارند.

۱۱ - نوشتن برنامه روز‌های خوب و بد
ایجاد برنامه‌ای برای کنار آمدن با روز‌های بد اگرچه امری عالی است اما نوشتن برخی کار‌هایی که می‌توانید در یک روز خوب هم داشته باشید نیز مفید به نظر می‌رسد؛ به مانند رتق فتق کار‌های معمول عقب مانده و یا جشن گرفتن برای اینکه احساس خوبی دارید.

داشتن برنامه برای روز‌های خوب و هم روز‌هایی که از نظر شما شاید بد به نظر برسد، «هر دو تجربه» را عادی می‌کند و نگه داشتن این برنامه در کنار خود، امری مفید خواهد بود. به یاد داشته باشید تا این برنامه‌ها را در کنار تخت خود نگه دارید تا بتوانید با برنامه صبحگاه خود ادغام کنید.

۱۲- مدیتیشن کنید
انجام مدیتیشن یکی از اقدامات مفیدی است که این روز‌ها در همه گیری کرونا انجام می‌دهد. اپلیکیشن‌هایی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا تمرین‌های مدیتیشنی خود را توسعه دهید؛ درصورتی که تفکر شما را اذیت می‌کند و قادر به مدیتیشن نیستید، تنها چشمان خود را بسته و برای چند دقیقه نفس بکشید.

۱۳- تماشای حیوانات
تماشا و یا بازی با یک حیوان می‌تواند در تقویت روحیه شما تأثیرگذار باشد. بازی با یک حیوان خانگی و یا تماشای فیلمی از آن‌ها برای شما خوب است.

۱۴- کسب مهارت‌های کوچک
شاید در خصوص کسب مهارت‌های کوچکی نظیر دوزندگی و یا نویسندگی شنیده باشید؛ اما مهارت‌های جدید ممکن است هزینه بر و استرس زا باشد. بجای انجام آن، امتحان کردن مهارت‌ها و کار‌هایی ساده و کوچک سبب ایجاد شادی و سرگرمی جدید می‌شود. 

۱۵- به دیگران خوبی کنید
انجام کار خوب در حق دیگران لازم نیست خیلی پرخرج و مفصل باشد. این کار می‌تواند حتی با تعریف کردن از یکی از نزدیکانتان باشد؛ همچنانکه شما می‌توانید برای هم اتاقی تان شام درست کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
اندكي غرور به آدم كمك مي كند كه فاصله اش را حفظ كند. آلبر كامو