کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

باشگاه تاب آوری

توسعه تاب آوری عاطفی. بخش سوم

مهسا عبدالهی

2 مهر 1400 ساعت 10:28

سه مرحله برای توسعه تاب آوری عاطفی وجود دارد که نشان دهنده مسیر شما برای درک احساسات در محل کار است و ساختاری برای یادگیری تاب آوری عاطفی فراهم می کند.


تاب آوری عاطفی یک طرز فکر و یک مجموعه مهارت است که منجر به دستیابی به نتایج می شود.

ملزوماتتاب آوری عاطفی درواقع مستلزم توجه به 9)شش جنبه از خودآگاهی مربوط به احساسات است، که به اعتقاد نویسنده در بخش اصلی ذهنیت تاب آوری عاطفی شما قرار دارد.

این شش اصل را باید به عنوان یک رابطه مهم با تاب آوری عاطفی خود در نظر بگیرید. بعلاوه اینها بر آنچه تامل و تمرکز می کنید، نحوه کنترل احساسات خود و دیگران و نحوه عملکرد تان درهنگام کار تیمی تأثیر می گذارد.

سه مورد از ملزومات در باره خود ( تاب آوری فردی) و سه مورد دیگردر باره فعالیت به عنوان بخشی از یک تیم است. یک تیم می تواند حداقل دو نفر باشد. هر دو بخش تاب آوری، برای دستیابی به عملکرد بالا در محل کار مهم هستند.

مهارت ها - پنج مهارت مرتبط با احساسات، به شما کمک می کنند تا زمانی که در شرایط کاری به چالش کشیده شدید، اقدام صحیح را انجام دهید. این مهارت های عملی نشان دهنده مهارت های تاب آوری عاطفی شما هستند. استفاده از آنها به شما در ایجاد انعطاف پذیری شخصی و تیمی کمک می کند.

نتایج – در نهایت، هنگامی که بر ملزومات و مهارتهای تاب آوری عاطفی تمرکز کردید ، احتمالا در چهار حوزه نتیجه در کار به خوبی عمل خواهید کرد. با انجام اقدامات در این چهار حوزه کار خود، می توانید انعطاف پذیری احساسی خود را هماهنگ کنید.
 

ملزومات: ملزومات شامل کنترل احساسات خود و دیگران است. از شما دعوت می شود تا از درک خود برای اولویت بندی مهارت های تمرکز و ایجاد نتایج در تاب آوری شخصی و تیمی استفاده کنید.

تاب آوری فردی
سه عامل اساسی برای درک بخش اصلی تاب آوری شخصی شما وجود دارد. به مانند یک فشارسنج، با توجه به احساسی که نسبت به خود دارید، عزت نفس تان در گفتگوی درونی و اعتماد به نفس بیرونی تان منعکس می شود. خویشتن داری، نحوه واکنش شما به سناریوهای کاری روزمره را تعیین می کند. مشکلات در خویشتن داری می تواند منجر به سوء تفاهم و درگیری شود.

خلق و خوی شما حجم انرژی مثبتی است که در تعاملات ایجاد می کنید و نشان دهنده نگرش شما نسبت به گذشته، حال و آینده است.

 

تاب آوری تیمی
سه عامل اساسی برای درک بخش اصلی تاب آوری تیمی شما وجود دارد. موفقیت شخصی ما در محل کار در خلا رخ نمی دهد، اما محل کار ما پیچیده تر شده و متکی به فعالیت با و از طریق همکارانی است که برای دانش، اطلاعات و ایده ها روی آنها حساب می کنیم. ما می دانیم که هر ارتباطی با افراد هم تیمی در زمینه و بستر ارتباطی شکل داشته و جریان دارد.

رویدادهای یک تیم می تواند موجب انواع حالات احساسی شود. زمانی که تهدید یا مشکلی را حس می کنید ، از مشارکت خود در تعامل با دیگران صرف نظر می کنید و درهنگام حس حمایت از طرف تیم ، احتمالاً تعامل سازنده ای با همکاران خود ایجاد خواهید کرد.

احساسات، هم تهدید و هم فرصت را به خود به همراه دارد. واضح است که محل کار ما یک اکوسیستم انسانی است که در آن اقدامات و واکنش های ما نسبت به یکدیگر باعث ایجاد هیجانات و احساسات تیمی ویا فراتر از آن می شود.
 

موفقیت ما در محل کار به کیفیت روابط ما با همکاران، مشتریان و ذینفعان اصلی بستگی دارد. این موضوع مربوط به سه فصل بعدی است: همدلی، درک و ملاحظه به عنوان موازنه متقابل با خودخواهی یا تلاش برای موفقیت خودمان.

سوال این است که چگونه این ملزومات را پرورش دهیم، تا بتوانیم بهترین نتایج را با دیگران و از طریق آنها به دست آوریم. این سه فصل یک سیستم تضمین کیفیت را برای تعاملاتی که برای موفقیت در کار شما مهم است به شما ارائه می دهد.
 

با تمرکز بر ملزومات شش گانه در قسمت اول، شما نقش خود را در ایجاد نوع محل کار مورد نظرکا ایفا خواهید کرد، جایی که شما و همکاران تان احساس درک، ارتباط، ارزش و توانایی می کنید تا بهترین کار خود را به یکدیگر و سازمان ارائه دهید.

یک اصل اساسی در فلسفه بودایی باستان این است که بین همه موجودات زنده و بی جان ارتباط و وابستگی متقابل وجود دارد. در سه دهه گذشته، تحولات فیزیک شواهد روشنی را در این باره به ما نشان داده است. بین ملزومات شش گانه ارتباطاتی وجود دارد که در بخشهای بعدی، با جزئیات بیشتری به آنها خواهیم پرداخت.


برگرفته از: کتاب تاب آوری عاطفی - نوشته گیتو باروانی
مترجم: مهسا عبدالهی


کد مطلب: 55189

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/55189/توسعه-تاب-آوری-عاطفی-بخش-سوم

میگنا
  https://www.migna.ir