سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲ مهر ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۹
کد مطلب: 55190
۲
ایران در سوگ بزرگ مردِ کوچک

علی لندی، نوجوان فداکار ایذه‌ای آسمانی شد

علی لندی، نوجوان فداکار ایذه‌ای آسمانی شد
با عرض تاسف علی لندی قهرمان خوش غیرت ۱۵ ساله خوزستانی پس از تحمل چندین روز درد و رنج حاصل از سوختگی حادثه آتش سوزی در اولین ساعات بامداد امروز جمعه دوم مهرماه در بیمارستان امام موسی کاظم(ع) اصفهان درگذشت.
 
ماجرا از این قرار بود که ۱۸ شهریورماه امسال درحالی که نوجوان ۱۵ ساله‌ ایذه‌ای میهمان خانه خاله‌اش بود، شعله‌های آتش به جان خانه همسایه افتاد.

زن مسن ۸۰ ساله و دخترش به‌ دلیل آتش گرفتن کپسول پیک‌نیک در میان شعله‌های آتش گرفتار شده بودند و جان‌شان به خطر افتاده بود. در این موقعیت دلهره‌آور و خطرناک و پیش از رسیدن نیروهای امدادی و آتش‌نشان به محل، نوجوان ۱۵ ساله بدون تردید و ترس دل به آتش زد تا جان دو زن گرفتار در میان دود و آتش را نجات دهد.

نوجوان فداکار و بی باک کپسول پیک نیک را برداشت و به خانه خاله‌اش برد تا از بالکن بیرون بیندازد، اما بالکن حفاظ داشت و متاسفانه نوجوان شجاع گرفتار آتش و سوختگی شد. علی لندی، نوجوان ۱۵ ساله که در این حادثه دچار سوختگی شدید شده بود به بیمارستان طالقانی اهواز منتقل شد و دو زن همسایه نیز یکی به‌طور سطحی و دیگری با درصد بیشتر دچار سوختگی شده بودند.

در پی وقوع آتش‌سوزی در یکی از محلات شهر ایذه که منجر به گرفتاری دو زن میان‌سال و مسن در آن خانه شد، علی لندی نوجوان ۱۵ ساله، پیش از رسیدن نیروهای امدادرسان و آتش‌نشانی به محل، با فداکاری دل به آتش زد تا دو نفر گرفتار را نجات دهد، ولی خود گرفتار آتش شد. میزان سوختگی این نوجوان فداکار، وی را راهی بیمارستان آیت الله طالقانی اهواز کرد.

علی لندی با بیش از ۹۰ درصد سوختگی در وضعیت نامساعدی قرار داشت و پس از اقدامات اولیه در بیمارستان سوانح سوختگی آیت الله طالقانی اهواز برای سیر مراحل درمان به بیمارستان امام موسی کاظم(ع) در اصفهان اعزام شد. اما سرانجام نوجوان فداکار ایذه‌ای با وجود تلاش پزشکان و کادر درمانی بیمارستان، پس از تحمل رنج ناشی از جراحات سوختگی، بامداد امروز (جمعه_۲ مهرماه) در بیمارستان امام موسی کاظم(ع) اصفهان درگذشت.

اگرچه قهرمان دهه هشتادی خیلی زود از میان ما پرکشید و روحش آسمانی شد، ‌اما با شجاعت و ایثار خود بار دیگر ثابت کرد خون جوانمردی همیشه در رگ‌های جوانان این مروز و بوم جاری است.

مرگ ناباورانه علی ۱۵ ساله همه ما را متأثر کرد، اما بی شک روحش در آسمان شاد و نامش همواره به فداکاری و شجاعت زنده می‌ماند.


همچنین در طی این روزها بسیاری از مسئولین استانی و کشوری از کار قهرمانانه این نوجوان خوزستانی تقدیر و تمجید کردند.

 
 

پیام تسلیت رییس‌جمهوری در پی‌درگذشت «علی لندی»
سیدابراهیم رییسی در پیامی درگذشت علی لندی،‌نوجوان فداکار ایذه‌ای را تسلیت گفت.
در پیام رئیس جمهور آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

تاریخ ایران عزیز، مشحون از رشادت‌ها و فداکاری‌های قهرمانانی است که جان بر سر آرمان‌های انسانی نهاده‌اند.
درگذشت غم‌انگیز فرزند عزیزم علی لندی، نوجوان غیور ایذه‌ای، مایه تأسف و تاثر گردید. نام این نوجوان عزیز که دلاورانه و پروانه‌وار به دل آتش زد تا جان دو انسان را نجات دهد، در شمار قهرمانان ملی این مرز وبوم و در امتداد حسین فهمیده‌ها و بهنام محمدی‌ها، ثبت خواهد شد.

داستان ایثار این قهرمان ملی، باید به زبان هنر و قلم اصحاب فرهنگ و رسانه به گونه ای تاریخی روایت شود تا این نوجوان اسوه، الهام‌بخش نسل‌های آینده فرزندان ایران اسلامی باشد.

بی شک، هر ایرانی به داشتن چنین فرزندان غیوری به خود می بالد. اینجانب، درگذشت تاثر برانگیز فرزند عزیزمان را تسلیت عرض نموده و برای بازماندگان آن مرحوم از درگاه پروردگار متعال، صبر و تسلی خاطر مسألت دارم.

تسلیت معاون اول رئیس‌جمهور
معاون اول رئیس جمهور با صدور پیامی درگذشت نوجوان فداکار ایذه‌ای را تسلیت گفت.
متن پیام تسلیت محمد مخبر به شرح زیر است:

« بسم الله الرحمن الرحیم
خبر تلخ و ناگوار درگذشت شهادت گونه آقای علی لندی نوجوان ١٥ ساله ایذه ای که با وجود سن کم از جان خود گذشت و جان دو زن گرفتار در آتش را نجات داد و برگ زرین دیگری بر فداکاری های فرزندان و قهرمانان این مرز بوم قهرمان پرور افزود، موجب تاثر و تالم فراوان گردید.

هر چند آسمانی شدن این نوجوان عزیز اندوهبار و غم انگیز است و مرگ او مردم ایران را متاثر نمود اما اقدام ایثارگرانه وی الگو و سرمشقی ماندگار برای همه نوع دوستان و کسانی است که در جهت گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی تلاش می کنند.

مصیبت فقدان این نوجوان غیور را به ملت ایران بخصوص مردم شریف شهرستان ایذه، دوستان، اقوام و بستگان به ویژه خانواده گرامی آن فقید سعید صمیمانه تسلیت می گویم و از خداوند بزرگ برای ایشان رحمت و رضوان واسعه الهی و برای بازماندگان محترم صبر و اجر مسالت می کنم.

 
همچنین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت شهادت‌گونه نوجوان فداکار «علی لندی» را تسلیت گفتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
برای انسان نابینا شیشه و الماس فرقی ندارد اگر کسی قدرتان را ندانست فکر نکنید شیشه اید یقین بدانید که او نابیناست ...