چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۵ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۶
کد مطلب: 55238
۸

چندان در معرض امور منفی قرار نگیرید

عفت حیدری
چندان در معرض امور منفی قرار نگیرید
اولین کار آن است که تاثیرات بیرونی منفی را محدود کنید. این کار شامل محدود کردن بسیاری از رسانه ها، موسیقی ها، بازی های ویدیویی و اینترنت و هر کسی که انرژی شما را می خشکاند و به یغما می برد، است.

یادتان باشد که کل فرهنگ ما بر پایه نیازهای نفسانی است و فرهنگ ما را می ترساند. ما همیشه با مسائلی بمباران می شویم که ما را در ترس و منفی گرایی نگه می دارد. باید هر مسئله ای که باعث ترس و خشک و خستگی با حس ناتوانی می شود را از زندگی خود حذف کنید یا تا جایی که می توانید آن را کم کنید.

بیایید برای مثال اخبار را در نظر بگیریم. طبعا بد نیست از اوضاع جامعه مطلع باشیم و باید زیر صخره زندگی کنیم تا بتوانیم از موج اخبار و اینترنت در 24 ساعت شبانه روز در امان بمانیم.

اخبار یک حرفه است که توسط آگهی دهندگانی حمایت می شوند که دیدگاه خاصی دارند. بیش تر نمایش های تجاری تلویزیونی توسط اسپانسرهایی حمایت می شوند که در اصل درصدد هستند به شما پیام هایی بدهند که می خواهند آنها را باور کنید. اگر شما اهل رسانه باشید و بدانید که رسانه ها چطور کار می کنند خوب است و به این ترتیب ناآگاهانه تحت تاثیر قرار نخواهید گرفت. اما برای منی که به ندرت می توانم بعد از تماشای اخبار تلویزیونی دیدگاه و خلق و خوی مثبتم را حفظ کنم چه لزومی دارد که اخبار را تماشا کنم. چرا؟

برای آن که هیچ انسان دارای سیستم های عصبی و غدد درون ریز و ایمنی، نمی تواند تمام اخبار منفی از سراسر دنیا را که روزانه به اتاق نشیمن وی می رسد، پردازش کند. صادقانه بگویم که هر کدام از ما به اندازه کافی درگیر مسائل شغلی، محله و خانواده های خود هستیم و دیگر نیازی به تحمل مسائل جهان نداریم. پس باید از منفی گرایی اجتناب کنیم، چرا که منفی گرایی باعث می شود از قدرت خود برای ایجاد تغییر مثبت در زندگی و دنیا فاصله بگیریم.

منفی گرایی درست بر عکس عمل می کند، انرژی و نیروی ما را خشک و ناتوان می سازند. ما در اینصورت چطور می توانیم در برابر درد و تخریب، متفاوت عمل کنیم؟ ماندن در وضعیت ارتعاش پایین فلج کننده است. بنابراین باید هر کاری که لازم است انجام دهید تا ارتعاش خود را به سطح بالاتر یعنی خوش بینی، امید و لذت برسانید.

وقتی به بخش الهی درون تان مرتبط می شوید، دیگر با انرژی مثبت خالص متحد هستید و این انرژی مثبت خالص یک حوزه مغناطیسی در اطراف شما ایجاد می کند که انرژی مثبت خالص بیش تری را به سمت شما جذب می کند. این نوعی از انرژی است که برای دیگران روحیه بخش و الهام بخش است.

انرژی مثبت بر مبنای سازندگی نیست، بلکه بر عکس یک انرژی است که به خشونت و وحشی گری تمایل دارد. انرژی مثبت به شما الهام می دهد که در طبیعت قدم زده و به غریبه ها لبخند بزنید و منبع خیر و خوبی باشید. انرژی مثبت خالص انرژی است که به سیاره زمین روحیه داده و آنرا شفا می دهد. این حقیقت مهمی است.

احتمالا در مورد استفاده از جملات تاکیدی به عنوان شیوه ای برای تغییر الگوهای منفی شنیده اید، اما جملات تاکیدی دقیقا چه هستند و شما چطور از آنها استفاده می کنید؟ جملات تاکیدی به معنای بیان یک حقیقت اند، حقیقتی قوی و عمومی برای حمایت احساسی.

بنابراین جمله تاکیدی، جمله ای قوی است که به عنوان یک حقیقت شما را به لحاظ احساسی حمایت می کند تا هدف مطلوب شما را جلو بیاندازد. یک نمونه از جمله تاکیدی آن است که بگویید من آزاد و خوشبخت و سالمم. خوشبختی حق مسلم من است.من برای لذت به دنیا آمده ام.

برای استفاده از جملات تاکیدی خیلی ساده آنها را مقابل آیینه با صدای بلند بگویید. وقتی این کار را انجام می دهید، عملا مسیرهای عصبی تازه ای را در مغزتان ایجاد می کنید. این کار بلافاصله اتفاق نمی افتد اما یادتان باشد که من در شروع این فصل چه گفتم. مغز شما در کاری که مرتبا آن را تکرار نماید، مهارت پیدا می کند.

بنابراین وقت بگذارید تا اطمینان پیدا کنید که جملات تاکیدی برای شما لذت بخش باشد. اگر جملات تاکیدی را طوطی وار و بدون توجه تکرار کنید، تغییر چندانی در زندگی تان ایجاد نمی کند.


مترجم: عفت حیدری
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
برای موفقیت لازم نیست نابغه باشی فقط کافیه یه قدم جلوتر باشی/ انیشتن