کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ممنوعیت فعالیت سازمان سنجش و آموزش و پرورش در حوزه کنکور

باشگاه خبرنگاران , 8 مهر 1400 ساعت 8:02

رییس کمیسیون آموزش شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت که در مصوبه جدید این شورا مربوط به کنکور، فعالیت سازمان سنجش و آموزش و پرورش ممنوع است.


رجبعلی برزویی رییس کمیسیون آموزش شورای عالی انقلاب فرهنگی  در خصوص  طرح ساماندهی سنجش و پذیرش دانشجو بیان کرد: موضوع سازماندهی و پذیرش دانشجو یک پکیج کامل بود که بخشی از آن در جلسه شورایعالی تصویب شده است و بخشی دیگری از آن که مربوط به پذیرش دانشجویان پزشکی در مقطع کارشناسی است.
 
او ادامه داد:  در این طرح پیش بینی شده بود ۳۰ درصد از ظرفیت پذیرش پزشکی به مقطع کارشناسی انتقال پیدا کند که ضوابط و آیین نامه‌هایی آن باید تدوین شود بخش دومی که در حال بررسی و تصویب است تبلیغات موسسات کنکوری بوده که بر اساس این طرح باید تمام  اشخاص حقوقی و حقیقی مجوز‌ تبلیغات خود را از وزارت آموزش و پرورش دریافت کنند و تبلیغات غیر قانونی ظرف یک سال  بایدتعیین تکلیف شوند.

رییس کمیسیون آموزش شورای عالی انقلاب فرهنگی  بیان کرد: بر اساس مصوبه جدید شورای عالی فعالیت سازمان سنجش و آموزش و پرورش در حوزه کنکور از این به بعد ممنوع است.

برزویی در خصوص فعالیت موسسات کنکوری گفت: اولویت ما  جلوگیری و تعطیلی این موسسات نیست، بلکه باید این موسسات سازماندهی و هدفمند باشند و در تبلیغاتشان از موارد کذب استفاده نکنند که با نظارت آموزش و پرورش این امر محقق می شود.
 
 


کد مطلب: 55282

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/55282/ممنوعیت-فعالیت-سازمان-سنجش-آموزش-پرورش-حوزه-کنکور

میگنا
  https://www.migna.ir