کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چرا مردان در روابط جنسی تنوع طلب‌تر از زن‌ها هستند؟

تنوع طلبی در مردان و اشک های بی پایان زنان

12 مهر 1400 ساعت 1:32

تنوع طلبی در واقع رفتاری آزادانه است که برخی از افراد نسبت به وظایف خود و تعهداتشان پیرامون همسر و زندگی مشترکشان از خود بروز می دهند. ماندن در رابطه ای که یکی از طرفین آن تنوع طلب باشد بسیار سخت و آزار دهنده است.


تنوع طلبی شاید در زمینه های عادی مانند علاقمندی به امتحان کردن غذاها یا لباس ها و وسایل مختلف بدون اشکال باشد، اما تنوع طلبی جنسی و تنوع طلبی عاطفی اثرات مخربی بر روی شخصیت افراد و جایگاه اجتماعی آن ها می گذارد.

اما تنوع طلبي جنسي، نوعي رفتار جنسي است که با ميزان اشتغال ذهني به روابط جنسي متعدد و حيطه رفتاري آن با ميزان تلاش فرد براي برقراري رابطه جنسي با افراد جديد، يا به اشکال متفاوت مشخص مي شود.

چه زمانی یک انسان تنوع طلب می شود؟
تنوع طلبی جنسی را میتوان به عنوان یک مسئله اصلی بیان کرد و نمی توانیم آن را زیر شاخه ی دیگر مسائل قرار دهیم . اگر بخواهیم به زبان ساده تنوع طلبی جنسی را تعریف کنیم میتوان اینطور بیان کرد: زمانی که فردی از روی علاقه ی خود وارد یک رابطه عاطفی می شود اما فکر میکند که فرد بهتری هم برای برقراری رابطه با او وجود دارد. از نظر اشخاصی که به عارضه تنوع طلبی دچارند با وارد شدن به هر مکانی فکر میکنند که افراد بهتر، موقعیت های بهتر، شرایط بهتر و در کل هر چیز مناسب تر و بهتری از شرایط فعلی که در آن قرار دارند وجود دارد!


نشانه‌های تنوع‌طلبی
پژوهشگران در مورد نشانه‌های اعتیاد به رابطه جنسی یا تنوع‌طلبی، اختلافات بسیاری با یکدیگر دارند، اما به طور کلی نشانه‌های آن، شامل موارد زیر است:

مهارت در پنهان‌کاری
شخصی که تنوع‌طلب است، کم کم مهارت زیادی را در پنهان‌کاری به دست می‌آورد، چون کم کم یاد می‌گیرد که چگونه اعضای خانواده، دوستان، همسر و فرزندانش را فریب بدهد تا آنها متوجه خیانت‌ها و تنوع‌طلبی او نشوند. این افراد یاد می‌گیرند که چگونه زبان بدن‌شان را کنترل کنند و دروغ بگویند، به طوری که دیگران متوجه دروغ‌هایشان نشوند. افراد تنوع‌طلب، مکان‌هایی را برای رابطه‌هایشان انتخاب می‌کنند که کسی نمی‌شناسد و احتمال آنکه کسی از راه برسد و فعالیت‌شان را مختل کند، کم باشد.

افکار و تخیلات جنسی زیاد
مردان و زنان تنوع‌طلب در اکثر اوقات روز در ذهن‌شان افکار و تخیلات جنسی دارند و کم کم نسبت به این افکار، وسواس پیدا می‌کنند و زمان بیشتری را صرف این افکار و تخیلات ذهنی می‌کنند. درواقع ذهن این افراد، اکثرا درگیر موضوعات جنسی است.

برقراری روابط اجباری
این افراد، با اشخاص غریبه و ناآشنا مدام وارد روابط جنسی می‌شوند. حتی برای آن که طرف مقابل را مجبور به برقراری رابطه جنسی کنند، ممکن است او را غرق در عشق و محبت کنند تا طرف مقابل فریب بخورد، ممکن است به او پیشنهاد پول بدهند و یا حتی به صورت اجباری با او رابطه برقرار کنند. درواقع افراد تنوع‌طلب، از هر راهی برای برقراری رابطه جنسی با افراد موردنظر، استفاده می‌کنند.

مختل شدن سایر جنبه‌های زندگی
افراد تنوع‌طلب به دلیل اینکه اکثر روز را درگیر رفتارهای جنسی و برقراری رابطه با افراد مختلف هستند، معمولا در زندگی شخصی‌شان زیاد موفق نیستند و هدف خاصی ندارند. اغلب به خاطر افراطی در رفتارهای جنسی، جنبه‌های مختلف زندگی مثل شغل، تحصیل، روابط با دوستان و خانواده این افراد با چالش روبه‌رو می‌شود. این افراد به خاطر تنوع‌طلبی‌شان، حتی ممکن است از شغل و تحصیل‌شان منصرف شوند و یا اخراج شوند.

ناتوانی در کنترل و متوقف کردن رفتارها
مردان و زنان تنوع‌طلب، معمولا نمی‌توانند رفتارهایشان را کنترل کنند. حتی افرادی که از پیامدهای رفتارهایشان آگاه هستند نیز در کنترل یا متوقف کردن تنوع‌طلبی‌شان، ناتوان هستند. در معرض خطر قرار دادن خود یا دیگران این افراد گاهی در شرایط پرخطر و ریسکی با شخص مورد نظرشان رابطه جنسی برقرار می‌کنند و توجه ندارند که ممکن است خودشان یا طرف مقابل، در معرض خطر باشد. به عنوان مثال ممکن است در مکان‌های مختلف شخص بخواهد با طرف مقابل رابطه جنسی برقرار کند و در نظر نگیرد که شاید موقعیت مناسبی نباشد یا شخص تمایل نداشته باشد، یا حتی ممکن است فرد تنوع‌طلب در نظر نگیرد که ممکن است بیماری مقاربتی داشته باشد و به طرف مقابل منتقل کند. به طور کلی افراد تنوع‌طلب، به دلیل اینکه نمی‌توانند رفتارهایشان را کنترل کنند، هیچ چیزی را در نظر نمی‌گیرند و ممکن است در هر شرایطی از طرف مقابل درخواست برقراری رابطه را بکنند.

احساس گناه و پشیمانی
عده‌ای از افرادی که به اشتباه بودن رفتارهایشان آگاه هستند، بعد از برقراری رابطه جنسی، احساس گناه و پشیمانی دارند اما به دلیل اینکه قادر نیستند دست از تنوع‌طلبی‌شان بردارند، دوباره و دوباره این رفتارها تکرار می‌شوند.

►از جمله مهمترین علل بروز تنوع طلبی در زنان و مردان موارد زیر است:
• عدم رضایت کافی از روابط عاطفی و جنسی با همسر و یا پارتنر خود
• دوری بیش از حد میان زوجین

• مشغول شدن به فضاهای اجتماعی مجازی و توجه بیش از حد به این برنامه ها
همواره عوامل تاثیر گذار زیادی مانند (تماشای پورنوگرافی، فیلم‌های نامتعارف، سایت‌های مبلغ جنسی و…) میتواند به این امر شدت بخشد و منجر به یک انتظار سیری ناپذیر در افراد خواهد شد.

• مشکلات رفتاری و زمینه ای عدم اعتماد به نفس

تفاوت میان تنوع طلبی و خیانت
در بسیاری از موارد، افراد با دیدن رفتارهای مبنی بر تنوع طلبی از سوی همسر خود، تصور خیانت همسر و انجام آن را از سوی همسرشان در ذهن می پرورند. حکم به خیانت کار بودن یک فرد تنها با شناسایی تنوع طلبی او کاملا اشتباه و غیر قابل قبول است. این بدان معنی نیست که افراد تنوع طلب هیچ گاه خیانت نمی کنند، بلکه این امکان وجود دارد که این افراد تنها به دلیل کنجکاوی و عدم تمرکز بر روی رفتارهای صحیح درگیر این عمل ناپسند می شوند و شاید هیچ قصدی مبنی بر خیانت و بر هم زدن رابطه قبلیشان با فرد مورد نظر را نداشته باشند. به همین دلیل بهتر است ویژگی های افراد خائن و تنوع طلب را به درستی ارزیابی کرده و سپس اقدام به درمان و رفع مشکلات زمینه ای شود.

مرد هوس باز یا زن‌باره به کسی گفته می شود که الگوی مداومی از خیانت را تکرار می کند. چنین فردی صرفا به داشتن روابط متعدد علاقه مند است و داشتن یک رابطه معنی دار و پایدار برای او اهمیت ندارد. این در حالی است که مرد خائن ممکن است با یک زن دیگر وارد رابطه شود و با او تا آخر عمر ادامه دهد.


از جمله تفاوت های میان افراد تنوع طلبی و افراد خیانت کار موارد زیر است:
•افراد خائن همواره الگوی تکراری را در رفتار خود برای برقراری ارتباط با دیگران دنبال می کنند.
•داشتن رابطه صرف با دیگران تنها خواسته یک فرد خائن است.
•افراد تنوع طلب سوء استفاده بیشتری از موقعیت خود می کنند.
•افراد تنوع طلب همواره دروغ می گویند و افراد خائن مهارت کمتری در گفتن دروغ دارند.
•با سرگرم شدن فرد تنوع طلب امکان رجوع مجدد او به رفتارهای سابق کمتر می شود.

در ضمن باید گفت در صورتی که همسر تنوع طلبی دارید و بیم آن را دارید که مورد خیانت واقع شوید، بهتر است با راه های جلوگیری از خیانت آشنا شوید تا در مواقع لزوم از این راه ها بهره ببرید.

بر اساس بررسی های دوره ای که پیرامون طیف مساوی از مردان و زنان صورت گرفته، محققان به این نتیجه رسیده اند که زنان به میزان بیشتری پایبندی خود به فرد مورد نظرشان را حفظ می کنند و دستخوش برقراری روابط متعدد با افراد دیگر نمی شوند. این امر شاید به این اصل باز می گردد که زنان کمتر از مردان دچار نارضایتی جنسی می شوند و کمبودهای کمتری در این زمینه پیدا می کنند.

علت دیگری که برای این نتیجه می توان در نظر گرفت تفاوت میان سطوح آزادی میان زنان و مردان است. زمینه بروز رفتار تنوع طلبی در مردان متاسفانه بیشتر از زنان است و به همین دلیل همواره شاهد بروز چنین رفتارهایی از سوی مردان به نسبت بیشتری از سوی زنان هستیم.

مقایسه آمار تنوع طلبی در مردان و زنان
آمار وجود مردان و زنان تنوع طلب همواره به نسبت های متفاوتی در جوامع مختلف مشاهده می شوند. این نسبت ها بر اساس فرهنگ و میزان آزادی افراد تعیین می شوند و سبک زندگی و تفکرات انسانی تاثیر مستقیمی بر این شیوه زندگی دارد.

تحقیقات به عمل آمده پیرامون بررسی میزان آمار تنوع طلبی در مردان و زنان شامل نتایج زیر است:
آمار تنوع طلبی در مردان بیشتر از زنان است. تنوع طلبی جنسی نرخ بالاتری به نسبت دیگر جنبه های تنوع طلبی دارد. زنان به دلیل وابستگی های عاطفی بیشتر و حس سرپرستی از فرزندان، کمتر دچار تنوع طلبی می شوند. نارضایتی ها سبب اصلی بوجود آمدن تنوع طلبی در مردان و زنان می شود.


تنوع طلبی جنسی در زنان
دنیای امروزی به صورتی درآمده که به تنوع طلبی جنسی در زنان نیز افزوده است. متاسفانه در موارد زیادی زنانی را می‌بینیم که با پسران و مردان متاهل رابطه دارند.

در دیدگاه روانشناسان؛ تنوع طلبی جنسی در زنان رابطه خاصی با رضایت زناشوئی ندارد و بیشتر به کمبودها و خلاءهای عاطفی مربوط می‌شود. کمبود‌های ایجاد شده و خلاء‌های عاطفی باعث گرایش به برقراری روابط عاطفی و سپس رابطه جنسی نامشروع در فرد می‌گردد.

در چنین روابطی زنان آسیب پذیرترند زیرا ممکن است فرد مقابل فقط از روی هوس وارد رابطه شده باشد و به هیچ عنوان احساس و قلبش را درگیر رابطه نکرده باشد، در صورتی که قلب و احساس زن درگیر رابطه شده است و در صورت دوری آسیب اصلی به زن وارد می‌شود.

همانطور که بیان شد تنوع طلبی جنسی برای زن بهای سنگینی خواهد داشت، زیرا که نگرش زن به مسائل جنسی بر اساس عاطفه و هیجانات او صورت می‌پذیرد و یک زن براحتی نمی‌تواند صورت مسئله را پاک کند و ذهن و خاطرات را از درگیری‌های ایجاد شده تخلیه نماید. بنابراین زن در چنین وضعیتی بیشترین صدمه را دریافت می‌نماید.

عدم ارضای نیاز جنسی زن
از دیگر علل مهم و مشخصی که باعث کمرنگ شدن محبت و صمیمیت در رابطه مرد و زن می‌شود و در نهایت به کمبود محبت زن و تنوع طلبی در او می‌انجامد، اختلالات جنسی مرد است که به مرور زمان در برخی از مردان به وجود می‌آید. برخی مردان نیز روش‌های به اوج رساندن لذت در شریک جنسی خود را ندانسته و در به ارگاسم رساندن همسر خود دچار مشکل هستند بنابراین با چنین مشکلاتی مواجه می‌شوند.


تنوع طلب جنسی در مردان
پژوهش‌ها گزارش می‌کنند که مردان نسبت به زنان تنوع طلب‌تر هستند و به برقراری روابط جنسی متنوع گرایش بیشتری نشان می‌دهند. اصلی‌ترین علت این گرایش مردان را نیز هیجانات جنسی خاموش نشده عنوان می‌کنند. البته ناتوانی در حل تعارضات زناشوئی، کنجکاوی برای کشف نادیده‌ها، کمبودهای روانی، میل به تجربه با افراد متعدد و انحرافات جنسی نیز از دیگر عوامل ذکر شده هستند.

جنس مذکر به پیچیدگی جنس مونث نیست و اکثر رفتارهای جنس مذکر برون ریز است و نیاز به کنجکاوی ندارد. سوالی که مطرح است آیا مردان تنوع پذیر تر از زنان هستند؟ پاسخ خیر مردان تنوع پذیر تر از زنان نیستند بلکه اکثر رویدادهای زندگی واکثر رفتارها و برخوردارها برای مردان زودتر به عادت تبدیل می شود و اینگونه می توان نتیجه گرفت که مردان زودتر خسته می شوند.


میل جنسی بخش اصلی زندگی مردان
در برخی از مردان لذت بردن از مسائل جنسی، قسمت مهمی از زندگی را تشکیل می‌دهد؛ مثلا بعضی از افراد پس از مدتی که از زندگی زناشوئیشان می‌گذرد؛ هرچند که از همسرشان رضایت کامل دارند، برای زنده نگه داشتن میل جنسی یا عواطفشان به روابط و جذابیت‌های جدیدتر نیاز پیدا می‌کنند. در صورتی که این نیازها از سوی همسرشان درست تامین نشود ممکن است فرد به تنوع طلبی جنسی و روابط متعدد دست بزند.

مسلم بدونید یک مرد هرچقدر هم که دارای همسری زیبا، خوش اندام و دلربا باشد بعد از چند ماهی زندگی یا یکی دوسال زندگی این زن برای مرد خود عادی می شود و از نظر ظاهری تازگی قبل را نخواهد داشت. پس این مطلب قابل توجه خانمهایی که ادعای زیبایی می کنند و میگویند که شوهرشان به آنها خیانت کرده است بعد از مدتی مردان از نظر ظاهر شما اشباع می شوند، اخلاق و رفتار یک زن باید به گونه ای باشد که در همه حال برای همسر خود تازگی داشته باشد و فقط ظاهر خوب زن برای یک مرد کافی نیست.

به همین منظور توصیه می شود همه عشق و علاقه و موهبت خود را به یکباره در چند روز یا چند ماه ابتدای زندگی رو نکنید همیشه مثال آهسته و پیوسته را به خاطر داشته باشید، مردان تغییرات جزئی را دیر به چشم می بینند مثلا شما اگر جای یک گلدان را در منزل تغییر دهید شاید بعد از یک هفته شوهرتان متوجه این تغییر شود اما اگر رنگ لباس و یا حتی نوع پوششتان را تغییر دهید خیلی زود متوجه تغییر می شوند هر چند شاید اگر عطری که استفاده می کنید را تغییر دهید باز متوجه نشوند پس اگر قصد تغییر یا تحولی دارید بهتر است تلاش خود را در جهت تغییر بزرگی انجام دهید.

از نظر رفتاری جنس مردان به گونه ایست که ریاست طلب هستند و تمایل دارند هیچ موضوعی از انها پنهان نباشد و ترجیح می دهند همسرشان بدون هماهنگی انها کاری را انجام ندهند. اگر هر روز موقع استقبال از شوهرتان از یک جمله تکراری استفاده میکنید آنرا تغییر دهید. اگر رفتاری از سوی شوهرتان شما را خوشحال می کند نوع ابراز خوشحالی خود را تغییر دهید هر چند تغییر کوتاه ، کنار آمدن با آشفتگی و خستگی مردان یکی از رموز موفقیت برای جلوگیری از تنوع پذیر بودن آنهاست به عنوان مثال اگر خواسته ای دارید یا می خواهید موضوع مهمی را مطرح کنید از گفتن حرفهای حاشیه ای بپرهیزید چرا که مردان از اینگونه حرفها زود خسته و عصبی می شوند. از نظر روابط جنسی کلا مردان همسری مطیع را خواهان میباشند رفتارهای جنسی خود را تغییر دهید سعی کنید در روابط جنسی تغییر ایجاد کنید به عنوان مثال زمان انجام رابطه مکان انجام آن پوزیشنهای آن حرفهایی که ردو بدل می شود رابطه جنسی کلیشه ای چند دقیقه ای آنچنان تاثیر مثبتی بهمراه ندارد.


مردان از زنان نق نقو بیزارند
مردان عاشق احترام هستند. در بیرون از منزل جلوی دیگران با شوهر خود با احترام سخن بگویید البته این مسئله متقابل میباشد. و سر هر مسئله ای به آنها غر نزنید و یا مقایسه نکنید.


علت تنوع طلبی در مردان
تنوع طلبی مردان می تواند نتیجه ویژگی های شخصیتی یا عوامل محرک محیطی باشد.

رسانه ها و وسایل ارتباطی
در گذشته هم بعضی مردان خیانت می کردند اما شاید بتوان گفت که عوامل محرک خیانت کمتر از امروز بود. یکی از دلایل این تفاوت این است که امروزه، با پیشرفت روز افزون تکنولوژی انواع مختلف رسانه ها مثل ماهواره، شبکه های اجتماعی و… انواع چهره ها و بدن های زیبا، فیلم های تحریک کننده و… را در معرض دید مردان قرار می دهند. در نتیجه آن ها شروع می کنند به مقایسه همسرانشان با زنان دیگر و این مقایسه می تواند در نهایت منجر به تنوع طلبی و خیانت شود. رسانه های مختلف اجتماعی که بستری برای رشد و پیشرفت در زمینه های مختلف هستند، آسیب هایی را هم به دنبال دارند. یکی از این آسیب ها فراهم شدن امکان مقایسه های ظاهری است. انواع و اقسام صفحات مجازی سرشار از عکس هایی از زیباترین زنان جهان هستند و این قابلیت را دارند که موجب تنوع طلبی در مردان غیرمتعهد شوند.

حضور زنان در جامعه
در گذشته های دور سبک زندگی با عصر ما کاملاً متفاوت بود. زنان معمولاً در خانه و مشغول خانه داری بودند و مردان بیرون از خانه فعالیت می کردند اما امروز زن و مرد به راحتی بیرون از خانه مشغول کار می شوند و اشتغال زنان هر روز بیشتر از قبل می شود. حضور زنان در جامعه، تعامل زنان و مردان را بیشتر می کند و چنانچه مردی به اصول اخلاقی متعهد نباشد، ممکن است در روابط کاری و تعامل با زنان مختلف، دست به خیانت بزند. البته این اصلاً به این معنی نیست که زنان باید در خانه بمانند و استعدادهای خودشان را شکوفا نکنند تا مردها تنوع طلب نشوند. بلکه منظور این است که به هر حال هر چه تعامل و برخورد زنان و مردان بیشتر شود، احتمال خیانت و تنوع طلبی در مردان غیر متعهد بالاتر می رود.

اختلالات روانی
تنوع طلبی مردان فقط علل محیطی ندارد. بعضی مردان به علت ابتلا به یک اختلال روانی مثل اختلال شخصیت مرزی، اختلال دو قطبی و… روابط جنسی بی قید و بندی دارند، کمتر خودشان را محدود می کنند و تنوع طلب تر هستند. در این شرایط، همسر چنین مردی، قبل از اینکه به فکر درمان تنوع طلبی او باشد، بهتر است که به او برای کنترل یا درمان وضعیت روانی اش کمک کند.


چرا تنوع طلبی در مردان پسندیده نیست؟
احتمالا شما هم این کلیشه را شنیده اید که مردان به طور فطری نمی توانند با یک زن زندگی کنند و تک همسری در ذات آنها نیست. این مسئله شاید تا حدی درست باشد، اما با توجه به مشکلاتی که برای روحیه، سلامت روان، زندگی شخصی و اجتماعی فرد در جامعه امروز به وجود می آورد، می توان گفت که دیگر مصداق ندارد.

میل جنسی درست همانند میل به مواد غذایی است. هر دو آنها دارای کارکرد و مکانیسم مشابهی در مغز هستند. به این مثال دقت کنید: تصور کنید شما به مواد غذایی مختلفی میل دارید. اما به دلیل وجود بیماری و عوارض جسمی باید از برخی از آنها پرهیز کنید. برای مثال، به دلیل مشکل دیابت یا چاقی، با وجود میل و هوس شدید از مصرف شیرینی خودداری می کنید. تنوع طلبی نیز به همین ترتیب است. تا زمانی که به آن پر و بال ندهید و افسار آن را در دست داشته باشید، نمی تواند بر شما غلبه کند.

داشتن زن های متعدد در زندگی شما را با مشکلات و تنش های زیادی رو به رو می کند که خودتان هم می دانید و نیازی به تکرار نیست. پس درست مانند پرهیز از شیرینی ها به خاطر مشکل دیابت و ترس از عوارض جسمی، باید از داشتن روابط متعدد عاطفی نیز به خاطر حفظ آرامش روحی و پرهیز از بروز مشکلات جدی در زندگی پرهیز کنید.

مشکلات پزشکی
مبحث کژکاری های جنسی و انحرافات جنسی که مجموعا درغالب اختلالات روانشناختی قرارمیگیرند، درهمین راستا قراردارند؛ تعدادکثیری از روانپزشکان، روان شناسان، پزشکان، و... نیز اعتقاددارند بخش اعظمی از مردان و زنان تنوع طلب، با این مشکلات روان شناختی و یا زیست شناختی، ازقبیل ناتوانی جنسی، زودانزالی، مقاربت دردناک، بیزاری جنسی، کم کاری جنسی و... دست به گریبانند.

تنوع طلبی جنسی خود را توجیه نکنید!
هر کسی برای ازدواج باید به میزان مشخصی از بلوغ رسیده باشد تا بتواند احساسات و هیجانات نامناسب خود را کنترل کند. قطعا داشتن هر نوع تنوع طلبی جنسی در یک زندگی زناشوئی به هیچ وجه توجیه پذیر نیست و فرد نمی‌تواند به این دلیل که فردی زیباتر را یافته خود را توجیه کند. پیش از ازدواج لازم است فرد با شناخت صحیح و انتخاب همسر مناسب اقدام به ازدواج کند تا پس از آن دچار حس پشیمانی نشود. شیطنت‌ها و رفیق بازی‌ها و برقراری روابط باز با جنس مخالف و… نشانه‌های تنوع طلبی جنسی بالا می‌باشد و معمولا پس از ازدواج شدت بیشتری نیز پیدا می‌کند. در چنین شرایطی پیش از ازدواج بهتر است تنوع طلبی فرد زیر نظر روانشناس بررسی شود تا دلایل و روش‌های رفع آن مشخص شود. گاهی برخی اختلالات شخصیت یا ناتوانی‌های جنسی و خلاءهای عاطفی و… باعث این گونه رفتارها می‌شوند.

درمان تنوع طلبی جنسی و عاطفی
درمان تنوع طلبی جنسی و عاطفی نیازمند به دریافت مشاوره های روانشناسانی است که به تمامی ابعاد شخصیتی این افراد آشنا هستند و تکنیک های موثر و راهنمایی های راهگشایی در این زمینه ارائه می دهند. تنوع طلبی از دیدگاه روانشناسان اختلالی است که هم اطرافیان فرد را آزار می دهد و هم در دراز مدت می تواند آسیب های شدیدی را متوجه فرد تنوع طلب کند.

همانطور که افراد وسواسی اختیاری در کنترل رفتارهای خود ندارند و برای برطرف کردن آن نیازمند به درمان های رفتاری و دارویی هستند، افراد تنوع طلب نیز نیازمند به دریافت مراقبت ها و کنترل رفتارهای اصلاح گرانه از سوی مشاوران سلامتی دارند. از جمله راهکارهایی که روانشناسان و متخصصان این زمینه به فرد و اطرافیان او برای درمان تنوع طلبی جنسی و عاطفی پیشنهاد می کنند موارد زیر است: پیرامون نارضایتی های خود صریحا صحبت کنید. همواره به دنبال ایجاد تغییرات متعدد در این افراد نباشید. حفظ احترام و شخصیت برای چنین افرادی همواره نتایج مطلوب و موثری داشته است. در روابط جنسی تنوع لازم را رعایت کنید و از تکراری شدن تمامی روابط خود جلوگیری کنید. او را حمایت کنید و به او به دید فرد تولید کننده پول نگاه نکنید. همواره او را غافلگیر کنید و مناسبت های مختلف را جشن بگیرید.
 
درمان تخصصی تنوع‌طلبی
درمان تنوع‌طلبی، از سه روش استفاده می‌شود: رفتار درمانی شناختی در روش درمانی رفتار درمانی شناختی (CBT)، روان درمانگر به درمانجو کمک می‌کند الگوهای فکری که باعث تنوع‌طلبی و اعتیاد به س ک س شده را شناسایی کند و بتواند این الگوهای فکری ناسالم و مخرب را حذف کرده و با افکار درست، جایگزین کند. این روش درمانی از عود این اعتیاد هم جلوگیری می‌کند چون درمانگر برنامه‌ها و راهکارهایی را به درمانجو می‌دهد تا درمانجو بتواند در موقعیت‌های مختلف رفتارهایش را کنترل کند. هدف دیگر روش درمانی رفتار درمانی شناختی این است که به درمانجو آموزش می‌دهد تا بتواند روابط سالمی را با دیگران برقرار کند. برای درمان اعتیاد جنسی، این موضوع بسیار اهمیت دارد که پس از اتمام طول درمان نیز شخص بتواند در مواقع لازم دوباره با مشاور خود در تماس باشد تا بتواند از پشتیبانی و حمایت بیشتری برخوردار شود. مشاوره آنلاین، برای پشتیبانی بعد از اتمام روند درمان، بسیار موثر و مهم است.

گروه درمانی
گروه درمانی به افرادی که اعتیاد به روابط جنسی دارند، بسیار کمک می‌کند. در گروه درمانی، شخص با افرادی آشنا می‌شود که همان مشکل را دارند. درمانگر با گروه صحبت می‌کند و به آنها کمک می‌کند تا مشکل‌شان حل شود. افرادی که در طی گروه درمانی با هم آشنا می‌شوند، می‌توانند برای یکدیگر انگیزه باشند و به هم کمک کنند تا روند درمانی را به خوبی طی کنند. این افراد تجریبات‌شان را با هم به اشتراک می‌گذارند و در کنار هم روند درمانی را طی می‌کنند.

دارودرمانی
در برخی مواقع از داروهایی برای کاهش وسواس‌های فکری و میل جنسی فرد استفاده می‌شود تا شخص بتواند رفتارهای پرخطرش را کنترل کند.


کد مطلب: 55340

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/55340/تنوع-طلبی-مردان-اشک-های-بی-پایان-زنان

میگنا
  https://www.migna.ir