جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ / ۰۶:۰۳
کد مطلب: 55341
۰

افرادی که پیش از کرونا دچار افسردگی بودند بیشتر در خطرند

افرادی که پیش از کرونا دچار افسردگی بودند بیشتر در خطرند
به گزارش مدیکال اکسپرس، افرادی که از سلامت روانی قبلی رنج می‌برند، بیشتر تحت تاثیر اختلال همه گیری قرار می‌گیرند.
 
بر اساس یک مطالعه جدید که توسط محققان دانشگاه کالج لندن، انجام شده است، افرادی که میزان افسردگی یا اضطراب قبل از همه گیری بالاتری داشتند، به شدت تحت تاثیر اختلال در مشاغل و مراقبت‌های بهداشتی قرار گرفتند.

این مطالعه که در مجله British Psychiatry منتشر شده است، داده‌های ۵۹ هزار و ۴۸۲ نفر را که به طور منظم در ۱۲ مطالعه طولی در حال انجام در انگلیس، مورد بررسی قرار گرفته‌اند، مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است. نتایج نشان داد افرادی که قبل از همه گیری سطوح بالاتری از علائم اضطراب و افسردگی را تجربه کرده‌اند، ۲۴ درصد بیشتر دچار افسردگی شده، ۱۲ درصد بیشتر شغل خود را از دست داده و ۳۳ درصد بیشتر احتمال داشت که اختلال در کار داشته باشند.

بر اساس این مطالعه، افرادی که علائم شدیدتر افسردگی یا اضطراب را تجربه می‌کردند، احتمال اختلال در شغل، درآمد و مراقبت‌های بهداشتی را بسیار بیشتر تجربه کردند.

دکتر پراویتا پاتالی، نویسنده ارشد مقاله گفت: یافته‌های ما نشان می‌دهد که تاثیرات گسترده‌تر بهداشتی و اقتصادی همه گیری به طور نامتناسب توسط افرادی که دارای مشکلات روانی هستند تجربه شده است که به طور بالقوه منجر به بدتر شدن نتایج طولانی مدت می‌شود، حتی پس از همه گیری، برای کسانی که از قبل سلامت روانی ضعیفی را تجربه کرده‌اند.

پروفسور نیشی چاتورودیمحقق اصلی این مطالعه گفت: اضطراب و افسردگی که شرکت کنندگان در این مطالعه تجربه کرده‌اند فراتر از بیماری روانی است. این گروه عمدتا پنهان از افرادی است که در معرض سلامت بالقوه طولانی مدت و پیامد‌های اجتماعی و اقتصادی همه گیر هستند.

دکتر جورجیو دی گسا، محقق دیگر این مطالعه گفت: سیاستگذاران باید این یافته‌ها را در ارائه مراقبت‌های بهداشتی و پشتیبانی اقتصادی در نظر بگیرند، زیرا عدم رسیدگی به این اختلالات باعث افزایش بیشتر نابرابری‌های بهداشتی می‌شود. باید توسط داروسازان و کارکنان مراقبت‌های اولیه مورد استفاده قرار گیرد تا اطمینان حاصل شود افرادی که دارای مشکلات روانی هستند،به موقع به پزشک مراجعه می‌کنند. 

همچنین لازم به ذکر است که ناراحتی روانی قبل از همه گیری عموما در بین زنان، نسل‌های جوان، اقلیت‌های قومی و افرادی که دارای صلاحیت کمتری هستند شایع‌تر بود، به این معنی که تاثیر کلی اختلال در این گروه‌ها بیشتر است.

نویسنده ارشد دکتر مایکل گرین از دانشگاه گلاسکو گفت: در طول همه گیری، بسیاری از افراد شغل یا درآمد خود را از دست دادند و با اختلال در مراقبت‌های بهداشتی روبه‌رو شدند. مطالعه ما نشان می‌دهد که این اختلال به ویژه بر افرادی که دارای بیماری روانی قبلی هستند تاثیر می‌گذارد. ما باید اطمینان حاصل کنیم که دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی و حمایت از مشکلات اقتصادی برای این افراد آسیب پذیر بیش از حد دشوار نیست، به ویژه هنگامی که حمایت‌های اقتصادی همه گیر موجود مانند مرخصی برداشته می‌شود.

در هر یک از مطالعات طولی، پاسخ دهندگان به پرسشنامه‌هایی که برای ارزیابی سلامت روان به طور متوسط ​​سه سال قبل از همه گیری طراحی شده بود، پاسخ دادند. آن‌ها بعدا اختلالاتی را که بین ماه‌های مارس و دسامبر سال گذشته تجربه کردند، گزارش کردند.

تیم تحقیق اختلالات همه گیری را در سه زمینه بررسی کرد: مراقبت‌های بهداشتی (دسترسی به دارو، روش‌ها یا جراحی‌ها و قرار ملاقات)؛ فعالیت اقتصادی (اشتغال، درآمد یا ساعات کار)؛ و مسکن (تغییر آدرس یا ترکیب خانواده). آن‌ها دریافتند افرادی که قبلا از بیماری روانی رنج می‌بردند بیشتر با اختلالات اقتصادی و مراقبت‌های بهداشتی روبه‌رو بودند، اما به احتمال زیاد اختلال در مسکن وجود نداشت.

پروفسور چاتورودی افزود: پشتیبانی UKRI همکاری در ۱۲ مطالعه گروهی طولی را امکان پذیر کرده است و به ما این امکان را می‌دهد تا به سوالات مهم مربوط به بیماری همه گیر که به هیچ وجه نمی‌توان به آن‌ها پاسخ داد، پاسخ دهیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
طوری زندگی كن كه اسمت با جسمت زیر خاك نرود