چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۰ / ۲۰:۱۴
کد مطلب: 5537
۰
۱

ناتوانی در ارتباط اجتماعی و کلامی از علائم «اوتیسم» در کودکان است

رئیس بخش اعصاب مرکز طبی اطفال گفت: ناتوانی در برقراری ارتباط اجتماعی و کلامی با دیگران، از علائم «اوتیسم» یا «درخودماندگی» در کودکان است.
 به گزارش میگنا، محمود محمدی در گفت‌وگو با فارس اختلال اوتیسم یا درخودماندگی را نوعی اختلال رشدی دانست که در آنها اشکال در برقراری ارتباط اجتماعی و کلامی فرد با دیگران و دنیای خارج وجود دارد.
 
این فوق تخصص اعصاب کودکان با اشاره به شیوع بالاتر این اختلال در پسران و ناشناخته‌ بودن علت آن گفت: علائم این اختلال تا قبل از سه سالگی بروز می‌کند و کودکان و بزرگسالان مبتلا به اوتیسم در ارتباط کلامی و غیرکلامی، تعاملات اجتماعی و فعالیت‌های مربوط به بازی مشکل دارند. وی با اشاره به رفتارهای خودآزارانه و پرخاشگری در بعضی از کودکان مبتلا به "درخودماندگی" افزود: در این افراد حرکات تکراری مانند دست زدن و پریدن، پاسخ‌های غیرعادی به افراد، دلبستگی شدید به لوازم یا مقاومت در مقابل جابجایی اشیا و تغییر دکوراسیون نیز مشاهده می‌شود. رئیس بخش اعصاب مرکز طبی اطفال با اظهار تأسف از تشخیص دیررس این اختلال در کودکان، تشخیص آن را از مشکلات رایج در برخورد با این کودکان دانست و اظهار داشت: تجربه و مطالعات نشان داده اند که اکثر این کودکان با مشکل دیر زبان باز کردن، اختلالات رفتاری و ارتباطی به متخصص کودکان مراجعه می کنند و این در حالی است که در برنامه آموزشی دوران دستیاری کودکان و برنامه‌های بازآموزی توجه کافی به اهمیت و روش های تشخیص زودرس این اختلالات نمی شود. نایب رئیس انجمن علمی اعصاب اطفال ایران با اشاره به اینکه مداخله زودرس درمانی برای این کودکان بسیار مهم و گاه سرنوشت ساز بوده و این امر در گرو تشخیص زودرس است، گفت: باید این موضوع به نحوی در برنامه‌های آموزشی رسمی و بازآموزی مدون و غیر مدون گنجانده شود.  
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

لطفا راهکارهای عملی برای تعاملات اجتماعی این کودکان بیشتر ارایه دهید که درمدرسه کمتر دچار مشکل شوند وبه سخنان معلم بیشتر توجه کنند زیرا انها معمولا از بهره هوشی معمولی مانن دسایرین برخوردارند
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
مشکل فکر های بسته این است که دهانشان پیوسته باز است...